וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע צליפה בשומרון, גבר נפצע באורח קל בבטנו

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:45

על פי הדיווח, קבוצת מטיילים ישראלים הגיעה למצפה. בשלב מסוים דיווח אחד מחברי הקבוצה על פגיעה בבטן, ייתכן ומדובר בפיגוע צליפה. כוחות צה''ל נכנסו לתוך שכם לאיתור מקור הירי, ומסרו "התקבל דיווח על ירי בהר ברכה שבחטיבת שומרון, הפרטים בבדיקה"

מדריך הטיולים מנחם בן שחר מספר על הפיגוע ביישוב הר ברכה/ללא קרדיט

גבר נפצע היום (שלישי) באורח קל מירי בפלג גופו העליון, כשהחשד הראשוני שמדובר בפיגוע. הכוחות הוזעקו לאחר שמיעת ירי בנקודת תצפית בקרבת הישוב הר ברכה שנמצאת בשומרון, מדרום לשכם. כוחות בדרכם למקום הפיגוע במצפה יוסף, המשקיף לעבר שכם. כונני הצלה ללא גבולות מד"א שומרון העניקו טיפול ראשוני לפצוע קל, שפונה לבית החולים מאיר בכפר סבא. במקביל, כוחות צה''ל נכנסו לתוך שכם לאיתור מקור הירי.

על פי הדיווח, קבוצת מטיילים ישראלים הגיעה למצפה. בשלב מסוים דיווח אחד מחברי הקבוצה על פגיעה בבטן, ייתכן ומדובר בפיגוע צליפה, הפצוע בהכרה. מדובר בקבוצת מטיילים ממרכז הארץ. כאמור, מדובר בנקודת תצפית המשקיפה לעבר שכם וממוקמת בפסגת הר גריזים. נבדק שהירי בוצע מרחוק על ידי צלף.

מצפה הר ברכה מעל שכם, 24 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נפצע מירי בפלג גופו העליון כששהה בנקודת התצפית. מצפה הר ברכה מעל שכם/ראובן קסטרו

יעקב גואלמן, חובש איחוד הצלה שהעניק סיוע ראשוני לפצוע סיפר על האירוע "נמסר לנו בזירה כי הצעיר נפצע מירי", אמר. "הענקנו לו סיוע בזירה ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי מאיר כשבשלב זה מצבו מוגדר קל".

מנחם בן שחר, תושב האזור שהעביר את השיחה לקבוצת המטיילים סיפר על הרגעים הדרמטים. "היינו פה במצפה יוסף עם קבוצה של מבקרים, ובדיוק שסיימתי לדבר אחד המבקרים צעק "איי" ונפל", סיפר. "ניגשנו אליו, בדקנו אם יש לו פצע שנראה כמו חור כניסה, הקפצנו כוחות ולקח יחסית זמן עד שהגיעו".

בצה"ל אישרו את הדברים ומסרו כי "התקבל דיווח על ירי במרחב הר ברכה שבחטיבת שומרון, כוחות הביטחון בדרכם למקום, הפרטים בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully