וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינת נתניהו, רק המנדטים שלו נחטפו": הזעקה של משפחות החטופים מול הח"כים

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 11:20

משפחות החטופים השתתפו בדיון בוועדת הבריאות, והתחננו להשבתם. אחיינו של קית' סיגל: "9 חודשים שואלים אותנו מתי סבא יחזור". חנה כהן, דודתה של ענבר היימן: "עבורכם זו גופה, בשבילנו זאת ענבר שלנו". דני אלגרט התפרץ לדיון: "באתי לחגוג איתכם את יום ההולדת של אחי"

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

היה קשה להישאר אדיש לכאב העצום של בני משפחות החטופים, שהשתתפו הבוקר (שני) בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת. קרוביהם של 120 הישראלים המוחזקים עדיין ברצועת עזה התחננו בפני חברי הכנסת שיעשו הכל כדי להבטיח את שחרור יקיריהם, ושיקדמו את מתווה עסקת החטופים שעל השולחן, שעליו בירך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בדיון בוועדה, שעסק בעליית התחלואה בקדחת הנילוס המערבי, אמרו בני משפחות החטופים כי הם מקווים שעסקה להחזרתם לישראל תקודם במהרה. לי סיגל, אח של קית' סמואל סיגל מתח ביקורת על ההימנעות של הממשלה מעיסוק רציני בעסקת חטופים. "בריאות הציבור והחטופים והחטופות הם לא בשליטה", קבע. "הניצחון היחידי הוא שהם יחזרו הביתה בחיים, ואלה שלא בין החיים שיגיעו לקבורה. מספיק עם התמרון הצבאי, צריך לצאת לתמרון דיפלומטי ולהגיע למתווה מוסכם. אנחנו צריכים להסכים להחזיר את אחי. המילה עסקה לא מתאימה לי. הדחיפות צריכה להיות דיפלומטית בלי שהחטופים בבית המדינה".

קית׳ סיגל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מדמיין מה עובר עליו באותו רגע". קית' סיגל בסרטון טרור פסיכולוגי של חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איתי סיגל, אחיינו של קית' הצטרף. "ב-1 ביולי, הנכדים שלו סיימו התחילו חופש גדול ועוד מעט יעלו כיתה. הורים וסבים וסבתות, אני רוצה שתבינו שבמשך תשעה חודשים שואלים אותנו, איפה סבא? מתי הוא חוזר? למה הוא לא בא איתי לטיול? זאת המציאות שלנו יום יום. אני מדמיין לעצמי מה דוד שלי מרגיש ומה עובר עליו באותו רגע. אני מקווה שחברי הכנסת יעזרו לנו. יש כרגע עסקה על השולחן וכולנו צריכים את עזרתכם כדי שזה יקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ענבר הימן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"הופקרה על ידי מדינת ישראל". החטופה ענבר היימן/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

חנה כהן, דודתה של ענבר היימן סיפרה על תחושת הנטישה שהמשפחה מרגישה מאז שענבל נחטפה. "היא הייתה במסיבה בנובה ונחטפה בחיים. אנחנו לא מעכלים שנרצחה בצורה אכזרית", סיפרה. "ענבר שלנו הופקרה על ידי מדינת ישראל. חשבנו שהיא בחיים, הודיעו לנו שהיא נרצחה ומאז אנחנו נלחמים להביא את הגופה שלה לארץ ישראל. אני תוהה מה נשאר לנו לקבור ממנה. אני מבקשת ממשלת ישראל להחזיר את ענבר שלנו, לפני שיהיו פה 'רון ארדים'. חורבות עזה לא ייבנו על גופות של יהודים, לא ניתן לזה לקרות. אנחנו לא ישנים לא מתפקדים. אולי זה גופה עבור חלק מהח"כים, עבורנו זאת ענבר שלנו. מה נשאר ממנה? החיים שנותרו שם לא יישארו בחיים. זאת לא מלחמה, זאת שואה. אנחנו המשפחות ממוטטים לגמרי, לא נצא מזה בריאים. אני מבקשת מכם, זאת העסקה הכי טובה שהוצעה העסקה של נתניהו תצביעו בעד העסקה. תראו אותנו מולכם אנחנו המתים המהלכים".

דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט חוף בשבי חמאס, התפרץ לדיון ועדת הבריאות, 1 ביולי 2024. אביחי חיים
דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט חוף בשבי חמאס, התפרץ לדיון ועדת הבריאות, 1 ביולי 2024/אביחי חיים

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התפרץ לדיון ועדת הבריאות. "באתי לחגוג איתכם את היום הולדת של אחי. אני חושב שצריך לשנות את תעודת הזהות של אחי והחטופים לתושבי עזה", הכריז. "יש לנו ילדים שנולדו שם שבוודאות, ילדים יהודים שיגדלו עם אמא שלהם".

הוא פנה לח"כים ואמר, "כל אחד מכם שתומך בנתניהו, שיקום עכשיו ויאמר דבר טוב אחד עליו, שיכתבו עליו ספרים. מה חטפו לביבי ב-7 באוקטובר?, חטפו לו המנדטים. כל מה שהוא עשה מפרוץ המלחמה הוא לנסות להחזיר אותם. החטופים לא יחזרו עד שלא נראה 32 מנדטים בסקרים. כל הח"כים שפה צריכים לקום ולהחזיר את המנדט. תכף אתם יוצאים לפגרה, אז מה זה כבר משנה. רק ועדה אחת צריכה להיות בכנסת - ועדה לשחרור החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully