וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה חייל ששב ממילואים בעזה: "הפך לאלכוהוליסט מסוכן ואלים"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 16:14

החייל נעצר בחשד שנהג באלימות כלפי בת זוגו עם חזרתו מהשירות. בדיון בהארכת מעצר הסנגורית האשימה את המשטרה שמיהרה לעצור אותו, למרות שמדובר בבעיה נפשית, והיה צריך לערוך לו בדיקה פסיכיאטרית. "לא מדובר במקרה ראשון של חייל עם פוסט טראומה שלא זוכה לטיפול"

פעילות גדוד "דולב" במהלך הכשרתם/דובר צה"ל

בית המשפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (שלישי) חייל שחזר משירות ברצועת עזה למעצר בית אצל הוריו. החייל ששמו נאסר לפרסום נעצר בשל חשד לאלימות שהוא הפעיל כלפי בת זוגו איתה הוא מתגורר.

בדיון בהארכת המעצר, הסביר נציג המשטרה כי החליטו לעצור את החייל בשל מסוכנתו. "הוא עשה מילואים וחזר מעזה, והפך להיות אלכוהוליסט, מסוכן ואלים, שמאיים בסכין. הוא לוקח את נשקו ומאיים להתאבד. אם זה לא מסוכן אז מה זה מסוכן?". יש לציין כי לא נערכה לחשוד בדיקה פסיכיאטרית לבדיקת מצבו הנפשי, והוא ישב במעצר לילה.

מנגד הסנגורית של החשוד, עו"ד טלי רזניק, שייצגה את הצעיר מטעם הסניגוריה הציבורית טענה: "לא יכול להיות שהמדינה מחד תשלח אנשים אל התופת, ואחר כך תפקיר אותם ותעצור אותם. ככל שהמשטרה חשבה שיש בעיה נפשית כזו או אחרת כמו התאבדות, היה צריך לקחת אותו לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית, שאולי היתה חוסכת את מעצר הלילה, דבר שלא נעשה".

היא המשיכה, "יש לנו כמדינה וחברה אחריות כלפי אנשים אלו. לא נשלח אותם ואז נפקיר אותם, ונעצור אותם, ואת המינימום של בדיקה פסיכיאטרית לא נעשה. איפה האחריות שלהם לדאוג שמצב נפשי של אדם כגון זה, שתורם לחברה, לא ישב במעצר סתם?".

עציר אזוק ברגליו. חיים גולדברג, פלאש 90
"ישב במעצר במקום לקבל טיפול". אילוסטרציה/פלאש 90, חיים גולדברג

השופטת לימור חלד-רון השתכנעה מדברי הסנגורית, וקבעה כי החשוד ישוחרר למעצר בית בפיקוח הוריו, שהתחייבו בדיון לפקח עליו, ולדווח למשטרה על כל שינוי שיקרה. וכך היא כתבה: "שמעתי בקשב רב את דברי הסנגורית, ואת העובדה כי מדובר במי ששירת זמן רב במילואם, ועתיד לחזור לשרת במצב נפשי מורכב.

"כמו כן לא נעלמה מעיניי העובדה כי מדובר באדם צעיר נעדר עבר פלילי שעובד בהיי טק", הוסיפה השופטת. "יש לתת משקל מיוחד לעובדה שמדובר במי שחזר מהמלחמה ולנסיבות האישיות של החשוד".

הסנגורית הוסיפה לאחר התייחסות זו: "מצופה ממשטרת ישראל לפעול ברגישות וחמלה, במיוחד כאשר הם מבינים שמדובר בלוחם מילואים שחזר לאחרונה משירות בעזה ומתמודד עם קשיים נפשיים. מצער מאוד שהשוטרים הזדרזו לעצור את הצעיר במקום להפנות אותו לקבלת טיפול רפואי. לא ייתכן שהמדינה ששלחה אותו לקרב תפנה לו עורף כאשר הוא מתמודד קשיי המלחמה".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
"לא המקרה היחיד שחייל שסובל מפוסט טראומה מגיע לבית המשפט במקום לטיפול". חיילים בצפון/פלאש 90, איל מרגולין

עו"ד ענת יערי, מנהלת מחלקת המעצרים בסניגוריה הציבורית מחוז מרכז התייחסה גם היא למקרה: "מדינת ישראל נמצאת במשבר הכליאה מהחמורים שידעה, ולמרות זאת משטרת ישראל לא משנה את מדיניות המעצרים הנוקשה שלה. מטריד מאד שמשטרת כפר סבא מנצלת את מקומות הכליאה הבודדים שנותרו לצורך מעצר אדם נורמטיבי שחזר לאחרונה משירות מילואים ממושך בעזה, ומצוי במצב נפשי מורכב.

"נוכח משבר הכליאה הקיים ובוודאי לאור נתוניו של החשוד, ראוי היה לעשות שימוש בסמכויות המוקנות לקצין הממונה בתחנה ולהורות על שחרורו בתנאים על פני החזקתו במשך הלילה במעצר. אין ספק כי פתרון משבר הכליאה עובר בין היתר בצמצום מעצרי השווא כדוגמת המקרה דנן".

לפי הסנגוריה הציבורית זהו אינו המקרי היחידי שחייל שסובל מפוסט טראומה או מדחק נפשי מגיע לבית המשפט במקום לטיפול. מבדיקת וואלה היו עוד שני מקרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully