וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו הייתי פלסטינית שרוצה בהשמדת מדינת ישראל, הייתי אומרת: תמשיכו בדיוק ככה

טובה הרצל

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 22:00

לאחרונה הקבינט הכשיר חמישה יישובים "צעירים" בשטחים, כדי להעניש את הפלסטינים. בכך הוא הדגים באופן מושלם את הביטוי הלועזי, "לכרות את האף של עצמך כדי להעניש את הפנים". מי שמשוכנעים שכל קרוואן חדש מקדם את ביאת המשיח, פשוט לא רואים מטר קדימה

קויק: הפגנות פרו פלסטיניות בספרד/רויטרס

לו הייתי פלסטינית, יש כמה דברים שהייתי עושה, וכמה דברים שלא.

לא הייתי עוסקת בטרור. מעבר לסוגיה העקרונית, במדינות בעלות רוב נוצרי עם מיעוט מוסלמי משמעותי, טרור מעורר חששות והזדהות, ועוזר לטענת ישראל שאין עם מי לדבר. בקיצור, לא כדאי.

כדי להרגיע את ישראל, הייתי מנקה את ספרי הלימוד מהמפות של פלסטין מהירדן עד הים. אמנם בקווי היסוד של הקואליציה הנוכחית נוספה המילה "בלעדית" לתיאור הזכות היהודית על ארץ ישראל, כלומר גם ממשלת ישראל דוגלת ב"מהירדן לים". אולם, כך תאמר לעצמה הפלסטינית הנבונה - זו לא תחרות סיסמאות. עלינו לעשות רק מה שמועיל לעניין שלנו.

הייתי מפסיקה לחתור להכרה בינלאומית. לכאורה יש התקדמות, אבל כל עוד צה"ל מאייש מחסומים, ההישגים בעיקר יוצרים אשליה. ישראל וידידיה מתעצבנים, אבל ריבונות לא תצמח מזה.

מה כן? אפשר לשבת בשקט עד שהדמוגרפיה והגיאוגרפיה יעשו את שלהן, או אפשר לסייע לישראל להעמיק את הבור שהיא כורה לעצמה, וכך לזרז את השליטה הפלסטינית על כל השטח.

הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו שוודיה מאלמו. ShutterStock
לו הייתי פלסטינית, יש כמה דברים שהייתי עושה, וכמה דברים שלא./ShutterStock

למשל, במקום לפתוח בהליכים משפטיים מייגעים כשמתנחלים משתלטים על אדמה פרטית, מוטב למכור להם קרקעות. אבל זה לא מספיק.

במעין שירות לאומי, פלסטיני שרוצה מדינה מהירדן לים חייב לבנות עבור יהודים בשטחים. המשכורת לא חשובה, אפשר לוותר על תנאים סוציאליים. רק שימשיכו לבנות, בכל מקום אפשרי, על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן. ככל שיותר נידח, כך יותר משובח.

תוך עשר או עשרים שנה, יגיע רגע האמת.

כבר עכשיו לא ברור אם יש רוב ערבי בין הירדן והים. אבל קרוב היום בו המספרים יהיו חד-משמעיים. אז יגידו הפלסטינים לעולם: בגלל פיזור הבנייה היהודית, אנחנו מעורבבים לגמרי. גם אם הם ואנחנו נרצה להיפרד, לא נוכל. זו מדינה אחת ולכן עלינו ליהנות מזכויות שוות, כולל הצבעה.

מי בעולם יסרב לבקשה הגיונית כזו? מה תעשה ישראל? תסביר שלנצח מיעוט ישלוט בכוח על רוב? מי ישתכנע? מה ימנע עיצומים בדומה לאלו שהוטלו על דרום אפריקה, שם האפרטהייד שרד פחות מחמישים שנה? שמא ישראל תיאלץ להסכים לשוויון, וחיסול סדר מדינה יהודית?

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הקמת מאחז חדש לזכר הרב דרוקמן בשומרון. 20 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
במקום לפתוח בהליכים משפטיים כשמתנחלים משתלטים על אדמה פרטית, מוטב למכור להם קרקעות./אתר רשמי, ללא

לאחרונה הקבינט הכשיר חמישה ישובים "צעירים". חשוב להדגיש - לא מדובר בבסיסי צבא או בנוכחות ביטחונית, שהם עניין אחר לגמרי, אלא ביישובים אזרחיים שהוקמו בהחלטה פרטית. הוסבר שבכך ישראל מענישה את הפלסטינים על פעילות מדינית נגד ישראל. יש באנגלית ביטוי "לכרות את האף של עצמך כדי להעניש את הפנים". הפנים, מה יהא עליהם?

יש בינינו שמשוכנעים שכל קרוואן חדש מקדם את ביאת המשיח. לא אתיימר לנסות לשכנע מי שמנהל שיחות דו-כיווניות עם ריבונו של עולם, כלומר לא רק שואל אלא גם מקבל תשובות מדויקות - אנחנו מדברים שפות שונות ואין טעם. האם היתר עוצרים לדקה לחשוב מי באמת נענש מצעד כזה? למי נגרם נזק לטווח ארוך? למי הוא דווקא מועיל, את המטרות של מי הוא משרת?

לו אני פלסטינית שרוצה בהיעלמות ישראל כישות מדינית, הייתי אומרת לנו הישראלים, תפד'לו, בבקשה, תמשיכו לבנות, והייתי תורמת בשמחה את החבל שבאמצעותו ישראל תתלה את עצמה.

הכותבת היא שגרירה בדימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully