וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה התגלתה במערכת משרד הבריאות: חשש לבלבול במידע קליני של מאושפזים

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 18:19

התקלה החריגה התגלתה במערכת לניהול התיקים הרפואיים - שבה משתמשים כמה בתי חולים בארץ. "נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים", מסרו במשרד הבריאות והדגישו: "לאחר בדיקה שביצעו, לפי שעה, לא נמצאו השלכות קליניות לתקלה במערכת"

בווידאו: פאנל המומחים מסבירים איך שומרים על אורח חיים בריא בגיל השלישי/עריכה: גלעד מן מנהיים

משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי נמצאה תקלה חריגה נוספת במערכת ניהול התיקים הרפואיים שמשמשת מספר בתי חולים ברחבי הארץ - "קמיליון". בשל התקלה, כך נמסר בהודעת המשרד, נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים שכולל בין היתר סוג דם, אבחנות ופרוצדורות.

בעקבות התקלה, משרד הבריאות שיגר אתמול מכתב לכלל מנהלי בתי החולים ומנהלי קופות החולים, על עדכון ברישום שגוי של מידע קליני במערכת קמיליון. לדבריהם מדובר בתקלה ברישום שגוי נוסף על רכיב התרופות הקבועות מחודש ינואר 2024.

במשרד הבריאות מדגישים כי לאחר בדיקה שביצעו, לפי שעה, לא נמצאו השלכות קליניות לתקלה במערכת. אולם היקף הליקוי עדיין נמצא בבדיקה והממצאים ידווחו לציבור. "משרד הבריאות בוחן ובודק ויעדכן את הציבור ככל ויהיה צורך", נמסר.

משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
משרד הבריאות, ירושלים/פלאש 90, נתי שוחט

על פי העדכון שנכתב לבתי החולים, הרישום השגוי זוהה ע"י חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים ברכיבים שונים כמו סוג דם, אבחנות, פרוצדורות, הוראות לתרופות, רגישות לתרופות, רגישות לחומרים, המלצות ועוד.

כמו כן, נדרשו להפיק רשימת מטופלים אשר ברשומה הרפואית שלהם מופיע רישום שגוי. על פי ההנחיות, הרשימה תכיל את רשימת הרכיבים שבהם בוצעה העתקה שגויה של מידע קליני, תאריך העתקה שגויה, שם היחידה שבו בוצעה העתקה שגויה, ותאריך מחיקת רישום שגוי במידה והיה.

כמו כן את מספר המטופלים המעורבים, מספר המטופלים עם הרישום השגוי ואיך הוא השפיע על הטיפול הרפואי במטופל, מספר המטופלים שהרישום השגוי עבר למכתב השחרור. בנוסף במשרד הבריאות הנחו לעבור על רשימת המטופלים בהם מופיע רישום שגוי לבחינת ההשפעות של הרישום שגוי זה ולדווח למשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית החולים החדש "סכנין-איכילוב" שייפתח בסכנין בקיץ 2022. ללא, מערכת וואלה
בית החולים החדש "סכנין-איכילוב" שייפתח בסכנין בקיץ 2022/מערכת וואלה, ללא

בחודש פברואר האחרון, משרד הבריאות עדכן על תקלה נוספת שהתגלתה במערכת המחשוב "קמיליון" שבעקבותיה עלו רשימות של תרופות לא נכונות לחלק מהמטופלים שמקבלים אותן באופן קבוע. מבדיקת משרד הבריאות עלה שמדובר בעשרות רבות של מקרים.

"בעקבות כך וכמקדם ביטחון, הנחה משרד הבריאות את בתי החולים העובדים על המערכת לגבות את גיליון התרופות של המטופלים בגיליון ידני", הודיעו אז במשרד הבריאות. בעקבות המקרה עלה חשש כבד כי ניתנו תרופות לא נכונות, או במינון לא נכון שגרמו לסיכון באשפוז של מטופלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully