וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית פנתה לנתניהו - נגד בן גביר: לסגור מיד את מתקן הכליאה למחבלים

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 19:26

חרף התנגדותו של השר לביטחון לאומי, ובשל עתירה לבג"ץ על תנאי הכליאה הקשים, היועמש"ית דוחקת בנתניהו להמשיך בסגירת מתקן הכליאה שדה תימן. במכתב שהגיע לוואלה כתבה כי אי קבלת החלטה "עלול להיות בעל השלכות משמעותיות"

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, פנתה אמש (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקדם באופן מיידי את סגירת מתקן הכליאה שדה תימן ולהשיבו לייעודו המקורי, למרות ההתנגדות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במסמך שהגיע לוואלה כתבה בהרב מיארה כי בהיעדר החלטה "הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות".

המתקן הוקם זמן קצר לאחר תחילת המלחמה, ונועד לקלוט אנשי חמאס עד להעברתם לבתי סוהר. בטרם החלה המדינה בהעברת העצורים, הוחזקו בשדה תימן כ-700 בני אדם. בחודש מאי הוגשה עתירה לבג"ץ נגד תנאי הכליאה בשדה תימן, והועלו בה טענות בעניין התנאים בהם מוחזקים המחבלים. בין היתר נטען כי העצורים במתקן מוחזקים במתחמים מגודרים, בעיניים מכוסות ובידיים אזוקות לאורך רוב שעות היממה, וכי במתחמי הכליאה שלהם האור דולק לכל אורך הלילה.

מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

במקביל, המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה יחד עם כלל הגורמים הרלוונטים פעלו לשם השבת המתקן לייעודו המקורי, קרי החזקה לתקופה קצרה לצרכי חקירות, מיון וסינון בלבד. כך, שכלואים המוחזקים לתקופות ממושכות יועברו למתקנים אחרים. בשבועות האחרונים המדינה דיווחה לבית המשפט על "התקדמות של ממש בדבר". חלק מההתקדמות נבעה מכך ששב"ס קלט כ-560 מחבלים לבתי כלא אחרים.

בשל הצפיפות הקיימת בבתי הכלא, המל"ל הציע לשחרר מבתי הכלא מחבלים שנחשבים "קלים" עם מסוכנות נמוכה כדי שיתאפשר להחליף אותם בלוחמים בלתי חוקיים משדה תימן ובכך לסגור את המתקן. בן גביר הודיע כי הוא מתנגד לסגירת שדה תימן וכן לשחרורם של המחבלים מבתי הכלא. הוא אמר השבוע כי "זה שהגישו עתירה לבג"ץ בגלל "תנאים קשים" זו לא עילה להתקפלות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

בנוסף, בשב"ס הבהירו כי הוא יוכל לקלוט את ה-120 אנשי חמאס משדה תימן גם בלי לשחרר מחבלים אחרים במקומם אלא שזה יהיה בפעימות, ולא בבת אחת. בארגון הבהירו כי יש מקום בבתי הכלא רק שיהיה צורך בהתאמות שכוללות בין היתר הצפפות, פתיחת תאם או המתנה לשחרור אסירים שמסיימים את תקופת ריצוי מאסרם.

אלא שהיועמ"שית דוחקת בנתניהו לקבל החלטה, חרף התנגדותו של בן גביר - ובהקדם. במכתב שהגיע לוואלה נכתב על ידה כי "בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי עוצר למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המל"ל ליישום פתרונות הכרחיים". לדבריה, "ככל שלא ניתן יהיה להודיע לבית המשפט, בטווח הזמן המיידי, על השבת המתקן לייעודו המקורי על פי סיכום הדיונים במטה לביטחון לאומי, הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות. אבקש את הידרשותך הדחופה לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully