וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "אסור שהאשמות מפורשות או מרומזות בבגידה יהפכו לדבר שבשגרה"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 18:33

"אסור לנו לשכוח שהאויבים המרים והאכזרים שלנו חוגגים כשהם שומעים ורואים אלימות ושנאה עיוורת כזו בתוכנו - ברחובות, באולפנים, בחדרי הוועדות והדיונים ובכל מרחבי הרשת", אמר הנשיא. בנוסף התייחס גם להשתלחות של המורה מהרצליה באמו של יותם חיים: "מתקפה שפלה"

בווידאו: התייחסות נשיא המדינה לשיח רווי השנאה, במסגרת אירוע שבוע הספר/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא היום (ראשון) דברים באירוע שבוע הספר שקיים בבית הנשיא, והתייחס להשתלחות של מורה מהרצליה נגד אמו של החטוף שנהרג יותם חיים: "בשבועות האחרונים אני נחרד שוב ושוב ממילים מהסוג הגרוע ביותר, רוויות בשנאה, רוויות באלימות - שנזרקות לחלל האוויר במרחב הציבורי שלנו, ללא אחריות וללא מחשבה. היום שמעתי שוב מילים מזעזעות כאלה - שנאמרו כחלק ממתקפה שפלה על איריס חיים, אימו של יותם חיים זכרו לברכה. מילים שכמובן לא אחזור עליהן כאן".

הרצוג המשיך: "עצם העובדה שאני צריך בכלל לדבר על זה, כשאנחנו באמצע מלחמה. ביום שמשפחות אהובות שחרב עליהן עולמן טומנות בבתי העלמין הצבאיים את היקר להן מכל - מעורר בי חלחלה קשה ובושה. אבל כשהמשפחות השכולות מבקשות ממני שוב ושוב, אני חש חובה לזעוק את זעקתן ותחינתן - שקורבנן לא היה לשווא".

נשיא המדינה יצחק הרצוג  ורעייתו מיכל  במפגש עם חברי פורום קו העימות.. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל במפגש עם חברי פורום קו העימות./אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

לדברי הנשיא, "כשהשיח הופך להיות אלים כל כך, כשאנשים מאשימים זה את זה בבגידה, כשקבוצות מסיתות ומאשימות זו את זו בניסיון לפורר ולהחריב את המדינה - ברור לכולנו שמשהו נורא קורה כאן. משהו שמתחיל באלימות מילולית, אבל אני חושש שממש לא יסתיים שם".

"אנחנו בתקופה כל כך רגישה, כואבת ומתוחה, ואסור לנו לשכוח שהאויבים המרים והאכזרים שלנו חוגגים כשהם שומעים ורואים אלימות ושנאה עיוורת כזו בתוכנו - ברחובות, באולפנים, בחדרי הוועדות והדיונים ובכל מרחבי הרשת. אסור, פשוט אסור, שאמירות מהסוג האלים ביותר - ובעיקר האשמות מפורשות או מרומזות בבגידה: נגד משפחות חטופים ומשפחות שכולות, נגד הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל וגופי הביטחון, נגד נשות ואנשי תקשורת, נגד מערכת המשפט והשופטים, נגד חברי כנסת ושרים, נגד ראש ממשלה מכהן - יהפכו לדבר שבשגרה. לדבר שאדישים כלפיו ולא מוחים עליו בתקיפות", אמר הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם תמי מצגר, רעייתו של יורם מצגר, 4 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם תמי מצגר, רעייתו של יורם מצגר, 4 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא

"שיהיה ברור - אין לי כל כוונה לעשות השוואה או סימטריה מזויפת", הדגיש הנשיא. "לא כל ההתקפות שוות בחומרתן, וביקורת, מחאה והפגנה הן זכות דמוקרטית קריטית - הן כנגד השלטון והן בעדו. אבל אנחנו חייבים לשים גבול לאלימות המילולית והשנאה שמביאות אותנו שוב לעברי פי פחת. כמו שאמרתי פעם אחר פעם גם בתקופת הממשלה הקודמת - אלימות מילולית היא אלימות לכל דבר והאשמות בבגידה יכולות להביא לרצח. האמנם לא למדנו כלום מההיסטוריה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully