וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של נתניהו על המעבר לשלב ג', והמאמץ להגיע למו"מ על עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 16:34

נמשך המאמץ להשגת עסקה, ובישראל מעריכים שלמצרים אין די השפעה על חמאס - וממקדים תשומת לב בקטאר. בד בבד, על רקע ההיערכות למלחמה בצפון, גובר הלחץ על ארה"ב להעביר עוד תחמושת לצה"ל. הערכה: סינוואר לא נענה להוראות של הנייה, ורואה בו מי ש"יושב ונהנה" בקטאר

הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני/דובר צה"ל

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו סבורים כי כל עוד חמאס לא משחרר חטופים, אין להכריז על הפסקת הלחימה העצימה ועל מעבר לשלב ג' של המלחמה. כך אומרים גורמים במערכת הביטחון. לפי אותם גורמים, נתניהו הבהיר כי הצבא לא ייצא מרפיח, מגזרת ה"מסדרון" או משום מקום אחר באופן חד-צדדי, ובלי שישוחררו החטופים.

במקביל, על רקע ההיערכות להרחבת המלחמה בזירה הצפונית, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי ראש הממשלה ושר הביטחון לוחצים על האמריקנים להעביר נשק ותחמושת לישראל.

בנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בד בבד, במערכת הביטחון הולכת ומתבהרת ההבנה שמצרים לא באמת מצליחה להפעיל מנופי לחץ על חמאס. גם הפרסום אודות השיחה בין ראש המודיעין המצרי לראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, שיושב בקטאר, לא באמת התניע תהליך משא ומתן לשחרור החטופים. בנוסף, בישראל מעריכים, שהמצרים בלחץ נוכח העובדה שהם מאבדים הרבה כסף, שלא מגיע בתשעת החודשים האחרונים כי צה"ל מונע הברחות מסיני לרצועת עזה - הברחות שבמשך שנים אפשרו לחמאס להתעצם.

במקום זאת, תשומת הלב מופנה לקטאר. ההערכה היא כי המדינה מפעילה לחץ גדול מאוד על חמאס, ומאיימת בהטלת סנקציות, גם אם הם לא יפרסמו את זה בפומבי. סנקציות אלה יכולות לכלול הקפאת נכסים, חשבונות בנק, מניעת העברת כסף ועוד.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

בישראל מעריכים שקטאר באמת מעוניינת להשיג הסכם לשחרור חטופים, ולהביא להפסקת אש כדי לקדם אינטרסים של האזרחים הפלסטינים. השגת הסכם כזה ירחיב את השפעתה של קטאר במזרח התיכון, ויביא להתקרבותה לארצות הברית, כשברקע איראן מאיימת על כל האזור. לדברי גורמי ביטחון, "הקטארים מבינים היטב מה יקרה אם איראן תתקוף אותם ללא סיוע אמריקני".

עוד אמרו גורמי ביטחון כי הנוכחות של בכירי חמאס בקטאר, ולא בטורקיה, משרתת את האינטרס האמריקני-ישראלי לקדם מו"מ. "ברגע שהם יהיו תחת המשטר הטורקי זה יהיה הרבה יותר קשוח".

אמיר קטאר ואסמעיל הנייה. רויטרס
אמיר קטאר ואסמאעיל הנייה/רויטרס
יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
יתעקש להמשיך לשלוט בציר פילדלפי. סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

בכל הנוגע למנהיגי חמאס, במערכת הביטחון מעריכים שאיסמאעיל הנייה אינו משפיע על מנהיג הארגון ברצועת עזה, יחיא סינוואר. לפי הערכותיהם, זה נובע מהתפיסה שסינוואר עצמו מסתתר במנהרות ברצועה וחי את המציאות היומיומית בשטח, בשעה שהנייה "יושב ונהנה" בקטאר.

עוד אמרו הגורמים כי בחמאס מתחילים להבין שממשלת ישראל מתעקשת שהם לא ישלטו ברצועת עזה, ולכן, סינוואר מתעקש מצדו להשאיר לו את השליטה בציר פילדלפי, כדי שיוכל לשקם את הזרוע הצבאית של חמאס. זה יהיה סלע המחלוקת: נסיגת הכוחות ממעבר רפיח וציר פילדלפי. בשלב הזה מערכת הביטחון פועלת באופן חסר תקדים לאתר מנהרות, להשמיד אותן ולבנות מוצבים במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully