וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה אישור גורף: נתניהו אישר לשר כ"ץ לצרף את רעייתו רונית לכל נסיעותיו לחו"ל

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 15:57

דיווח ב"הארץ": השר ישראל כ"ץ ביקש אישור עקרוני, עם כניסתו לתפקיד, על כך שאשתו רונית תצטרף אליו לכל נסיעה, ללא בקשת אישור נקודתי כל פעם מחדש. לפי הדיווח, ראש הממשלה התיר את הבקשה. ההערכה היא שהצטרפות רעיית כ"ץ לנסיעות מייקרת אותן משמעותית

השר ישראל כץ במסר לבאי הכנס./דוברות משרד החוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לשר החוץ ישראל כ"ץ לצרף את רעייתו רונית לנסיעות לחו"ל, כך חשף היום גידי וייץ ב'הארץ'. לפי הדיווח, מנכ"ל משרד החוץ של כ"ץ, קובי בלושטיין פנה עם כניסתו לתפקיד למזכיר הממשלה יוסי פוקס, וביקש ממנו אישור גורף להצטרפות של רעייתו של כ"ץ לנסיעותיו.

הנוהל שמסדיר את זכויות השרים בנסיעות קובע כי "שר או שרה רשאים לצרף את בת או בן זוגם לנסיעותיהם בתפקיד מטעם המדינה, על חשבונם הפרטי". ומובהר באופן ברור כי "בן או בת זוג לא יצטרפו לנסיעות על חשבון המדינה אלא בנסיבות חריגות, באישור ראש הממשלה, מטעמים שינומקו על ידי השר בכתב בפנייה לראש הממשלה (כגון טעמים רפואיים או נסיבות טקסיות מיוחדות המחייבות הצטרפות בת או בן הזוג)".

לפי הדיווח ב'הארץ' כ"ץ ביקש אישור עקרוני מראש הממשלה עם כניסתו לתפקיד כך שלא יזדקק לאישור נקודתי בכל נסיעה. לפי ההערכה הצטרפותה של רונית כ"ץ לנסיעות מייקרת אותן במידה ניכרת, שכן היא כרוכה בהוצאות על טיסות במחלקת עסקים ועל אירוח.

דונלד טראמפ ורעייתו מלניה עם שר החוץ ישראל כ"ץ ורעייתו רונית. הבית לבן, אתר רשמי
דונלד טראמפ ורעייתו מלניה עם שר החוץ ישראל כ"ץ ורעייתו רונית/אתר רשמי, הבית לבן

ממשרד החוץ נמסר: "רעיית שר החוץ רשאית להצטרף באופן קבוע לנסיעות שמקיים בעלה שר החוץ לחו"ל מתוקף תפקידו, בדומה לנשות נשיא המדינה, ראש הממשלה ואישים נוספים, וזאת בהתאם לחוק ולכללים הקיימים. מדובר במידע גלוי ורשמי, וניסיון להציג את הדברים באופן מעוות לא ישנה את העובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully