וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחת את החוק לידיים? עיריית אריאל חסמה כביש לעיר פלסטינית - בלי לעדכן את צה"ל

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 18:49

העיר שבלב השומרון החליטה לחסום את הכביש המוביל לסלפית הסמוכה על דעת עצמה, בעקבות שורה של אירועי גניבות רכבים: "אנו רואים בצבא שותף מלא, אך האחריות עלינו", הודיעו. בצה"ל מנגד, נזפו: "הפעולה לא חוקית" - ופתחו מחדש את הכביש לתנועה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, עם משפחות שכולות ופצועים בקבר יוסף בשכם, 3 ביוני 2024/צביקי גולדברג

הולכת על הראש של צה"ל? עיריית אריאל בישרה אמש (חמישי) כי החליטה על דעת עצמה לחסום כביש שמוביל לעיר הפלסטינית הסמוכה סלפית, זאת לדבריה "מגל גניבות רכבים וחשש לאירועים בטחוניים". זאת, ללא תיאום עם מערכת הביטחון. זמן קצר לאחר מכן, הצבא הודיע כי מדובר בפעולה בלתי חוקית - ופתח מחדש את הכביש לתנועה.

"אנו רואים בצבא שותף מלא בהגנה על העיר ועל תושביה, אך האחריות הבטחונית לתושבי העיר מוטלת בראש ובראשונה עלינו" נמסר מעיריית אריאל. "העירייה יזמה מספר הצעות לפתרון טרם הפעולה הנוכחית, ומשלא נענו החליט ראש העיר על ביצוע עבודה הנדסית לחסימת הציר".

עיריית אריאל חסמה כביש בשומרון. 5 ביולי 2024. עיריית אריאל, אתר רשמי
עיריית אריאל חסמה כביש בשומרון. 5 ביולי 2024/אתר רשמי, עיריית אריאל

"אין צורך לחכות לפיגוע נוסף בכדי לחסום את הציר" הבהירו בעירייה, "שכבר שימש בעבר לפעולות חבלניות, כאשר לתושבי סלפית יש שתי יציאות מרכזיות נוספות. גניבות הרכבים השבוע מהעיר אריאל הוכיחו באיזו קלות ניתן להמלט דרך ציר זה".

בצה"ל מנגד, הגיבו: "החסימה הלילה סמוך לעיר אריאל בוצעה בפעולה לא חוקית, שלא בצירים המקובלים וללא תיאום עם מערכת הביטחון. הציר נפתח חזרה והנושא יתוחקר".

  • עוד באותו נושא:
  • אריאל
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully