וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים קשים בזמן פינוי מאחז בבנימין, פעילי גבעות יידו אבנים ובקבוקי תבערה

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 9:49

צוותים של המינהל האזרחי בליווי כוחות מג"ב הרסו שישה מבנים לא חוקיים בעוז ציון. במהלך הפינוי, פעילי גבעות החלו ליידות אבנים ובקבוקי תעברה לעבר הכוחות שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. לדברי הפעילים, 2 ילדים נזקקו לטיפול רפואי כתוצאה מרימון גז

עימותים קשים במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין/ללא קרדיט

עימותים נרשמו הבוקר (רביעי) בין נערי גבעות לכוחות הביטחון במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין. לפנות בוקר, הגיעו קציני המינהל האזרחי בליווי כוחות גדולים של מג"ב, לאכוף מבנה לא חוקי שהוקם לאחרונה על קרקע פרטית מוסדרת במאחז גבעת עוז ציון, וכן מהווה סיכון ביטחוני. הכוחות הרסו במקום שישה מבנים ופעלו להריסת ציר גישה למקום.

פינוי המאחז החל בשעה 04:00 במהלכו הנערים ניסו למנוע את הריסתו והציתו צמיגים, רכב ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות מג"ב. בתגובה לכך, השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, בחלק מהמבנים התבצרו פעילי גבעות, חלקם תקעו את רגליהם בתוך בטון.

עימותים קשים במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין.3ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
פעיל גבעות אוזק את עצמו למבנה./אתר רשמי, ללא קרדיט
עימותים קשים במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין. ללא קרדיט, אתר רשמי
שמשת רכב שנופצה במהלך העימותים על ידי פעילי גבעות./אתר רשמי, ללא קרדיט

כמו כן, במהלך האירוע נורה רימון גז לעבר בית בו שהו זוג הורים ושלושה ילדים, כך מסרו פעילים במאחז. כונני איחוד הצלה שהגיעו למקום נתנו טיפול לשני ילדים ששאפו את הגז.

רימון גז הושלך לעבר מבנה בעוז ציון

רימון גז הושלך לעבר מבנה בעוז ציון, 3 ביולי 2024/לפי סעיף 27 א'
עימותים קשים במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין.3ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
צמיגים ששרפו פעילי הגבעות במהלך הפינוי./אתר רשמי, ללא קרדיט

מהמנהל האזרחי נמסר: "מאזור הגבעה יצאו בעת האחרונה פעולות חמורות מאוד נגד החוק והסדר הציבורי בדגש על פגיעה בתושבי האזור ובאחרונה אף גרמו לסיכון ממשי לתושבי הישוב שהוכר בהחלטת הקבינט המדיני ביטחוני - גבעת אסף הסמוך. לאור הסכנה שהמקום מהווה והחשש לערעור האזור, הוביל ראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם אבראהים הליך מהיר וסדור לפינוי המאחז. ההחלטה על הפעולה הוצגה ואושרה על ידי הדרג המדיני".

תושבי צור הראל הטיחו ביקורת על מדיניות הממשלה: "למרות פנייתנו בתחילת הערב לשר סמוטריץ על מנת שימנע את ההרס המתוכנן הנמצא בתחום אחריותו - ההרס מתבצע ברגעים אלו. בימים בהם נהרגים חיילינו בקרבות בחרה ממשלת הימין לפגוע ולהרוס מבנים בארץ ישראל. המלחמה בחלוצים המיישבים את הארץ ובולמים בגופם השתלטות פלסטינית על אדמת אבותינו היא חרפה ופשע שלא ייסלח. אנו קוראים לכלל הגורמים בממשלת הימין מלא מלא להתעשת ולעצור את הפגיעה במיישבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully