וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: בית המשפט אישר למנוע מראש ארגון הפשיעה ביקור משפחות

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 9:49

בית המשפט אישר לשב"ס למנוע מהעבריין ניבי זגורי מפגש עם אשתו ובנותיו. הסיבה לאישור החריג היא שזגורי נאשם שניצל את ביקורי מקורביו בכלא לצורך הטרדת עד במשפטו המתנהל במקביל. "מדובר באמצעי חריג ומיוחד אך בעניינו של העותר מדובר באמצעי הכרחי", קבע השופט

בווידאו: דיון בבג"ץ שהגיש עו"ד משה שרמן בבקשה להשתחרר מהייצוג של ניבי זגורי/ביני אשכנזי

בית משפט המחוזי מרכז אישר היום (ראשון) לשב"ס, באופן חריג, למנוע מראש ארגון הפשע, ניבי זגורי, שכלוא עד תום ההליכים - שלא להיפגש עם אשתו ובנותיו. הסיבה לאישור החריג הוא שזגורי נאשם שניצל את ביקורי מקורביו בכלא לצורך הטרדת עד במשפטו המתנהל במקביל.

הדיון התקיים בבית המשפט סביב העתירה שהגיש זגורי באמצעות עורך דינו, מוטי אזולאי, בדרישה לאפשר ביקורים פתוחים עם בנותיו ואשתו, נוכח הדרדור בתנאי כליאתו בחודשים האחרונים בעידן נציב שב"ס הנוכחי קובי יעקובי. עו"ד אזולאי טען כי בניגוד לעבר, שבו הורשו הבנות להיפגש עם אביהם במסגרת ביקורים פתוחים, ללא פיקוח ומעקב הדוק כמו ביקורים סגורים, כעת גם הטבה זו נשללה "יש לו נכד בן 10 חודשים ולא זכה לחבק אותו אפילו פעם אחת" קבל הסנגור.

ניבי זגורי. חדשות 13, אתר רשמי
ניבי זגורי/אתר רשמי, חדשות 13

מנגד, טענו נציגי שב"ס בדיון כי בשל המסוכנות והחשש מהעברת מסרים בין זגורי לגורמי פשיעה מן החוץ באמצעות בני משפחתו, לא ניתן יהיה לאפשר ביקורים פתוחים עם בנותיו ואשתו. "המודיעין גדל וזה מחזק את המסוכנות" עוד ציינו כי הטבה זו שמורה לאסירים עם התנהגות טובה, "אין לנו כאן התנהגות טובה".

שופט המחוזי מיכאל קרשן שדחה את עתירת זגורי להפגש עם בנותיו באופן פתוח ציין בהחלטתו כי "נחה דעתי כי המקרים הבודדים לאורך השנים בהם יכולות היו הבנות לבקר את העותר באופן פתוח היו תוצאה של שיקול דעת מנהלי טוב וספציפי שהפעיל שב"ס במקרים מיוחדים" והוסיף כי בעבר "ביקורי הבנות הותרו למרות קשיים לא מבוטלים הכרוכים בכך ועולים באופן ברור מהחומר הסודי".

בהתייחס למגבלה על מפגש בין זגורי לאשתו קבע השופט כי "אין כל אפשרות להתיר את ביקורי האישה" והדגיש "אין צורך לומר שמדובר באמצעי חריג ומיוחד אך בענינינו של העותר מדובר באמצעי הכרחי".

שלילת ההטבות והלחץ הגובר על ראשי ארגוני פשיעה הכלואים בשב"ס בעת האחרונה, הינם רק חלק מהשינויים המתהווים בארגון ויישום ההנחיה לאפס סובלנות לאירועי משמעת במתקני הכליאה, וללא יחס מועדף לאסירים כאלה ואחרים, "מי שבוחר בדרך של שיקום והשתלבות - ימצא קשב ארגוני חיובי" אומר גורם בשב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully