וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 14:50

על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל עומדים על 87 מקרי תחלואה בנגיף, כשהגיל הממוצע 73. ח"כ סון הר מלך ביקשה לדעת אם יש קשר בין התפשטות הנגיף למחוסני הקורונה, וד"ר יעל פארן מאיכילוב הגיבה: "זה לא רלוונטי"

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה היום (שני) לדון בתחלואת קדחת מערב הנילוס בעקבות ההתפרצות של הנגיף, התחלואה הרבה שעומדת היום על קרוב ל-100 מאובחנים ושבעה מקרי המוות לאחרונה, אצל מבוגרים מעל גיל 80 מאזור מרכז הארץ. על פי נתוני משרד הבריאות ישנם 87 מקרי תחלואה כאשר מתוכם 55 גברים ו-32 נשים, בעוד שהגיל הממוצע 73.

ח"כ עופר כסיף שיזם את הדיון אמר: "לא צריך לחכות שהמספר הזה יעלה. מעבר לזה, אנחנו צריכים לפעול ביחד עם משרדי הממשלה כדי שהמספרים לא יעלו".

ח"כ ד"ר יאסר חוג'יראת אמר: "המספרים האלה לא היו בשנים הקודמות. הנתונים מדאיגים. המחלה ידועה וגם הסיבות, אבל זה לא עוזר. משרד הגנת הסביבה צריך למנוע את התחלואה. מספר הנפטרים גם גבוה יותר בניגוד לשנים קודמות וזה מדאיג".

בשלב זה שאלה ח"כ לימור סון הר מלך: "איך בודקים? מה הליך הבדיקה והזיהוי. איך הצוות הרפואי מאשר שמדובר במחלה הזאת? גיל הפגיעה מעל גיל 60 איך מוודאים שלא נפטרו ממחלות רקע אחרות. האם במקרים החמורים לקדחת הנילוס הם היו מחוסנים לקורונה? והאם יש קשר?"

ד"ר אור קריגר, רופא מומחה במחלות זיהומיות נציג משרד הבריאות: "כולם היו עם מחלות רקע".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך. יחצ,
ח"כ סון הר מלך/יחצ

ד"ר יעל פארן, איכילוב: "אנחנו הבית חולים הראשון שזיהינו ודיווחנו למשרד הבריאות. לא היה דבר כזה מעולם ואני באיכילוב מעל 20 שנה. לא בדקנו אם הם היו מחוסנים לקורונה, זה לא רלוונטי (קריאות בוועדה, מאוד רלוונטי). יש לנו 6 מונשמים במצב קשה שזה חד וחלק המחלה שגרמה להם להדרדרות במצב. הם מתים מהמחלה. כל חולה שמגיע לאשפוז, צריך לחשוב שהוא מייצג 100-200 בקהילה".

ד"ר אבי גדות: "המחלה לילדים ואנשים צעירים היא קלה מאוד. למבוגרים מעל 70 היא קטלנית מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully