וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדמוקרטים": מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 21:11

אחרי בחירתו של יאיר גולן לראשות "העבודה", הודיעו המפלגות כי הושג הסכם איחוד היסטורי. לפיו, רשימת המפלגה החדשה לכנסת תיבחר בפריימריז ולמרצ יישמרו 2 מקומות בעשירייה הראשונה. "לא מדובר ב'בלוק טכני', אלא מהלך היסטורי שמייצר מפלגה ליברל-דמוקרטית ציונית"

חברי מפלגת העבודה/מעריב

צוות החיבורים של מפלגת העבודה, בראשות יו"ר המפלגה וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, וצוות החיבורים של מרצ בראשות מזכ"ל המפלגה, תומר רזניק, הגיעו להסכם היסטורי במסגרתו יתאחדו למפלגה בשם "הדמוקרטים" - כך הודיעו הערב (ראשון) שתי המפלגות.

מטעם המפלגות נמסר כי "שלא כבעבר, לא מדובר ב'בלוק טכני', אלא על מהלך היסטורי שמייצר, סוף סוף, מפלגה אחת גדולה ומאוחדת, מפלגה ליברל-דמוקרטית ציונית שתהווה בית פוליטי לציבור גדול בישראל".

מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד.30 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד.30 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי ההסכם, רשימת המפלגה החדשה לכנסת תיבחר בפריימריז דמוקרטים על ידי חברי המפלגות והמתפקדים החדשים שיצטרפו. יתקיים מנגנון הבטחת ייצוג שלפיו עד המקום ה-4 ברשימה ייכלל לפחות נציג אחד ממרצ, עד המקום ה-8 לפחות נציג נוסף, וכך גם עד המקום ה-12 וה-16. הבטחת ייצוג בשיעור דומה (25%) תינתן גם במוסדות המפלגה החדשה.

לפי חוקת מפלגת העבודה ליו"ר המפלגה יש גם שני שריונים ששמורים לו במקום השני ובמקום ה-11 - כך שיחד שעם השריונים של מרצ, הרשימה שתיבחר בפריימריז לא בהכרח תתברג במקומות הראשונים ברשימה.

כמו כן, הסיעות המוניציפליות של מרצ - חלק משמעותי מכוח השטח של המפלגה, יצורפו למפלגה ויהפכו גם הן לסיעות מייצגות של המפלגה המאוחדת, יחד עם סיעות העבודה ברשויות המקומיות. לפי ההסכם, הבטחות הייצוג הן חד פעמיות וכל אחת מהמפלגות תישא בחובותיה בהתאם לדין - למרצ יש חוב שמוערך בכ-16 מיליון שקלים מבחירות קודמות - והיא תמשיך לשאת בו לבדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יאיר גולן ניצח בבחירות של הפריימריז. Tomer Neuberg, פלאש 90
יאיר גולן ניצח בבחירות של הפריימריז/פלאש 90, Tomer Neuberg

גולן, שאת ראשית דרכו הפוליטית עשה במרצ, הצטרף למפלגת העבודה לפני כשלושה חודשים ובסוף מאי זכה בבחירות לראשות המפלגה. הוא החל לקדם את איחוד מפלגות השמאל עוד לפני בחירתו לתפקיד. בשבוע שעבר נבחרה ועידה חדשה למפלגת העבודה וההסכם יובא לאישורה. במקביל, ההסכם יובא גם לאישור ועידת מרצ.

האיחוד בין העבודה ומרצ מתרחש כמעט שנתיים לאחר הניסיון הקודם לאחד בין המפלגות לקראת בחירות נובמבר 2022. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי סירבה להתאחד עם מרצ ומרצ לא עברה את אחוז החסימה בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully