וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל למתווכות: מתנגדים לדרישת חמאס להתחייבות כתובה למו"מ ללא מגבלת זמן

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 19:44

בכירים ישראלים אמרו כי ראש המוסד נסע לדוחא כדי להעביר מסר לפיו ישראל אינה מקבלת את דרישת חמאס להתחייבות כתובה של ארה"ב, מצרים וקטאר כי המו"מ על השלב השני של ההסכם יימשך ללא מגבלת זמן. הדרישה הזו היא המשוכה האחרונה לקראת מו"מ פרטני על יישום עסקת החטופים

קויק: גנץ במסר על עסקת חטופים/אורנית בן זמרה ומשה בקר

נסיעת ראש המוסד דדי ברנע לדוחא נועדה להעביר מסר למתווכות כי ישראל אינה מקבלת את דרישת חמאס למתן התחייבות כתובה של ארה"ב, מצרים וקטאר כי המו"מ על השלב השני של ההסכם יימשך ללא מגבלת זמן, כך אמרו שני בכירים ישראלים.

למה זה חשוב:

  • הדרישה של חמאס לקבל התחייבות כתובה כזו היא המשוכה האחרונה שיש לחצות כדי לעבור למו"מ פרטני על ההסכם לשחרור החטופים.

במוקד החדשות:

  • בכירים ישראלים אמרו כי המחלוקת בין הצדדים נוגעת לסעיף 14 בהצעה הישראלית, שנוגע למשך המו"מ בין הצדדים על תנאי השלב השני בהסכם - שאמור להביא ל"שקט מתמשך" בעזה.
  • הסעיף קובע כי ארה"ב, קטאר ומצרים "יעשו כל מאמץ" כדי להבטיח שהמו"מ הזה יסתיים בהסכם וכי הפסקת האש תימשך כל עוד המו"מ נמשך.
  • בתגובת חמאס שהועברה לישראל ביום רביעי דרש הארגון להסיר את המילים "יעשו כל מאמץ" ולהשאיר את המילה "יבטיחו" (Ensure).
  • בכירים אמריקנים אמרו כי ארה"ב הציגה נוסחת פשרה והציעה להתמש במילה "Undertake" שהינה מחייבת פחות מהמילה "יבטיחו" אך מחייבת יותר מ"יעשו כל מאמץ".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024/ראובן קסטרו

בין השורות:

  • בכירים ישראלים ציינו כי אם ההסכם יכלול את ההתחייבות הכתובה אותה דורש חמאס מארה"ב, מצרים וקטאר, הארגון יוכל למשוך את המו"מ על השלב השני של ההסכם ללא הגבלה גם מעבר ל-42 ימי הפסקת האש של השלב הראשון בעסקה, בלי שהוא משחרר את החיילים והגברים מתחת לגיל 50 שבידיו.
  • בכירים ישראלים טוענים כי במצב כזה ישראל תתקשה מאוד לחדש את הלחימה בלי שהדבר ייחשב להפרה של ההסכם. אם ישראל תיתפס כמי שהפרה את ההסכם, היא עלולה להתגלגל למצב בו מועצת הביטחון של האו"ם מקבלת החלטה שתכפה הפסקת אש גם בלי החזרת כל החטופים.

מאחורי הקלעים:

סוגיית המחלוקת לגבי סעיף 14 עמדה במוקד הדיון שכינס ראש הממשלה נתניהו אחרי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש, כך אמרו בכירים ישראלים.
בכיר ישראלי אמר כי בישבה הוחלט שנסיעת ראש המוסד לדוחא תעסוק בעיקר בסוגיה הזו וכי הוא יעביר מסר לראש הממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני לפיו ישראל לא מקבלת את השינוי שחמאס מבקש להכניס בסעיף 14 ואת דרישתו להתחייבות כתובה.
עם זאת, הוחלט כי ברנע יבהיר לראש ממשלת קטאר כי ישראל סבורה שמדובר בנושא שניתן וצריך לפתור כדי לעבור למו"מ פרטני על יישום ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully