וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה קוראים לבטל את פגרת הקיץ של הכנסת: "החטופים עדיין בעזה"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 12:20

סיעות ישראל ביתנו והמחנה הממלכתי קוראות לחברי הקואליציה לבטל את פגרת הכנסת בשל המלחמה בעזה ובצפון והעובדה כי החטופים בשבי חמאס טרם שוחררו: "ראוי שגם נבחרי הציבור לא ייצאו לפגרה".

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום"/מערכת וואלה

אחרי ישראל ביתנו, גם סיעת המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לביטול פגרת הקיץ, כך שהפעילות הפרלמנטרית תימשך עד תחילת המושב השלישי, ה-28 באוקטובר 2024. מוקדם יותר השבוע קרא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לבטל את הפגרה המתוכננת בעקבות המלחמה וביקש מכל סיעות האופוזיציה להצטרף אליו.

במחנה הממלכתי אמרו כי יציאה לפגרה בת שלושה חודשים בעת הזאת, בזמן ש-120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, רבבות מפונים מביתם, ואלפי אנשי ונשות כוחות הביטחון נקראים לשרת ונאלצים לעזוב את בתיהם, בני משפחותיהם ומקומות העבודה שלהם, פוגעת בפיקוח על הממשלה בעת מלחמה, ובאינטרס הציבורי.

עוד הוסיפו כי על הפרק נמצאים חוקים ודיונים קריטיים בסוגיות שונות כמו חוק הגיוס ומשך השירות לחובה ולמילואים, שיקום הצפון, רווחת משרתי המילואים והשבת התושבים המפונים לביתם. כפי שהלוחמים לא יוצאים לפגרה - כך ראוי שיעשו גם נבחרי הציבור.

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום". Avshalom Sassoni/, פלאש 90
גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום"/פלאש 90, Avshalom Sassoni/

האופוזיציה ניסתה לקדם בעבר יחד עם ארגוני המחאה מהלך לביטול פגרת הכנסת הקודמת, אך הקואליציה התעלמה מכך ודחתה את האפשרות הזאת בטענה כי הפגרה לא מונעת מהכנסת לקדם נושאים חשובים לטובת המלחמה, עסקת חטופים או חקיקה לתושבי הדרום והצפון גם בזמן הפגרה, זאת במידה וקיים צורך בכך.

המהלך של המחנה הממלכתי תמוה לאור העובדה כי מהנחתה של הצעת חוק על שולחן הכנסת ועד לרגע שבו ניתן להצביע עליה נדרשים 45 ימים. המשמעות היא כי הכנסת תצא כבר לפגרה עוד הרבה קודם. לכן, יש במהלך אקט הצהרתי בלבד ואין כל היתכנות לקידומה בפועל, הן מסיבות טכניות וכן גם בשל היעדר רוב.

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר כדי לאשר את פעילותה של הכנסת והוועדות בתקופת הפגרה. אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי אמרה לחברי הכנסת: "אבא שלי היה מתבייש אם הוא היה יודע מה קורה פה, חצי שנה מתוך שנה אתם בפגרה. אבא שלי בשבי עוד מעט תשעה חודשים ואתם לא תעבדו במשך שלושה חודשים כדי להחזיר אותו? אני לא מוכנה בשום צורה שתצאו לפגרה, למי זה נשמע הגיוני תחשבו שוב לפני שאתם מצביעים על לצאת לחופש, כי לאבא שלי אין חופש. אם תשאלו את החטופים מי רוצה לצאת לחופש תקבלו 120 הצבעות".

גיל דיקמן בן דודה של כרמל גת הוסיף: "הגענו בפגרה הקודמת לדיונים בוועדה של פנינה ולדיונים אצלך יו"ר הוועדה. אבל חוץ מכם החרוצים אף אחד לא היה כאן וזה לא הגיוני שבשביעי לאוקטובר הקודם הפקרתם אותנו ועכשיו תפקירו שוב בשביעי לאוקטובר הבא".

בסיום דברי נציגי משפחות חטופים, ח"כ בועז ביסמוט הגיע רק כדי להצביע עם הקואליציה. אלה בן עמי זעמה ואמרה לו: "הגעת בסוף רק כדי להצביע בעד ואפילו לא שמעת את מה שיש לנו לומר".

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ פנינה תמנו שטה אמרה בדיון: "אני חושבת שאנחנו צריכים להתעשת, אנחנו לא יכולים לצאת לפגרה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לבטל את הפגרה - יש לנו עדיין עשרות אלפי מפונים , חיילים שמחרפים את נפשם וחטופים וחטופות, לכולם אין פגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully