וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בבג"ץ הכנסת חולים מעזה לישראל; ח"כ אלמוג כהן הטיח דברים, מ"מ נשיא העליון נזף

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 14:50

השופט פוגלמן אישר לח"כ כהן לשאת דברים, למרות שאינו צד בעתירה. "המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים", אמר בלווי מחיאות כפיים של פעילי ימין. הדיון הסתיים ללא החלטה סופית. בהחלטת הביניים, ביהמ"ש אימץ את עמדת המדינה, המאפשרת לחולים מעזה לעבור למדינה שלישית

ח"כ אלמוג כהן תוקף את עו"ד עדי לוסטיגמן, בבג״ץ בנושא הכנסת חולים במחלות קשות מעזה לישראל/ביני אשכנזי

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהגישו הארגונים רופאים לזכויות אדם, גישה, והמוקד להגנת הפרט שעוסקת בהכנסת חולים קשים מרצועת עזה לשטחי ישראל לצורך קבלת טיפול רפואי. הדיון שנערך היה סוער, אליו הגיע ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית שהטיח דברים קשים בבאת כוח העותרים, עו"ד עדי לוסטיגמן. כהן ביקש ממנה להגיע לאופקים, ולפגוש את הפצועים קשה ואת המשפחות השכולות. "תראי מה הם עשו לילדים ולילדות, זה לא יעצור שם הם יגיעו גם לילדים שלך. הכל בשביל בצע כסף", אמר.

בדיון עצמו, ביקשה עו"ד לוסטיגמן בפני מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן, והשופטת דפנה ברק ארז ורות רונן להכניס לטיפול בבתי החולים בישראל כ-14 אלף פצועים קשה מרצועת עזה. "מערכת הבריאות בעזה אינה עצמאית היא לא יכולה לעמוד בפני עצמה".

למשמע הדברים, ח"כ אלמוג כהן התפרץ ואמר: "היא לא עצמאית כי היא מלאה בטרור במנהרות"

מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן קטע את ח"כ אלמוג כהן ואמר לו: "אדוני מתבקש לשמור על שקט אם הוא רוצה להישאר בדיון".

ח"כ אלמוג כהן השיב לפוגלמן: "אני יודע שאנחנו בדיון אבל אי אפשר להתעלם מהדברים"

פוגלמן הזהיר את ח"כ כהן ואמר לו: "אם אדוני רוצה להישאר באולם הוא מוכרח לשמור על שקט".

חה"כ אלמוג כהן. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"עזה מלאה בטרור ומנהרות". ח"כ אלמוג כהן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לוסטיגמן המשיכה ואמרה: "אנחנו כואבים את מה שקרה ב-7 באוקטובר. מה שקורה בעזה היא קטסטרופה הומניטרית, ולכן צריך להכניס את הפצועים קשה לישראל". מנגד, באת כוח הפרקליטות, עו"ד דניאל לא השיבה ואמרה כי תרחיב בדלתיים סגורות. בהמשך, לאחר שהדיון שנסגר נפתח שוב לציבור, באת כוח הפרקליטות אמרה כי מדינת ישראל נכונה לאשר יציאה למדינה שלישית של חולים באופן מורכב.

בהמשך, ח"כ אלמוג כהן ביקש ממ"מ נשיא בית המשפט לשאת כמה מילים. למרות שאינו צד בעתירה, הנשיא פוגלמן נתער לבקשתו ואפשר לו לדבר. "שמי אלמוג כהן, אני ח"כ מאופקים. איבדתי עשרות מחבריי, ואני בא לכאן כדי להשמיע את רצון הריבון", אמר בפתח דבריו. "אנחנו מאוד מכבדים את בית המשפט העליון. לא יכול להיות שתינוק כפיר ביבס מוחזק בעזה ואנחנו לא יודעים מה איתו, בעוד כאן אנחנו דנים במצבם הרפואי של ילדי האויב".
פעילי תנועת אם תרצו, המזוהה עם הימין, לבית המשפט והחלו למחוא כפיים, המאבטחים הסו את הקהל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משנה לנשיאת בית המשפט העליון,השופט עוזי פוגלמן בטקס קבלת חברים חדשים ללשכה, בנייני האומה, 1 באוגוסט 2023. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"ערים לכובד הרגישות והאירוע", מ"מ נשיא העליון השופט עוזי פוגלמן/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

ח"כ כהן המשיך: "כל עזה חילקה בקלוואות וסוכריות ב-7 באוקטובר, העתירה הזו לא צריכה לבוא לדיון. תודה על הבמה".

פוגלמן אמר: "אנחנו ערים לכובד הרגישות והאירוע לכן אפשרנו לאדוני לשאת את הדברים לפנים משורת הדין. אבל אנחנו רוצים להמשיך לנהל את הדיון ולשמוע את הפרקליטות ואת צה"ל בדלתיים סגורות".

כהן סיים: "המרחם על האכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים".

הדיון נסגר לצלילי צעקות 'בושה' מצד הקהל. הרכב השופטים לא נתן החלטה סופית, וכעת יש החלטת ביניים לפיה המדינה מוכנה להעביר חולים באופן מורכב למדינה שלישית בכפוף לבדיקה ביטחונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully