וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי חרדים הפגינו נגד חוק הגיוס לצה"ל; רכבו של גולדקנופף נרגם באבנים

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 23:21

רכבו של יו"ר יהדות התורה הותקף במהלך המחאה נגד קידום צעדי חקיקה ושיתוף פעולה עם צה"ל. כוחות משטרה חילצו אותו ללא פגע. השר לשעבר ליצמן עבר באזור ההפגנה ומפגינים החלו לנפץ את שמשות רכבו. חמישה חשודים נעצרו בחשד להפרות סדר והועברו להמשך חקירה

בווידאו: אבנים על הרכב וקריאות גנאי: השר גולדקנופף הותקף בהפגנה/צילום: רוני כנפו, שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

חמישה מפגינים נעצרו הערב (ראשון) במהלך הפרות סדר שאירעו בהפגנה נגד חוק הגיוס בירושלים, שניים מהם נעצרו בגין תקיפת שוטרים ושלושה נוספים בגין יידוי אבנים וחפצים. החשודים הועברו להמשך חקירה.

מוקדם יותר, חרדים מ'העדה החרדית' ומהפלג הירושלמי הפגינו בכיכר השבת בעיר נגד גיוס חרדים לצה"ל, קידום צעדי חקיקה בסוגיה וכל שיתוף פעולה עם צה"ל. במהלך ההפגנה, יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, הותקף על ידי קיצונים כשעשה את דרכו לביתו בירושלים. המפגינים רגמו את רכבו באבנים, חבטו והכו ברכב וצעקו לעברו קריאות גנאי. במהלך התקרית, השר נותר ברכבו וכעבור כמה דקות כוח משטרה חילץ אותו מהמקום ללא פגע. מאוחר יותר, מפקד תחנת לב הבירה, שלומי טובול, הותקף גם הוא באבנים.

מהמשטרה נמסר כי "כוחותינו פעלו לחילוץ רכב השר בבטחה, ובמקום החלה הפרת סדר שבמהלכה יודו אבנים והושלכו חפצים לעבר שוטרים ברחוב מלכי ישראל. כתוצאה מכך נפגעה שוטרת קלות בראשה (לא נזקקה לפינוי לטיפול רפואי). השוטרים הדפו את מפרי הסדר. חלק מהמוחים באזור צומת שרי ישראל-מלכי ישראל המשיכו בהפרת הסדר הציבורי והשליכו חפצים לעבר השוטרים. כמו כן החלו בהבערת פחים בניגוד לחוק".

הפגנת העדה החרדית נגד גיוס לצה"ל, כיכר השבת.30 ביוני 2024. רוני כנפו
הפגנת העדה החרדית נגד גיוס לצה"ל, כיכר השבת.30 ביוני 2024/רוני כנפו
הפגנת העדה החרדית נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 30 ביוני 2024. מוטי פרץ, אתר רשמי
הפגנת העדה החרדית נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 30 ביוני 2024/אתר רשמי, מוטי פרץ

מפקד תחנת לב הבירה מותקף באבנים במהלך ההפגנה

בזמן ההפגנת החרדים: בכיר במשטרת ירושלים הותקף באבנים/צילום : שלומי הלר

מאוחר יותר, מפירי סדר חסמו את הרכבת ברחוב יפו/שרי ישראל, וחסמו אותו עד לכדי הפסקת פעילותה. השר לשעבר יעקב ליצמן עבר במקום והותקף על ידי מפגינים לאחר שניפצו את שמשות הרכב.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר גולדקנופף "לא להיכנע ללחצים ולהמשיך ליישם פסיקת בג"ץ ולגייס אלפי תלמידי הישיבות". מטעם הארגון נמסר כי "התנועה לאיכות השלטון מכבדת את חופש המחאה והביטוי של המפגינים, אך קוראת להם להימנע מכל פעולה ונדליסטית או אלימה. פגיעה ברכוש ציבורי או בנבחרי ציבור, כפי שאירע עם רכבו של השר גולדקנופף, היא פסולה ומנוגדת לערכי הדמוקרטיה. אנו קוראים לשר גולדקנופף שלא להיכנע ללחצים ולהמשיך ליישם פסיקת בג"ץ בנושא גיוס אלפי תלמידי הישיבות".

תקיפת הרכב של השר לשעבר יעקב ליצמן

תקיפת הרכב של יעקב ליצמן, 30 ביוני 2024/יאיר לוי, חדרי חדרים

עימותים במהלך ההפגנה

בווידיאו: אבנים, צעקות והתפרעויות: ערב של מחאה נגד הגיוס בירושלים/צילום: רוני כנפו

"חיזוק צה"ל הוא אינטרס לאומי עליון, במיוחד בעת הזו כשהאיומים על ביטחון המדינה מתעצמים. גיוס שוויוני ורחב היקף, הכולל את תלמידי הישיבות, הוא מרכיב קריטי בבניית צבא חזק ואיתן. התנועה לאיכות השלטון תמשיך לפעול למען יישום מלא של פסיקת בג"ץ, שוויון בפני החוק, וחיזוק הדמוקרטיה והביטחון הלאומי של ישראל", הוסיפו.

בימים האחרונים הופצו אלפי הודעות טלפוניות הקוראות לחרדים להגיע להשתתף בעצרת המחאה הגדולה שתיערך הערב. בהודעות נאמר כי המחאה היא "נגד מזימות השלטון ותחבולותיהם בניסיון לגזור גזירת שמד - גזירת הגיוס. היה לא תהיה". רוב הפלגים שייקחו חלק בהפגנה הערב דוגלים באנטי ציונות, אינם לוקחים חלק בבחירות לכנסת ומתנגדים לכל שיתוף פעולה עם צה"ל, כולל הגשת דיחוי בלשכת הגיוס במסגרת הסדר "תורתו אומנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully