וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הנודעת: ראש הממשלה מיחזר הבטחות וניטרל את איומי הדרוזים

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 9:40

בתוך שעות מתחילת "מחאת הקיפוח" זימן נתניהו את ראשי הרשויות לפגישה איתו ועם סמוטריץ', מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הפנים ונוספים. הוא הבטיח להם סיוע של 120 מיליון שקלים ואמר שתקום ועדה לטיפול בבעיות החשמל ביישובים. אך יש סקפטים, הטוענים שמדובר באחיזת עיניים

הפגנת ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות מחוץ לישיבת הממשלה/יונתן זינדל פלאש 90

בתוך שעות מתחילת "מחאת הקיפוח הדרוזי" עליה הוכרז אמש (שבת) כבר זימן נתניהו את ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות לפגישה דחופה אתו ועם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הפנים וראש מינהל התכנון. ראשי העדה לא היו מעורבים במו"מף והמחאה הסתיימה.

ראש הממשלה הבטיח סיוע מידי של 120 מיליון שקלים לרשויות הדרוזיות (במקום 132 מיליון), ועדה מיוחדת שתמליץ תוך חודש על דרכים לפתרון בעיית החיבור לחשמל (יש כבר הצעת חוק על השולחן - שלא אושרה) וחוק קמיניץ, וכן על הקמת ועדת תכנון מיוחדת לדרוזים, תכנית חומש תוך חודשים.

רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"הבטיח סיוע מידי של 120 מיליון שקלים לרשויות הדרוזיות, ווועדה מיוחדת שתמליץ על דרכים לפתרון בעיית החשמל". נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי ויאסר גדבאן, ראש מועצת כסרא סמיע ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות הביעו מיד שביעות רצון. "כוחנו באחדותנו", מסרו והודו "לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שנענה לפנייתנו וטיפל בנושא באופן אישי"

"הישגים גדולים מאד" הגדיר זאת רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל, דובר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות וממובילי המאבק.אבל, בעדה, יש קולות התמהים כיצד המאבק שאך יצא היום לדרך בטענות על הבטחות שלא קוימו, מתקפל בתוך שעות נוכח מחזורן של אותן הבטחות עצמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות מחוץ לישיבת הממשלה, 30 ביוני 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות מחוץ לישיבת הממשלה, 30 ביוני 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון, ד"ר אמיר ח'ניפס, אמר לוואלה כי "מצער מאוד לשמוע על החלטת ראשי המועצות להפסיק את המחאה נגד ממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ' הגזענית רק כמה שעות אחרי שהצהירו עליה".

לדבריו,"כולנו למודי ניסיון ויודעים שחוץ מהבטחות סרק חסרות ערך וגלגול עיניים לא יצא שום דבר. ממשלת החורבן לא השאירה שום חלקה טובה במדינה כולל הרס הקשר ההיסטורי וברית החיים בין העדה הדרוזית ולמדינה".. ח'ניפס, המזוהה עם מטה המאבק והקריאה לבחירות חזר והפנה קריאה לראשי המועצות הדרוזיות, "לא לבלוע את הצפרדעים שמאכילה אותם ממשלת נתניהו ולקחת חלק במחאה הארצית הפועלת להפלת הממשלה וקידום הבחירות".

ד"ר אמיר ח'ניפס, ראש המרכז הישראלי-הדרוזי ויו"ר פורום דרוזים נגד חוק הלאום. ד"ר אמיר ח'ניפס, אתר רשמי
״לעולם לא נשכח לך ולא נסלח לך על כך שהפכת אותנו לאזרחים סוג ב'". ח'ניפס/אתר רשמי, ד"ר אמיר ח'ניפס

בנאומו אמש בהפגנת המחאה בנתניה, ח'ניפס חזר והדגיש כי "בני העדה הדרוזית לעולם לא יסלחו לבנימין נתניהו על הפגיעה הקשה בדרוזים בישראל". הוא אמר: "לעולם לא נשכח לך ולא נסלח לך על כך שהפכת אותנו לאזרחים סוג ב', הפכת את הישובים שלנו לאזורים נידחים ומופקרים, לא הגעת לישובים הדרוזים לנחם את משפחות הגיבורים שנפלו! לא נשכח איך מנעת מאתנו תקציבים איך שלחת את משטרת בן גביר להרוס לנו בתים איך שלחת את סמוטריץ' להפסיק לנו את החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully