וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם מייצרים לחץ אדיר ומטילים אימה - אך לדרג המדיני ולצה"ל אסור להתמכר לסיכולים הממוקדים

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 6:36

בפחות מחודש, חיסל צה"ל שני בכירים בדרג מפקד אוגדה בחיזבאללה. הסיכולים הם חשובים ומשדרים חדירות שגורמת לשינוי בקבלת ההחלטות של ארגוני הטרור - אולם מדובר במאמץ תומך בלבד. כדי להשיג תוצאה אחרת - יש להעלות הילוך ולהיזכר מה קרה ב-7 באוקטובר בגזרת הדרום

חיסול פעיל חיזבאללה/דובר צה״ל

צה"ל חיסל אתמול (רביעי) את מחמד נאצר, בן ה-59, מפקד יחידת '"עזיז" בארגון הטרור חיזבאללה. מדובר בסיכול ממוקד שני בפחות מחודש של בכיר בדרג מפקד אוגדה בארגון השיעי. קדם לו סיכול ממוקד של אבו טאלב, מפקד הגזרה השכנה.

פרט לכך שנאצר היה אחראי על כל כדור שנורה מגזרתו ורקטה או טיל ששוגרו לעבר ישראל, כי היה ריכוזי מאוד בהפעלת האש, מדובר במפקד שצמח ביחידה שממנה הוקם כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה - ומאז צבר ניסיון במבצעים נגד ישראל ובהם פעולת החטיפה של אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, ובפיקוד על הגזרה.

מדובר במכה כואבת לחיזבאללה עם אפקט מוראלי ומבצעי. אומנם לכל מפקד בארגון השיעי יש תחליף אבל נאצר הוגדר כדמות בכירה שעמה עלו לשמיים ניסיון רב ויכולת מנהיגותית לשלוט בכוחות השטח חרף הלחץ האדיר שמפעיל צה"ל על חוליות השיגור.

צה״ל חיסל את מחמד נאצר, מפקד יחידת ׳עזיז׳ בארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
מכה כואבת לחיזבאללה. מחמד נאצר, מפקד יחידת ׳עזיז׳ בארגון הטרור/דובר צה"ל

אבל אסור שהדרג המדיני וצה"ל יתמכרו לסיכולים הממוקדים. הם חשובים. מייצרים לחץ אדיר. מטילי אימה. משרים אווירת חדירות שגורמת לשינוי בקבל ההחלטות של ארגוני טרור ומשבשים פעילות על העורף הישראלי. אבל מדובר במאמץ תומך בלבד. בדיוק כפי שארע בשטחים באינתיפאדה השנייה כשנדרש תמרון לעומק השטח הפלסטיני, חקירות, מודיעין, מעצרים וגדר הפרדה.

במידה וישראל תבחר במערכה מוגבלת מול חיזבאללה, מחויב צה"ל לארבעה מאמצים: הגנה על הגבול והעורף הישראלי בכלל, סיכול ושיבוש כל יוזמת טרור של חיזבאללה ושאר פעילי הטרור הפועלים משטח לבנון, פגיעה בציר הפיקוד והשליטה כולל מחסני אמצעי הלחימה והתחמושת, ומוכנות גבוהה למלחמה הכוללת תמרון קרקעי ואווירי רחבים.

לפי מסמך העקרונות המתהווה בתיווך ארה"ב, עולה כי חיזבאללה מתנה הפסקת אש בהפסקת הלחימה ברצועת עזה. ישראל, מתנה הפסקת אש בהתרחקות של פעילי חיזבאללה מהגבול אחרת לא יהיה ניתן להחזיר תושבים. המוקש פשוט: חיזבאללה העביר את פעיליו לכפרים רבים בדרום לבנון ביניהם גם כפרים שאינם שיעים, ובנה להם בתים בקרבת הגבול הישראלי שהפכו לעמדות צבאיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוחמי חיזבאללה בהלוויית בכיר הארגון אבו טאלב בפרברי ביירות, לבנון, 12 ביוני 2024. רויטרס
מתקשים לוותר על לגור בקרבת הגדר. לוחמי חיזבאללה בהלוויית בכיר הארגון אבו טאלב/רויטרס

לכן, בארגון הטרור השיעי מתקשים לוותר על הרעיון שפיתח עם השנים והפך לאתגר גדול מאוד לצה"ל: פעילי חיזבאללה שמתגוררים במרחק יריקה מהגדר.

הסיכולים הממוקדים הם טעימות כואבות למגמה המחריפה של צה"ל נגד חיזבאללה, וניסיון לכפות עליו הפסקת אש, אבל כדי להשיג תוצאה אחרת לחלוטין עליהם לעלות שלב ולמצות כל כניסה של בכיר בחיזבאללה למרחב דרום לבנון כמו למשל נגד חברי מועצת הג'יהאד - המטכ"ל של חיזבאללה.

הסיכולים הממוקדים מתכתבים עם היגיון המערכה שמנהל צה"ל בזירה הצפונית וכל מי שחושב שזה הזמן להוריד הילוך - לא קורא את האזור נכון. חיזבאללה תכנן 7 באוקטובר משלו על העורף הישראלי, אך חמאס גנב לו את ההצגה וטרף לו את הקלפים. לכן, כל פעם שעולות תהיות האם לחסל בסיכול ממוקד בכירים בחיזבאללה חשוב לזכור טוב טוב את מה שקרה באותה שבת שחורה בזירה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully