וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 15:52

ראש האופוזיציה אמר בישיבת סיעת יש עתיד כי "נתניהו מתכנן לפטר את בהרב-מיארה. הם כבר לא מסתירים את זה, בלוני הניסוי כבר שוגרו. הקריאות לפטר אותה נועדו 'להשתיל את הרעיון', זה קמפיין מתוזמר שמגיע ישירות מלשכת ראש הממשלה". סמטוטריץ' בתגובה: "הלוואי והיה צודק"

לפיד: "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית"/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. "אני רוצה להזהיר את הציבור", אמר לפיד בפתח הישיבה, "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית. הם כבר לא מסתירים את זה. בלוני הניסוי כבר שוגרו. השר עמיחי שיקלי הוציא ביום חמישי מכתב לראש הממשלה עם דרישה לפטר את היועמ"שית. קדמו לשיקלי השרים קרעי ואמסלם. גם בהם נוהגת לשכת רה"מ להשתמש לעתים תכופות להפצת מסרים". שר האוצר סמוטריץ הגיב לדבריו בנוגע לכוונת ראש הממשלה לפטר את היועמשית: "הלוואי והוא היה צודק".

"אתמול בישיבת הממשלה זה כבר נוהל בגלוי, ובעידודו של נתניהו", אמר לפיד. "אמסלם שוב קרא לפיטוריה, הם תקפו בגסות ובאלימות את המשנה ליועצת גיל לימון. כלי התקשורת של מכונת הרעל - ערוץ 14, גלי ישראל - קוראים לפיטוריה ללא הרף. זה קמפיין מתוזמר שמגיע ישירות מלשכת ראש הממשלה. נתניהו יודע שזה יוביל לכאוס תקשורתי ושלטוני. זה מה שהוא רוצה. שלא ידברו על החטופים, או על הניהול הכושל של המלחמה'".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 1 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"אני מודיע מראש: האופוזיציה לא תעבור על זה בשתיקה". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד./פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי לפיד, "שר המשפטים, יריב לוין, תומך כמובן במהלך כי זה ייתן לו הזדמנות לבחור את היועץ המשפטי הבא, שיגיע הישר משורות פורום "קהלת", ויחזיר למסלול את המהפיכה המשפטית. הצורך של נתניהו לפטר את היועמ"שית הפך לדחוף מאוד אחרי פסק דין גיוס החרדים של בית המשפט העליון. לפי פסק הדין היועמ"שית אמורה לזרז את תהליך ביטול הקצבאות וההטבות השונות של חרדים שלא מתגייסים".

"מיד לאחר מתן פסק הדין, היועמ"שית הודיעה שהיא תציית לבית המשפט, והתהליך כבר יצא לדרכו. היא החלה לפעול מול גורמי המקצוע באוצר ובמשרדים אחרים. פיטוריה של בהרב-מיארה יעצרו את התהליך עד לבחירת יועץ משפטי חדש, ויאפשרו את המשך הזרמת הכספים לחרדים. זה יפתור - ולו באופן זמני - את המשבר בין נתניהו למפלגות החרדיות. אני מודיע מראש: האופוזיציה לא תעבור על זה בשתיקה ולא במחאות מנומסות מהיציע. לא נפסול שום צעד ושום פעולה, החל מהשבתות המוניות והחרפת המאבק ברחובות ועד התפטרות קולקטיבית מהכנסת. לא נשתתף בהעמדת פנים שישראל היא דמוקרטיה אם היא תפסיק להיות כזו".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יאיר גולן-מפלגת הדמוקרטים-ישיבת סיעה 1 ביולי 2024. יואב דודקביץ/TPS, TPS
"ההפיכה המשטרית לא נעלמה". יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן/TPS, יואב דודקביץ/TPS

יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן התייחס גם הוא להתקפות מצד הקואליציה כלפי היועמ"שית גלי בהרב מיארה. "ההפיכה המשטרית לא נעלמה, היא קיימת במשטרת ישראל והיא קיימת במאבק של הממשלה נגד שומרי הסף", קבע.

"ההשתלחות שלוחת הרסן ביועמ"שית ואנשיה חייבות להיפסק ומייד. הניסיון של ראש הממשלה למנות את נציב שירות המדינה שלא לפי הכללים הוא פרק נוסף בתולדות הפרת האמונים של נתניהו. עלינו לומר בקול רם וברור, ממשלת המחדל לא מסוגלת לנהל את הנושאים הפשוטים ביותר העומדים לפתחה, וכל שכן לנהל לחימה נוספת בחזית צפונית ומול האיראנים."

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"לא ניתן להשלים עוד עם איפה ואיפה בדין והכשלה בזדון של הממשלה". השר עמיחי שיקלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

לפני כמה ימים, שר התפוצות עמיחי שיקלי שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמזכיר הממשלה יוסי פוקס, ודרש להביא לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה על ידי הממשלה בהקדם. "בקרב רבים מחברי הקואליציה רווחת ההכרה בכך שהמניע להחלטותיה השונות של היועמ"שית אינו מניע מקצועי בעיקרו, אלא פוליטי", כתב שיקלי במכתבו. "תקצר היריעה מלהכיל את פירוט אירועי ההתנגשות בין בהרב-מיארה לממשלה מאז הוקמה".

עוד הוסיף שיקלי: "בהתחשב בהתגברות אירועי המחאה בשבועות האחרונים תוך גרימת סיכון חיים, להקצנה המסוכנת בביטויי ההסתה, לאכיפה הסלקטיבית הבוטה ולכלל הפגמים שפורטו מעלה - המצב מחייב את החלפת היועצת המשפטית לממשלה לאלתר. לא ניתן להשלים עוד עם איפה ואיפה בדין והכשלה בזדון של הממשלה על כל צעד ושעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully