וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים הצטלמו אוכלים במקדונלד'ס - ועוררו סערה בעולם הערבי

תאיר יואבי

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 12:43

לירון מטלון ויוסי רייס שמשרתים בגלי צה"ל, נהנו מארוחה ברשת המזון המהיר - והעלו תיעוד לסטורי באינסטגרם. התמונה הופצה ברשת והגיעה לעשרות אלפי צפיות. בחשבון הטוויטר הפרו פלסטיני The Saviour תקפו: "זכרתם להחרים היום את מקדונלד'ס?"

פרסומת מ-1982 לנאגטס של מקדונלדס/יחצ

האם מקדונלד'ס היא הרשת הבינלאומית הבאה שתוחרם בעקבות פעילותה בישראל? שני חיילים, המשרתים בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, ישבו לאכול ארוחת צהריים באחת ממסעדות רשת המזון המהיר - והעלו את תמונה מהארוחה לאינסטגרם. עקב כך, הופצה התמונה ברשתות החברתיות - וצברה מאות אלפי צפיות - ואיתן גינויים באלפי חשבונות אינסטגרם ו-X (לשעבר טוויטר) פרו-פלסטיניים.

בחשבון ה-X הפרו-פלסטיני The Saviour, המפרסם גם תמונות מזויפות מהלחימה ברצועת עזה, וברכות על חיילים ישראלים שנהרגו, פרסמו את התמונה עם הכיתוב: "זכרתם להחרים היום את מקדונלד'ס?". בחשבון האינסטגרם פרו-פלסטיני פופולרי אחר כתבו: "הם הרגו ילדים והרסו את כל המקדונלד'ס ,הם החיילים האלה".

חשבונות אחרים ברחבי המרשתת טוענים כי החיילים אוכלים בהתנשאות - ומזלזלים ברעב שקיים בעזה, לטענתם.

חיילים אוכלים ברשת מקדונלדס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זכרתם להחרים היום את מקדונלד'ס?" תמונת החיילים שהסעירה את הרשת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באפריל, איש העסקים עמרי פדן מוכר את מסעדות מקדונלד'ס בישראל לחברה האם - מקדונלד'ס העולמית. פדן מחזיק ברשת באמצעות חברת אלוניאל, כאשר עם השלמת העסקה, מקדונלד'ס העולמית תהיה הבעלים של הרשת בישראל ותנאי העובדים יישמרו.

הרשת, שנחשבת לאחת המצליחות בארץ, מונה כיום 225 סניפים בפריסה ארצית ומעסיקה כ-5,000 עובדים. היא החלה את פעילותה לפני יותר מ-30 שנה, עם השקת הסניף הראשון בקניון איילון. ההסכם כפוף לתנאים מסוימים, שייסגרו בחודשים הקרובים.

החברה סירבה למסור את הסכום שבו נמכרה הרשת. גורמים המקורבים לעסקה העריכו כי מקדונלד'ס העולמית לא תתפעל את הרשת בפועל בטווח הארוך אלא תתקשר בהמשך בעסקת זכיינות חדשה כפי שהיא עושה ברוב המכריע הכולל כ-95% ממסעדות המותג בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully