וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט מיישר קו עם החרדים: "את יעדי הגיוס אפשר להעביר בתקנות במקום בחוק"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 14:47

מדובר בדרישה של הסיעות החרדיות, כך שיתאפשר להן בעתיד לשנות את היעדים אם לא יעמדו בהן וכך יימנעו מסנקציות כלכליות על הישיבות. גלנט הסביר: "הסיכום הוא שנגיע ל-50% משנתון הגיוס בתוך חמש שנים"

השר גלנט עונה להאג: "זו המלחמה הצודקת ביותר בתולדותינו"/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום (שני) בדיון חסוי של ועדת החוץ והביטחון בכנסת על חוק הגיוס החדש. גלנט אמר לחברי הכנסת כי לצה"ל יש צורך מיידי של 10 אלף חיילים נוספים. "הצבא אומר שיכול לגייס בשנה הקרובה עוד 3 אלף חרדים בנוסף לאלה שכבר מתגייסים", אמר בדיון. "הסיכום עם החרדים הוא שמהמספר הזה נעלה כל שנה בעוד 5% נוספים ונגיע ל-50% משנתון הגיוס בתוך חמש שנים מהיום".

גלנט אמר כי ייתכן "שאפשר להעביר תקנות במקום חוק". כוונתו הייתה לכך שיעדי הגיוס כמספרים יופיעו דרך תקנות ממשלה. מדובר בדרישה נחרצת של החרדים כך שיתאפשר להם בעתיד לשנות את היעדים אם יידרשו לכך, זאת בין היתר כדי להימנע מסנקציות כלכליות על הישיבות אם לא יעמדו ביעדי הגיוס שצה"ל נדרש להם. אישור תקנות על ידי הממשלה הוא הליך קל ומהיר יותר מחקיקה בכנסת והן ניתנות לשינוי בכל זמן ללא צורך בחקיקה נוספת.

יואב גלנט, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"ייתכן שעדיף להעביר תקנות במקום חוק". שר הביטחון יואב גלנט/פלאש 90, יונתן זינדל

גלנט, שהודיע בעבר כי יתנגד לכל חוק שיובא לכנסת ללא הסכמה רחבה של חלקים באופוזיציה כמו גנץ ואיזנקוט, הסביר בדיון לחברי הכנסת את התנגדותו לנוסח החוק הנוכחי שמקדמת הקואליציה. "אם שר הביטחון יתמוך במהלך שנתפס על ידי חצי מיליון חיילים כפוליטי, הממשלה תאבד אמון במה שייתפס בחוץ כקומבינה בשעת מלחמה", אמר.

בהצבעת אישור החלת דין הרציפות על חוק הגיוס שר הביטחון התנגד, ואמר לפני ההצבעה במליאה כי יש עוד זמן לאחדות. "אני נציגם של חצי מיליון חיילים בסדיר ובמילואים, אלה אנשים שמוכנים לשלם בחייהם כדי להגן על מדינת ישראל, הם מצפים מאיתנו לגיבוי ואחדות ושלא נעשה פוליטיקה קטנה על הגב הגדול שלהם", אמר. "יש עדיין זמן לאחדות ולא מאוחר להגיע להסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully