וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרים ראשונים של קדחת מערב הנילוס התגלו באילת ובחבל אילות

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 10:46

במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את הווירוס בתל אביב ובערים נוספות במרכז. כעת, הקדחת הגיעה לעיר הדרומית והסביבה. המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להגביר את מאמצי הניטור וההדברה, וכן, מומלץ להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים להרחקתם

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

מקרים ראשונים של קדחת מערב הנילוס המערבי התגלו היום (רביעי) באילת ובמועצה האזורית אילות שבדרום הארץ. בשבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את הווירוס בתל אביב, הרצליה, קריית אונו, פתח תקווה, מועצה אזורית לב השרון ובמועצה מקומית אבן יהודה.

"בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את ככל הרשויות להגביר את מאמצי הניטור וההדברה. אנו מבקשים מהציבור להתמגן בפני יתושים בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה לסייע במאמץ הלאומי לצמצם את מפגע היתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה", כתבו בפנייתם לרשויות.

ד"ר אורן שטח כתבי, מנהל המחלקה למחלות זואונוטיות מהחטיבה לבריאות הציבור במשרד הבריאות מסביר כי קדחת מערב הנילוס היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

יתושה מוצצת דם. AlessandroZocc, ShutterStock
יתושה מוצצת דם/ShutterStock, AlessandroZocc

כבכל שנה, מתחילת חודש יוני ועד לסוף חודש נובמבר עולה שכיחות מציאתן של יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס. מסתמן כי בשנה זו, עקב שינויים במזג האוויר ככל הנראה הן הקדימו להופיע. על פי נתוני משרד הבריאות גם היקף התחלואה הוא גבוה ביחס לשנים קודמות.

המשרד להגנת הסביבה מבקש מהרשויות לתגבר את תדירות הפעולות שהן מבצעות לצורך ניטור זחלי יתושים, ובמידת הצורך להדבירם בטרם יתפתח מפגע. כמו כן, המשרד קורא לרשויות המקומיות לרענן את ההנחיות הניתנות לתושבים, זאת במטרה לסייע להם למנוע את התפתחותם של יתושים בסביבת המגורים.

בתחילת השבוע, שר הבריאות אוריאל בוסו קיים ישיבת הערכת מצב בעקבות העלייה במקרי התחלואה של קדחת הנילוס המערבי. השר ביקש לשמוע על קצב ההתפשטות של הנגיף ועל מצבם של החולים המטופלים בבתי החולים, הודה לאנשי המקצוע של משרד הבריאות על התגובה המהירה וחידוד ההנחיות לצוותים הרפואיים וביקש להמשיך לאבחן ולנטר את המחלה ולפעול ככל הניתן למניעת הידבקות של קבוצות סיכון.

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully