וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' רון שפירא יחליף את אהרן ברק כשופט מטעם ישראל בהאג

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 7:08

לאחר שהודיע אהרן ברק על התפטרות מכהונתו כשופט מבית הדין בהאג, מדינת ישראל החליטה למנות את פרופ' שפירא למחליפו כשופט אד-הוק מטעמה של ישראל בבית הדין הבינלאומי. פרופ' שפירא הוא רקטור המרכז האקדמי פרס

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"/ערוץ הכנסת

לאחר שהודיע אהרן ברק על התפטרות מכהונתו כשופט מבית הדין בהאג - מדינת ישראל החליטה למנות לו מחליף - פרופ' רון שפירא שישמש כשופט אד-הוק בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. פרופ' שפירא הוא רקטור המרכז האקדמי פרס. קודם לכן היה נשיא המרכז האקדמי פרס ומרצה באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטת תל אביב.

בחודש שעבר, הודיע פרופ' אהרן ברק על התפטרותו מכהונתו כשופט מבית הדין בהאג. במכתב ההתפטרות שלו כתב כי התפטרותו מגיעה בעקבות טעמים אישיים-משפחתיים. "אני מיידע אתכם שהחלטתי להתפטר מתפקידי כשופט מבית הדין בינלאומי לצדק", כתב במכתב. "ההתפטרות מגיעה מטעמים משפחתיים אישיים, אשמח לנצל הזדמנות זאת כדי להודות לכל השופטים וצוות בית המשפט על ההזדמנות שקיבלתי".

אהרן ברק נכנס לאולם בית המשפט בהאג, 16.05.24. בית הדין בהאג, אתר רשמי
אהרן ברק נכנס לאולם בית המשפט בהאג, 16.05.24/אתר רשמי, בית הדין בהאג

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, היה השופט שהצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. ברק מונה לתפקיד שופט לבקשת ממשלת ישראל בדצמבר האחרון והוא ישב גם בדיון האחרון שנערך לפני מספר שבועות בבית הדין.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הודה לברק לאחר הודעת ההתפטרות על שירותו בבית הדין הבינלאומי. "אני מבקש להודות לשופט אהרן ברק ששימש כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג במינוי של מדינת ישראל בתקופה כ"כ רגישה וחשובה לביטחוננו ועתידנו", אמר. "תרומתו והשפעתו הסגולית על עולם המשפט בישראל ובעולם הייתה בעלת חשיבות רבה מאד במערכה המשפטית כנגד מבקשי רעתנו. נמשיך לעמוד איתנים נגד הרשע, הצביעות ועלילות השקר המוטלות נגד מדינת ישראל וצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully