וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרת שבת ובעלת משפחה בישראל: זו האישה הראשונה הבאה של בריטניה

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 14:30

משמירת שבת באופן קבוע, דרך מעורבותה במאבק באנטישמיות ועד לשמירה על קשרים חזקים עם הקהילה היהודית. הכירו את ויקטוריה סטארמר, הליידי הראשונה הבאה של בריטניה

סרטון מדגמים בריטניה/רויטרס

קיר סטארמר מונה לתפקיד ראש הממשלה הבא של בריטניה, וצפוי להיכנס למעון רה"מ המסורתי ברחוב דאונינג 10 בלונדון, כשלצידו רעייתו היהודייה ויקטוריה. השניים התארסו ב-2004 ונישאו במאי 2007, ולהם שני ילדים, בן 16 ובת 14. המחויבות האיתנה של ויקטוריה לאמונה ולמסורות התרבותיות שלה, כמו גם מעורבותה במאבק באנטישמיות, מדגישה את התפקיד הייחודי שהיא תמלא כגברת הראשונה החדשה של בריטניה.

קיר סטארמר ואשתו ויקטוריה. רויטרס
התארסו ב-2004 ונישאו במאי 2007. ויקטוריה וקיר סטארמר/רויטרס

מנהגים משפחתיים ויהודיים

ויקטוריה סטארמר, במקור ויקטוריה אלכסנדר, נולדה ב-1963 בצפון לונדון. אביה היה ממוצא פולני-יהודי, ואמה, רופאה בקהילה, התגיירה עם נישואיה. כשהתבגרה הייתה ויקטוריה שקועה במסורות ובשיטות תרבות יהודיות, אשר מילאו תפקיד משמעותי בעיצוב ערכיה והשקפתה על החיים.

משפחת סטארמר שומרת על מסורות יהודיות באופן פעיל ומוקירים אותן. למרות היותו של קיר אתאיסט, המשפחה שומרת שבת באופן קבוע, ומציינת את יום המנוחה השבועי במפגשים משפחתיים ובטקסים מסורתיים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
קיר סטארמר ואשתו ויקטוריה. רויטרס
המשפחה שומרת על מסורות יהודיות. ויקטוריה וקיר סטארמר/רויטרס

בראיון ל-The Jewish Chronicle הזכיר קיר כי "כל שבוע יש חלה, ואנחנו אומרים קידוש", והדגיש את חשיבות הטקסים הללו בחיי המשפחה שלהם. ילדיהם גדלים עם מודעות חזקה לזהותם היהודית, משתתפים במנהגים ובחגיגות יהודיות שונות. קיר הדגיש את החשיבות של מסורות אלו בביתם, והבטיח שילדיהם יבינו ויעריכו את המורשת התרבותית והדתית שלהם.

המשפחה שייכת לבית הכנסת היהודי הליברלי בסנט ג'ון ווד, לונדון, מה שמשקף את השתתפותם הפעילה בקהילה היהודית. על פי ה-Jewish Chronicle, קיר הצהיר, "אשתי במיוחד רוצה שהילדים שלנו יכירו את אמונת משפחתה". בית הכנסת היהודי הליברלי הוא חלק מהתנועה היהודית הליברלית, נדבך מתקדם של יהדות הדומה ליהדות הרפורמית בארה"ב. הוא מתמקד בפרשנויות מודרניות של מסורות יהודיות ובהכללה, ומספק סביבה מסבירת פנים ליהודים מכל הרקע והרמות של שמירה על מצוות. גישה כוללת זו מתיישבת היטב עם ערכי משפחת סטארמר, ומטפחת תחושת שייכות וקהילה.

חיים ציבוריים וזהות יהודית

המורשת היהודית של ויקטוריה היא היבט משמעותי, אם כי מאופק, באישיות הציבורית שלה, והיא משתתפת באופן פעיל בפעילויות הקהילה היהודית. בני הזוג מבטיחים שילדיהם יגדלו עם הבנה עמוקה של המורשת שלהם, בכך שהם שומרים על קשרים חזקים עם השורשים היהודיים של ויקטוריה. למרות העמדה הפוליטית המתוקשרת של בעלה, ויקטוריה מעדיפה להתרחק מאור הזרקורים הפוליטי, תוך התמקדות באחריות המקצועית ובחיי המשפחה שלה.

קיר סטארמר ואשתו ויקטוריה. רויטרס
שומרים על קשרים חזקים עם השורשים היהודיים של ויקטוריה. בני הזוג סטארמר/רויטרס

העובדה שאשת ראש הממשלה הנכנס היא יהודייה רלוונטית במיוחד לאור ההיסטוריה האחרונה של מפלגת הלייבור עם האשמות באנטישמיות. קיר הבהיר כי מחויבותו להתמודד עם האנטישמיות במפלגת הלייבור היא עניין עקרוני וערכי, המחוזקת על ידי המנהגים התרבותיים והדתיים שקיימים אלצו בבית. הוא חזר על מחויבות זו בנאום בפני "לייבור ידידי ישראל", והדגיש כי אנטישמיות אנטי-ציונית היא האנטיתזה למסורת הלייבור".

חיבור לישראל

הקשר של ויקטוריה ליהדות קושר אותה מטבעה גם לישראל. יש לה משפחה שמתגוררת בישראל, והיא הביעה דאגה עמוקה לשלומם במהלך מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. בתוך כך, עמדתו של בעלה קיר כלפי ישראל נחשבת לתומכת, תוך שימת דגש על זכותה של ישראל להגן על עצמה ובמקביל תמיכה בשלום ובפתרון שתי המדינות. קיר הצהיר במהלך ועידת הלייבור, "אני מגנה מכל וכל את הרצח חסר הגיון של גברים, נשים וילדים, כולל אזרחים בריטים, בדם קר על ידי הטרוריסטים של חמאס".

קיר סטארמר ואשתו ויקטוריה. רויטרס
יש גם משפחה בישראל. ויקטוריה וקיר סטארמר/רויטרס

בראיון ל-LBC, הוא גם הביע "דאגה עמוקה" למשפחתו המורחבת בישראל, והדגיש את "החרדה הקשה" שהם חווים. קיר הוסיף, "אנחנו עומדים לצד הקהילות היהודיות שלנו כאן, ואנחנו עומדים לצד ישראל ברמה הבינלאומית". הוא גם ציין כי התקפות אנטישמיות בבריטניה גדלו פי שלושה מאז החלה המלחמה, וקבע, "התקפות (האנטישמיות) אינן חד פעמיות".

סטארמר הדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה, וקבע כי "הכל חייב להיעשות במסגרת החוק הבינלאומי". הוא מתח ביקורת על ה-BBC על סירובם לתייג את חמאס כטרוריסטים. בדיון על פתרונות ארוכי טווח לסכסוך, הדגיש סטארמר את החשיבות של הצעות שלום ופתרון שתי מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully