וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לממן את הסיוע לתושבי הצפון והדרום - הממשלה תעשה עוד קיצוץ רוחבי בבריאות, בחינוך וברווחה

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 12:08

בישיבתה השבועית, צפויה הממשלה לאשר כי הסיוע למפונים יוארך עד סוף אוגוסט. המימון - קיצוץ רוחבי בהיקף של כחצי מיליארד שקלים, וזאת בשעה שמאות מיליונים מופנים לטובת כספים קואליציוניים. מדובר בפעם השנייה שהממשלה מתבקשת לאשר קיצוץ רוחבי לאחר שאושר תקציב המלחמה

צעדת האימהות בכיכר הבימה בתל אביב, למען החזרת החטופים/אדר איל ואביב אטלאס

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית היום (ראשון) את הארכת הסיוע למפונים מהצפון והדרום עד סוף אוגוסט - שימומן, בין השאר, בקיצוץ רוחבי של כ1% בתקציבי משרדי הממשלה, וכן כחצי מיליארד שקלים מהסכום שאמור לשמש להסכם שכר עם ארגון המורים בשנה הבאה.

הצעת המחליטים שהופצה רק הבוקר לאישור השרים כוללת את הפירוט המלא של הקיצוץ הרוחבי שמגיע לסך כולל של כחצי מיליארד שקלים וכולל, בין היתר, כ-70 מיליון שקלים בתקציב משרד החינוך, 27 מיליון שקלים בתקציב משרד הרווחה, 42 מיליון בתקציב המשרד לביטחון לאומי, ו-23 מיליון שקלים בתקציב משרד הבריאות.

הפגנת תושבי שלומי שמפונים מבתיהם, ירושלים, 16 במאי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנה של מפונים מהצפון/פלאש 90, חיים גולדברג

זו הפעם השנייה שהממשלה מתבקשת לאשר קיצוץ רוחבי אחרי שכבר אושר תקציב המלחמה המוגדל - באפריל הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי בסך כולל של כחצי מיליארד שקלים למימון תוספת מקומות כליאה בשירות בתי הסוהר. הקיצוץ הנוכחי מתבצע במקביל להעברות תקציביות בוועדת הכספים של מאות מיליוני שקלים מעודפי התקציב של השנה שעברה - לכספים קואליציוניים של השנה הנוכחית.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב: "היום הממשלה מתוכננת לדון בהארכת שירות הסדיר לשלוש שנים, בקיצוץ תקציבי הבריאות, הרווחה והחינוך לטובת תושבי הדרום והצפון, אבל שומרת בקנאות על התקציבים של המשרדים המיותרים למען שלמות הקואליציה. ‏הגיעה העת להנהגה אחרת".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

ומה יהיה על המונשמים?

מסך הקיצוצים, 23 מיליון שקלים ירדו מתקציב משרד הבריאות. ממידע שהגיע לאתר וואלה, במסגרת הקיצוצים ייעצר רכש גנרטורים למונשמי בית, ברקע חשש מ"תרחיש עלטה", שבו רשת החשמל לא תפעל. קיצוצים נוספים נוגעים לתקציב השוטף של מד"א ועיכוב בפתיחת נקודות הזנקה חדשות של הארגון, צמצום ההיערכות והמוכנות לאירועי סייבר במערכת הבריאות, עיכוב במימוש הדרכות למטפלים במערך בריאות הנפש וביטול רכש של טיפת חלב ניידת לאזורי הפריפריה.

שר הבריאות אוריאל בוסו הביע התנגדות לקיצוץ. "זו הפעם הרביעית שמנחיתים עלינו קיצוץ רוחבי ואני מתריע שהפעם זה עלול לפגוע קשה דווקא באותם אזרחים שלמענם מבקשים לקצץ. במלחמה הוכח שמשרד הבריאות חשוב לא פחות ממשרד הביטחון. כל קיצוץ כזה פוגע במוכנות לחירום, בבתי החולים, ברפואת הקהילה, במד"א ובמערך בריאות הנפש. משמעות הקיצוץ בעת מלחמה - היא פגיעה בבריאות הציבור", מסר.

  • עוד באותו נושא:
  • מפונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully