וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר הגיוס: גלנט יסקור בפני השרים את הצורך בהארכת שירות החובה והמילואים

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 8:15

שר הביטחון יציג בישיבת הממשלה סקירה על הצורך בהארכת שירות הסדיר והמילואים ובקידום החקיקה המסדירה את הנושא. לפי החוק כיום, משך שירות החובה הוא 32 חודשים, והחדוש הוא אף היה אמור להתקצר בחודשיים - אך בעקבות הימשכות המלחמה, בצה"ל מעוניינים להאריכו בארבעה חודש

גלנט ללוחמים בגבול הצפון: "אם האויב יבחר במלחמה נדע מה לעשות"/תקשורת שר הביטחון

ברקע משבר הגיוס ומצוקת כוח אדם בצה"ל, שר הביטחון יואב גלנט יופיע היום (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית ויציג בפני שרי הממשלה סקירה על הצורך בהארכת שירות הסדיר והמילואים ובקידום החקיקה המסדירה את הנושא.

לפי החוק כיום משך שירות החובה הוא 32 חודשים, וביולי 2024 הוא אף אמור להתקצר בחודשיים - אך בעקבות הימשכות מלחמת חרבות ברזל, בצה"ל מעוניינים להאריכו בארבעה חודשים בחזרה ל-36 חודשים.

שר הביטחון גלנט בגבול עזה: ״הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני". אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט עם לוחמים בגבול עזה/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט הניח את התיקון לחוק כבר בחודש פברואר, לצד החוק להארכת שירות המילואים, אך בשל הביקורת הציבורית הנרחבת על קידום הפטור הגורף מגיוס לבני ישיבות, הממשלה לא קידמה אותו ולא דנה בנושא עד היום. כך גם בעניין הארכת שירות המילואים, שם הצבא מבקש להעלות את גיל הפטור ממילואים ולהגדיל את מספר ימי המילואים בשנה. הקואליציה לא הצליחה אפילו להאריך הוראת שעה זמנית שמאריכה את שירות המילואים בשנה מאחר ולא הצליחה לגייס רוב.

הדיון בממשלה מתקיים ברקע הדיונים על חוק הפטור מגיוס שמתנהלים בימים אלה בוועדת חוץ וביטחון. גלנט הופיע בפני הוועדה בשבוע שעבר ואמר שצה"ל זקוק "במיידי" לעשרת אלפים חיילים חדשים: "אנחנו צריכים יותר חיילים, החיילים האלה צריכים לבוא מתוך הארכת השירות הסדיר, מתוך מילואים, ומתוך אוכלוסייה חרדית שתלך ותתגייס בקצב הולך ועולה. בניגוד למטוסים ופצצות, חיילים אי אפשר להביא מחוץ לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully