וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של ביידן נגד פרישה מהמרוץ: "האדם הטוב ביותר לנצח את טראמפ"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 12:55

לפי דיווחים בארה"ב, משפחתו דחקה בו בכינוסה בקמפ דיוויד להתנגד ללחץ המופעל עליו בעקבות הופעתו הכושלת מול יריבו הרפובליקני: "מסוגל לכהן עוד ארבע שנים". האצבעות מופנות לעוזריו שהתישו אותו, אך סקר חדש מראה עלייה של 10% בקרב הדמוקרטים הסבורים שעליו לפרוש

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

משפחתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דוחקת בו להישאר במרוץ למרות הופעתו האיומה בעימות בשבוע שעבר מול יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ - כך דיווחו הלילה (שני) כלי תקשורת אמריקניים. במקביל, בכירים במפלגה הדמוקרטית ותורמים הביעו זעם על האופן שבו הצוות שלו הכין אותו לעימות שנערך ביום חמישי האחרון.

אתמול התכנסה המשפחה הנשיאותית בקמפ דייוויד, למפגש צילומים שתוכנן מראש לקראת ועידת המפלגה הדמוקרטית בחודש הבא שבה אמור לקבל הנשיא את המועמדות באופן רשמי. למרות זאת, לפי הדיווחים גורלו הפוליטי של ביידן בן ה-81 עלה בשיחה עם בני משפחתו שהמשיכו להביע בו תמיכה.

הנשיא נפגש עם משפחתו בקמפ דיוויד ביום ראשון, שם דווח כי הדיונים כללו שאלות על עתידו הפוליטי. זה קרה אחרי ימים של לחץ גובר על ביידן, אחרי עימות שבו הופעתו המפסיקה הדגישה את נקודות התורפה שלו והזמינה קריאות מצד פרשנים, תקשורת ומצביעים לזוז הצידה.

ג'ו ביידן. רויטרס
יצליח לנצח בבחירות לנשיאות בחודש נובמבר? ג'ו ביידן במהלך העימות הנשיאותי/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדרכו לקמפ דיוויד, 21 ביוני 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדרכו לקמפ דיוויד, 21 ביוני 2024/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדרכו לקמפ דיוויד,מרילנד, 29 ביוני 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדרכו לקמפ דיוויד,מרילנד, 29 ביוני 2024/רויטרס

לפי ניו יורק טיימס, במהלך הפגישה בקמפ דיוויד - שכללה את רעיית הנשיא ג'יל, ילדיו ונכדיו - הם אמרו לו שהוא עוד יכול להוכיח לאמריקנים שהוא מסוגל לשרת ארבע שנים נוספות. משפחתו הייתה מודעת לביצועים הגרועים שלו, אך היא ממשיכה לחשוב שהוא האדם הטוב ביותר לנצח את טראמפ, המוביל עליו ברוב הסקרים.

בסוכנות הידיעות AP דווח שהקולות החזקים ביותר שדחקו בביידן להתנגד ללחץ מצד פוליטיקאים, אנשי תקשורת ואחרים לפרוש מהמרוץ הם אשתו, ג'יל, ובנו האנטר. האנטר הפך בחודש שעבר לילדו הראשון של נשיא מכהן שהורשע בעבירה פלילית לאחר שחבר מושבעים מצא אותו אשם ששיקר שהוא אינו משתמש בסמים כשקנה אקדח ב-2018.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
הביס את ביידן בעימות. דונלד טראמפ/רויטרס

בתקשורת האמריקנית דווח גם שקרוביו של הנשיא מתחו ביקורת על האופן שבו יועציו הקרובים הכינו אותו לעימות, שבמהלכו הוא נשמע צרוד ובמקרים מסוימים אף לא הצליח לסיים את משפטיו. ביידן אף התקשה להפריך את שקריו הקבועים של טראמפ, כולל חזרתו על הטענה שהוא המנצח האמיתי של הבחירות ב-2020.

תומכיו של הנשיא מאשימים את לוח הזמנים הקפדני של ההכנות לעימותים, שבמסגרתו ביידן היה סגור בקמפ דיוויד למשך שישה ימים. "אני מאמין שהוא היה מאומן יתר על המידה, מודרך יתר על המידה", אמר ג'ון מורגן, עורך דין מפלורידה ומגייס תרומות גדול של ביידן.

מבקרי תפקודו של ביידן הוסיפו שההיערכות הייתה צריכה להתמקד בחזון הגדול יותר שהוא צריך למכור למדינה. "הבקשה היחידה שלי הייתה לוודא שהוא נח לפני הדיון, אבל הוא היה מותש. הוא לא חש בטוב", אמר אדם, שלדבריו הוא פנה לעוזריו הבכירים של ביידן בימים שלפני כן, לסוכנות הידיעות רויטרס. "איזו החלטה רעה לשלוח אותו החוצה כשהוא נראה חולה ותשוש".

האקים ג'פריס. רויטרס
"לא יותר מאשר הכנה לקאמבק". מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים, האקים ג'פריס/רויטרס

קצב הקריאות לביידן לפרוש גבר מאז שסקר של רשת CBS לאחר העימות הראה זינוק של %10 במספר הדמוקרטים שמאמינים שביידן לא צריך לרוץ לנשיאות, מ-36% בפברואר ל-46%. אך בינתיים, חברי קונגרס דמוקרטים בולטים הופיעו אתמול בהמונים בתכניות האירוח. הם הודו שתפקודו של הנשיא היה גרוע, אך המשיכו לתמוך בו.

מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, הסכים ביידן ספג מפלה, אך אמר כי מדובר ב"לא יותר מאשר הכנה לקאמבק".

הסנאטור רפאל וורנוק, דמוקרט וכומר בפטיסטי מג'ורג'יה, אמר כי היו "לא מעט ימי ראשון שבהם הלוואי שהייתי מטיף דרשה טובה יותר", וקשר את החוויה להופעתו של ביידן בעימות. "אבל אחרי שהדרשה הסתיימה תפקידי היה לגלם את המסר, להופיע בפני האנשים שאני משרת. וזה מה שג'ו ביידן עושה כל חייו", אמר וורנוק.

רפאל וורנוק, ג'ורג'יה. טוויטר, אתר רשמי
"לא מעט ימי ראשון שבהם הלוואי שהייתי מטיף דרשה טובה יותר". הסנאטור רפאל וורנוק, דמוקרט וכומר בפטיסטי/אתר רשמי, טוויטר

עם זאת, נראה שלא כל הדמוקרטים היו תמימי דעים. כשנשאל ביום ראשון אם המפלגה דנה במועמד חדש ל-2024, אמר חבר הקונגרס ממרילנד ג'יימי רסקין לרשת MSNBC: "יש שיחות כנות מאוד, רציניות וקפדניות שמתקיימות בכל רמה של המפלגה שלנו, כי זו מפלגה פוליטית ויש לנו הבדלים בנקודות המבט".
"בין אם הוא המועמד או מישהו אחר, הוא הולך להיות הנואם המרכזי בוועידה שלנו. הוא יהיה הדמות שנתלכד סביבה כדי להתקדם", אמר רסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully