וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אוקראיני לוואלה: מקווים שישראל תסכים להעביר לאוקראינה טילי פטריוט שיצאו משימוש

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 20:28

ראש לשכתו של נשיא אוקראינה אנדריי ירמאק אמר את הדברים לקראת פסגת נאט"ו שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון ותעסוק בחיזוק מערך ההגנה האווירית של אוקראינה. נתניהו צפוי לכנס מחר דיון בנושא מדיניות אספקת הנשק לאוקראינה באופן כללי, ואספקת טילי הפטריוט באופן ספציפי

ראש לשכתו של נשיא אוקראינה אנדריי ירמאק אמר לוואלה כי אוקראינה מקווה שישראל תסכים להעביר לה סוללות הגנה אווירית מסוג "פטריוט" שיצאו לאחרונה משירות בצה"ל.

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא אוקראינה זלנסקי בשולי עצרת האו"ם, 19 בספטמבר 2023. ללא, אתר רשמי
נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי/אתר רשמי, ללא

למה זה חשוב:

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר (חמישי) דיון בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ ישראל כ"ץ, השר רון דרמר ובכירים נוספים במערכת הביטחון בנושא מדיניות אספקת הנשק לאוקראינה באופן כללי, ואספקת טילי הפטריוט באופן ספציפי.
  • עד היום, ישראל סירבה להעביר לאוקראינה נשק התקפי וגם נשק הגנתי כמו מערכות הגנה אווירית. ישראל כן סייעה לאוקראינה במערכת התרעה לאזרחים מפני ירי טילים שדומה למערכת "צבע אדום", בה עושה שימוש פיקוד העורף.
  • הטיעון המרכזי של ישראל עד היום נגד העברת נשק לאוקראינה היה החשש מפני תגובה רוסית חריפה שעלולה לבוא לידי ביטוי בהגבלת חופש הפעולה של צה"ל בסוריה או אספקת נשק מתקדם לאיראן.
  • אולם, היחסים הביטחוניים המתהדקים בין רוסיה לבין איראן בחודשים האחרונים, העמדה האנטי-ישראלית של רוסיה במהלך המלחמה בעזה והצורך של ישראל בגיבוי מצד המערב החלו לשחוק את ההתנגדות של מערכת הביטחון והדרג המדיני והכשירו את הקרקע לבחינה מחדש של המדיניות.

מה הם אומרים:

  • "חשוב לנו מאוד לקבל את מערכת הנשק הזו (מישראל, ב"ר) ולקבל אותה בזמן כיוון שמדובר בחיים של האזרחים שלנו. השותפים שלנו צריכים להחליט כמה נוח להם לעשות זאת, כיוון שמדובר בסוגיה רגישה", אמר ירמאק.
  • ירמאק, שנחשב לאדם המקורב ביותר לנשיא וולודומיר זלנסקי, ביקר בוושינגטון בימים האחרונים ונפגש עם בכירים בבית הלבן, במחלקת המדינה ובפנטגון.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במוקד החדשות:

  • מערך ההגנה האווירית של צה"ל הוציא לאחרונה משירות שמונה סוללות של טילי פטריוט בהן ניתן לעשות שימוש ליירוט מטוסים, כטב"מים וטילים.
  • בכיר אוקראיני אמר כי בתחילת חודש מאי התקיימה שיחת טלפון בין היועץ לביטחון לאומי של נשיא אוקראינה לבין ראש המל"ל צחי הנגבי, במהלכה האוקראינים ביקשו מישראל להעביר להם את טילי הפטריוט.
  • הממשל האמריקני פנה גם הוא לישראל בנושא טילי הפטריוט שיצאו משירות וביקש שישראל תעביר אותם לארה"ב ותיתן אישור לממשל ביידן להעביר את הטילים לאוקראינה. כך, אמר בכיר אמריקני.
  • בכירים ישראלים אמרו כי סוגיית העברת טילי הפטריוט לאוקראינה נדונה גם במהלך ביקורו של שר הביטחון גלנט בוושינגטון בשבוע שעבר.

התמונה הגדולה:

  • בשבוע הבא תתקיים בוושינגטון פסגת מדינות נאט"ו, ואחד הנושאים המרכזיים בה יהיה התגייסות של חברות נאט"ו ומדינות נוספות במערב לחיזוק מערך ההגנה האוורית של אוקראינה.
  • רוסיה משגרת מדי יום כאלף טילים וכטב"מים לעבר מטרות באוקראינה, חלק גדול מהם מטרות אזרחיות - כולל מתקני תשתית קריטיים כמו תחנות כוח.
  • שר החוץ ישראל כ"ץ צפוי לצאת לוושינגטון בשבוע הבא כדי לייצג את ישראל בוועידת נאט"ו. האוקראינים והאמריקנים מקווים שכ"ץ יביא עמו "אור ירוק" ישראלי להעברת טילי הפטריוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully