וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא-ביטון פורשת מהכנסת

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:20

שאשא-ביטון החלה את דרכה הפוליטית ב-2015 במפלגת כולנו וכיהנה כשרת הבינוי והשיכון. ב-2021 כיהנה כשרת החינוך. "המציאות הפוליטית הנוכחית לא מאפשרת להשפיע משמעותית", כתבה, אך הוסיפה כי "אשוב לעשייה הציבורית". מחליפה הוא סגן ראש עיריית אשקלון לשעבר מישל בוסקילה

בווידאו: שרת החינוך מציגה את הרפורמה בבגרויות/צילום: לע"מ

חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון כתבה היום (שלישי) בחשבון ה-X שלה כי היא פורשת מתפקידה כחברת כנסת. מי שייכנס במקומה לכנסת הוא איש תקווה חדשה מישל בוסקילה, סגן ראש עיריית אשקלון לשעבר שכיהן כבר כחבר כנסת במשך כמה חודשים בשנת 2022.

שאשא ביטון, חברת מפלגת הימין הממלכתי, החלה את דרכה הפוליטית ב-2015 במפלגת כולנו וכיהנה כשרת הבינוי והשיכון מטעמה. בהמשך, לאחר שכולנו השתלבה בתוך הליכוד, כיהנה כיו"ר ועדת הקורונה. בבחירות 2021 חברה למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער וכיהנה כשרת החינוך מטעמה בממשלת בנט-לפיד. היא כיהנה גם כשרה בלי תיק ומשקיפה בקבינט המדיני ביטחוני במשך חצי בממשלת החירום במהלך מלחמת חרבות ברזל.

יפעת שאשא ביטון בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
כיהנה כשרת החינוך לפני יואב קיש וכשרת הבינוי והשיכון במפלגת כולנו. יפעת שאשא-ביטון/ראובן קסטרו

"לפני קצת יותר מתשע שנים כשנכנסתי לכנסת, הבטחתי לעצמי שני דברים: להיות נאמנה לעצמי, לערכיי, לאמונתי, גם אם יהיה לכך מחיר פוליטי, בקיצור-לא לאבד את עצמי בדרך", כתבה שאשא-ביטון בחשבון ה-X שלה. "כך נהגתי בתפקידיי השונים כיו"ר ועדת הקורונה, כשרת החינוך, כחברה בקבינט המדיני וגם כשרת הבינוי והשיכון ויו"ר הוועדה לזכויות הילד- הלכתי עם האמת שלי ועם מה שהאמנתי שנכון לעם ישראל ולילדי ישראל. לא חששתי להביע עמדה, להיאבק על מה שנכון, ליזום ולשנות".

לאחר מכן, הרחיבה את הניע להחלטה לפרוש. "הדבר השני - שברגע שארגיש שאין לי אפשרות וכלים להשפיע, לתרום ולשנות מציאות, אקום ואלך. לא אשאר רק "כדי להישאר על הגלגל" כי אינני מאמינה בכך".

יפעת שאשא-ביטון ויואב קיש בטקס חילופי השרים של משרד החינוך. ינואר 2023. אורי סלע, אורי סלע
יפעת שאשא-ביטון ויואב קיש בטקס חילופי השרים של משרד החינוך/אורי סלע, אורי סלע

"לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה", המשיכה שאשא-ביטון. "החודשים בהם ישבתי בקבינט ובממשלה, חידדו אצלי את ההבנה, עד כמה ניתן והכרחי לנהל אחרת את המלחמה, בחזית ובעורף. ואני יודעת שאפשר אחרת. אך דווקא אל מול הידיעה הזו, קשה עוד יותר התחושה שבסיטואציה הנוכחית, יכולת ההשפעה שלי מצומצמת מאוד. לכן, בכאב גדול החלטתי בשלב זה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. לפעמים צריך לקחת צעד אחורה כדי לפרוץ קדימה. זו העת עבורי לעשות כך".

למרות דבריה, אמרה שאשא-ביטון כי לא סיימה לגמרי את עשייתה הפוליטית, והכריזה כי תחזור בעתיד. "אני אשוב לעשייה הציבורית בהמשך, כשארגיש שביכולתי להוביל עשייה משמעותית למען עם ישראל, כפי שידעתי בעבר", כתבה. "אני יודעת שעוד נכונו לנו ימים טובים. אני מאחלת לכולנו ימים טובים יותר ורק בשורות טובות".

גדעון סער ושאשא ביטון. -, אתר רשמי
"עבדה עם כל הלב למען הציבור". גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון/אתר רשמי, -

יו"ר מפלגתה, גדעון סער, הגיב לפרישתה של שאשא-ביטון ואמר כי היא שותפה נאמנה, מתחילת הקמת המפלגה ועד פרישתה היום. "ד"ר יפעת שאשא-ביטון היא נבחרת ציבור למופת: מסורה ואיכפתית, ממלכתית, רצינית ואיכותית", כתב בחשבון ה-X שלו. "בכל תפקידיה - כשרה וכחברת-כנסת היא עבדה עם כל הלב למען הציבור. הכרתי אותה מקרוב כשהרשימה במאבקה למען הציבור בתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. היא היתה לי שותפה נהדרת ונאמנה לדרך מהקמת "תקווה חדשה" ועד היום, שותפה להחלטות לא שיגרתיות ובימים לא קלים.

"חלומה היה להיות שרת החינוך של ישראל והיא הגשימה אותו. אני שמח שהיה לי חלק בכך", המשיך סער. "היא הייתה שרת חינוך נטו שראתה את הילדים ואת המורים. צר לי על החלטתה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אבל כמי שבעצמו קיבל החלטה כזאת בעבר - אני מבין לליבה ומכבד את החלטתה. מעטים עשו דרך מקצועית ופוליטית מרשימה ומעוררת השראה כמו יפעת. היא באה מקרית-שמונה הרחוקה (שכאב פינויה צורב בבשרה בשנה האחרונה) ושברה כל תקרת זכוכית אפשרית בכוח הרצון ובכוח הכשרון. היי ברוכה, יפעת! אני מאמין ומקווה שעוד תחזרי לשרת את הציבור ואת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully