וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר סינוואר: "רק שניים עד שלושה אנשים יודעים איפה הוא, ומספקים את צרכיו"

3.7.2024 / 7:15

גורמים בחמאס אמרו לעיתון א-שרק אל-אווסט שמנהיג הארגון בעזה אינו מנותק מתקשורת עם יתר חברי ההנהגה והוא מעודכן היטב לגבי כל הצעה להפסקת אש. הם לא חשפו אם הוא מסתתר מעל הקרקע או מתחתיה

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אינו מנותק מיתר הנהגת הארגון בבית ובחוץ - כך אמרו מקורות בארגון לעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, שפרסם כתבה רחבה על מאמציה - הכושלים עד כה - של ישראל לשים את ידה על מי שהוציא לפועל את מתקפת הטרור של 7 באוקטובר.

המקורות אישרו שסינוואר מעודכן באופן שוטף ורציף בכל המתרחש, במיוחד בכל הנוגע למשא ומתן על הפסקת אש ושחרור החטופים, ולמד ובחן בקפידה כל הצעה. לדבריהם, הוא הביע את דעתו עליה והתייעץ עליה עם ראשי הארגון באמצעי תקשורת שונים.

הם הסבירו שמנהיג חמאס בעזה עמד בקשר כמה פעמים עם ארגון התנוהעה בחו"ל, במיוחד בתקופות הקריטיות של המשא ומתן האחרון. ישראל וארצות הברית סימנו את סינוואר כמכשול העיקרי בפני קבלת ההסכם, כשהוא דורש התחייבויות וערבויות לסיומה של המלחמה ולנסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
יחיא סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

עוד אמרו המקורות בעיתון שסינוואר היה בקשר עם ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, לאחר שישראל חיסלה את בניו, והביע בפניו את תנחומיו ותמיכתו. המקורות לא הבהירו כיצד התקיימה תקשורת זו, ואם היא הייתה ישירה או לא.

הם לא הכחישו או אישרו אם סינוואר אכן שרד ניסיונות חיסול ישראליים במהלך המלחמה הנוכחית, או אם כוחות ישראליים כלשהם התקרבו למיקומו, במיוחד במהלך המבצע בחאן יונס.
לדברי הגורמים, "מעגל מצומצם מאוד של לא יותר משניים-שלושה אנשים לכל היותר יודע היכן הוא נמצא ומספק את צרכיו השונים, ומבטיח את התקשורת שלו עם מנהיגי התנועה מבפנים ומבחוץ".

"הכיבוש לא הצליח להגיע לרבים ממנהיגי הדרג הראשון והשני בדרג המדיני והצבאי (של חמאס), אבל הוא ניסה להתנקש בחלקם, חלקם נפצעו וחלקם שרדו ויצאו ללא פגע מהפצצות באזורים וביעדים שונים, אבל סינוואר אינו ביניהם", אמרו המקורות, שלא פירטו אם סינוואר מסתתר מעל או מתחת לאדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully