וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חום שנושק לארבעים, רעידות והזיות": האזהרה של לינוי בר גפן מפני קדחת הנילוס

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 23:55

בפוסט שהעלתה העיתונאית לפייסבוק, שיתפה את דאגתה מהתפשטות המחלה וחשפה כי חמה נדבק: "אדם סופר פונקציונלי אושפז בלי יכולת לעמוד". היא הזהירה משאננות מול הנגיף: "אל תשלו את עצמכם שההורים שלכם, או צעירים עם מערכת חיסונית ירודה, יהיו בסדר"

בווידאו: סרטון הדרכה על קדחת הנילוס/משרד הבריאות

אשת התקשורת לינוי בר גפן פרסמה היום (ראשון) פוסט המביע את דאגתה מהתפשטות קדחת הנילוס המערבי בישראל. בטקסט, היא השוותה את המחלה לסיקור שהיה לנגיף הקורונה ואמרה כי "אני בתחושה שאני חיה בשידור חוזר של טקסטים ששמעתי בקורונה, שמבטאים את הצורך להאמין שמי שנפגע מקדחת הנילוס הוא לא אדם שהיה צריך להמשיך לחיות, כי שוב ושוב אני שומעת שקדחת הנילוס היא 'היסטריה תקשורתית' וזה 'רק משהו שתוקף קשישים עם מחלות רקע'. כלומר - זה משהו שתוקף אנשים שממילא קיומם הוא סוג של עוול, להם ולחברה".

"אז איך נראה קשיש עם מחלת רקע? חמי, בשנות השבעים לחייו, הוא יועץ מס במשרה מלאה. במקביל הוא גם סועד אמא קשישה, את בנו הנכה, משמרטף על נכדיו ומסיע לחוגים, הוא יד ימיני בניהול הארגון המסובך שהבית שלנו הפך להיות והוא נוהג לשחות כמעט כל יום בבריכה ומתבאס כשהוא גומע רק כמה מאות מטרים בחתירה. זה ה'קשיש עם מחלות רקע', אוקיי?", תקפה בר גפן.

לינוי בר גפן. אריק סולטן,
"שוב ושוב אני שומעת שקדחת הנילוס היא 'היסטריה תקשורתית'". לינוי בר גפן/אריק סולטן

בר גפן המשיכה לתאר את התפשטות המחלה אצל קרובה ואמרה כי "הקשיש עם המחלות רקע האלה, שהוא למעשה אדם סופר פונקציונלי, אושפז לפני שבוע באיכילוב עם חום שנושק לארבעים, קודח, רועד, הוזה לסירוגין, בלי יכולת להצליח לעמוד אפילו. הסימפטומים שלו אמנם היו קלאסיים לקדחת הנילוס והוא גם בגיל ועם הרקע הרפואי המתאים בול למחלה, אבל לקח שלושה ימים וטלפונים לדרגים גבוהים כדי שתבוצע הבדיקה שחשפה את המובן מאליו - שיש לו קדחת הנילוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יתוש יתושים עקיצה עקיצת יתוש עקיצת יתושים. ShutterStock
"לקח שלושה ימים כדי שתבוצע הבדיקה שחשפה את המובן מאליו – שיש לו קדחת הנילוס". (אילוסטרציה)/ShutterStock

"אז כן, כמו בקורונה, הרוב יעברו את זה פחות גרוע, אבל אל תשלו את עצמכם שההורים שלכם או האנשים הצעירים שמתמודדים עם מערכת חיסונים מוחלשת סביבכם (חולים ומחלימים מסרטן, למשל. יש ככה איזה שניים שלושה כאלה, לא?) יהיו בסדר. תתמרחו, סגרו חלונות, יבשו מוקדי מים עומדים ותציקו לסילמן שתזיז את הצוותים שלה לרסס, כי אתמול כשאכלתי חמץ ודרעק שש שעות במיון נזכרתי איך היא הגיעה לפוזיציה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully