וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקוקים לצדק": השרים אישרו - בחירת נציב תלונות השופטים על ידי רוב בכנסת

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 19:00

למרות התנגדות היועמ"שית וביהמ"ש, ועדת השרים אישרה את ההליך בשל המחלוקת בין לוין לפוגלמן על מינוי נציב חדש. ההצעה של ח"כ רוטמן תקבע כי הנציב ייבחר ברוב של 70 ח"כים. שר המשפטים לוין אמר במהלך הדיון: "יש פה נציב שממונה על ידי מי שהוא אמור לבקר. אבסורד"

לאחר עימות חריף: איילה מצגר הוצאה מוועדת החוקה על ידי היו"ר ח״כ שמחה רוטמן/ערוץ הכנסת

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה לשנות את הליך בחירת נציב תלונות השופטים. זאת, בשל חוסר יכולת להכריע על מינוי נציב חדש בעקבות המחלוקת בין שר המשפטים, יריב לוין, ומ"מ נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן. ההצעה של רוטמן תקבע כי הנציב ייבחר ברוב של 70 ח"כים למרות התנגדות של הייעוץ המשפטי לממשלה ושל הנהלת בתי המשפט.

במהלך הדיון, אמרה המשנה ליועצת המשפטית אביטל סומפולינסקי: "המציע (רוטמן) בא ואומר נתקענו בתוך הליך המינוי אז אני רוצה לשנות את הליך המינוי, אז אתה מייצר עיוות. יש פה עניין שנוצר דד לוק, ומייצרים מנגנון שגם הוא עשוי לייצר דד לוק".

לוין ורוטמן השיבו לה: "זו הערה נכונה, אז נצטרך למצוא הצעה שמאפשרת לפתור דד לוק".

אביטל הביעה תמיהה לנוכח דבריהם והשיבה: "מה זה החוק הזה אם לא 'יש לי בעיה ואני רוצה לפתור אותה?'.

שמחה רוטמן בדיון של משרד הבריאות בוועדת החוקה, בנושא תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת השרים אישרה את ההחלטה. יו"ר ועדת החוקה רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לוין הגיב: "אין בעיה, אז אל תתעסקו בנציב שירות המדינה. 6 שנים הכול היה בסדר, פתאום רוצים לשנות?. אני לא מציע את זה, אבל אם ההצעה תתוקן, כך שהוא ימונה על ידי השר אחרי עבודה של ועדת איתור, זה בסדר. יש פה נציב שממונה על ידי מי שהוא אמור לבקר. אבסורד. אני לא אומר לא נסכים למנות שופט, אני מסכים למנות שופט. בדו"ח האחרון של הנציב, לי הוא לחץ את היד, ולמ"מ הנשיא נתן חיבוק. המבקר מחבק את המבוקר".

המשנה ליועמ"שית סומפולינסקי: "אי אפשר לשנות תוך כדי תהליך בחירה".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
"הנציב לחץ לי את היד ולמ"מ הנשיא נתן חיבוק". שר המשפטים לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

השר לוין: "אין בעיה. אי אפשר לאחוז את החבל בשתי קצותיו. אין מצב שלנציב שירות המדינה יש כללים, ולנציג הזה כללים הפוכים. אני מקווה שאפשר יהיה למנות נציב ואחר כך נדון לגבי החוק".

ח"כ שמחה רוטמן: "אזרחי ישראל זקוקים לצדק ממערכת המשפט שלהם, מבתי המשפט, מבתי הדין הרבניים, מבתי הדין השרעיים ומבתי הדין לעבודה. אזרחי ישראל זכאים לכך שיהיה להם נציב בלתי תלוי שיבדוק את תלונותיהם ללא משוא פנים וללא ניגוד עניינים. בכוונתי לפעול לקדם את הצעת החוק הזו שמביאה לידי ביטוי את הרצון בהסכמה רחבה ובהליך נקי, שקוף ודמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully