וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נשאר במירוץ: "לא אתן לעימות אחד למחוק שנים של עבודה"

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 23:01

חרף המפלה בעימות בשבוע שעבר, והקריאות להדיחו מהמועמדות - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע הערב כי איננו מתכוון לפרוש מהמרוץ לנשיאות: "אני נשאר, אנצח בבחירות". זאת לאחר שהשבוע, תלה הנשיא המכהן את פשר ביצועיו בעימות בג'ט לג שחווה: "כמעט נרדמתי על הבמה"

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

חרף המפלה בעימות בשבוע שעבר - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע הערב (שישי) כי איננו מתכוון לפרוש מהמרוץ לנשיאות: "לא אתן לעימות אחד למחוק שנים של עבודה. אנצח בבחירות".

בשלישי, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תלה את ביצועיו הגרועים בעימות הנשיאותי בשבוע שעבר בג'ט לג, ואמר לכתבים כי הוא "לא היה חכם במיוחד" בכך ש"נסע ברחבי העולם כמה פעמים" לפני המפגש מול יריבו הרפובליקני, דונלד טראמפ. במקביל, גובר הלחץ במפלגה הדמוקרטית להחליפו במועמד אחר מחשש להפסד ודאי בבחירות לנשיאות בנובמבר.

"לא הקשבתי לצוות שלי ואז כמעט נרדמתי על הבמה", סיפר ביידן בן ה-81 באירוע התרמה פרטי בווירג'יניה. הוא חזר מנסיעתו האחרונה מחוץ לארצות הברית ב-15 ביוני, כמעט שבועיים לפני העימות שנערך ב-27 ביוני, יום חמישי האחרון. "זה לא תירוץ אלא הסבר", הוסיף ביידן. לפי רשת ABC, ביידן אף התנצל על תפקודו ואמר שזה "קריטי" שהוא יזכה בבחירות החוזרות מול טראמפ.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי הראשון מול דונלד טראמפ, 27 ביוני 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי הראשון מול דונלד טראמפ, 27 ביוני 2024/רויטרס

לא בטוח שניסיונות ההרגעה של ביידן יצליחו להרגיע את הפאניקה במפלגה מביצועיו בעימות מול טראמפ, המוביל עליו בסקרים. חבר קונגרס דמוקרטי ראשון קרא לו אתמול בפומבי לפנות את המקום למועמד אחר.

"אני מקווה שהוא יקבל את ההחלטה הכואבת והקשה לפרוש", אמר חבר בית הנבחרים לויד דוגט מטקסס בהצהרה שמסר אתמול. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, 25 דמוקרטים נוספים מבית הנבחרים ממתינים לראות כיצד הוא יתפקד בימים הקרובים לפני שיצטרפו אף הם לקולות הדוחקים בנשיא שלא לרוץ לכהונה נוספת.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully