וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות שב"כ: השרים אישרו את חוק המעצרים של ח"כ רוטמן

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 19:39

במרכז החוק הגבלות קשות יותר על הוצאת צווי מעצר נגד אזרחים, והוא יתאפשר במידה ויש לשר הביטחון יסוד סביר להניח שאותו חשוד חבר בארגון טרור נגד ישראל. טרם האישור, הוציא השב"כ מכתב המתנגד לשינויים. בן גביר: "לא מקובל עליי שנערים נעצרים בגלל גרפיטי וטושים"

לאחר עימות חריף: איילה מצגר הוצאה מוועדת החוקה על ידי היו"ר ח״כ שמחה רוטמן/ערוץ הכנסת

הצעת החוק שנחשפה אתמול (שבת) בוואלה, שיזם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אשר תקבע מגבלות משמעותיות ותצמצם את הסמכות להכניס אזרח ישראלי למעצר מנהלי אושרה היום בוועדת שרים לענייני חקיקה.

ההצעה נועדה לקבוע פרוצדורה נוקשה יותר להוצאת צווי מעצר מנהליים כנגד אזרחי המדינה. על פי ההצעה, לא יהיה אפשר לעצור אדם במעצר מנהלי, אלא אם כן יש לשר הביטחון יסוד סביר להניח כי האדם חבר בארגון טרור ששם לו למטרה לפגוע בעצם קיומה של המדינה או לבצע מעשי טרור באזרחיה. בשירות הביטחון הכללי רואים בהצעה הזו "סיכול ממוקד" של מאמצי סיכול הטרור של השירות, לא רק בתחום הטרור היהודי אלא בעיקר בתחום הטרור הערבי נגד אזרחי ישראל היהודים.

במכתב ארוך, חריף ונוקב ששיגרה לשכת ראש השב"כ לתפוצה רחבה, כולל המזכירים הצבאיים של ראש הממשלה ושר הביטחון, היועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה, הפצ"רית, רל"ש ראש המל"ל ועוד, נקבע כי "תיקון החוק המוצע יביא לפגיעה מיידית, קשה וחמורה בביטחון המדינה, זאת נוכח ביטול אפשרות השימוש בכלים סיכוליים מובהקים כלפי מי שהמידע שנאסף בעניינו מלמד על כוונה לגרום פיגוע".

עציר אזוק ברגליו. חיים גולדברג, פלאש 90
"השב"כ: 'תיקון החוק המוצע יביא לפגיעה מיידית, קשה וחמורה בביטחון המדינה'". (אילוסטרציה)/פלאש 90, חיים גולדברג
שמחה רוטמן, איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
"לצערי, ישנם גורמים המנסים לצייר זאת כאילו מדובר בהצעה העוסקת ביהודים או בערבים". רוטמן ובן גביר/ראובן קסטרו

במהלך הדיון אמר השר בן גביר כי "לא מדובר בהצעה על תושבי יו"ש וגם לא על תושבי מזרח ירושלים. ממיפוי שנערך מסתבר ששליש מהעצורים המנהליים הם נערי גבעות ופעילי ימין. לא מקובל עליי שנערים יעצרו במעצר מנהלי בגלל גרפיטי וטושים".

ח"כ והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט תקף את ההחלטה ואמר כי "ממשלת בן גביר-סמוטריץ' בחסות נתניהו, ממשיכה בהרס השיטתי של ביטחון המדינה והפגיעה באינטרסים הלאומיים שלה. לאחר שהשתלטו על המשטרה והמנהל האזרחי, הגיע הזמן מבחינתם לפגוע ביכולות השב"כ. נראה שאין להם כל כוונה לעצור בטרם יוודאו שמערכת הביטחון, כולה, נתונה למרותם ונשללת ממנה היכולת לפעול באופן ענייני כאשר הגנת מדינת ישראל והמשך קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואלו בלבד, עומדים לנגד עיניה. מערכת הביטחון מושכת בדש מעילו של ראש הממשלה: סיכון ברור להסלמה. אפשר, וצריך לעצור".

דיון ועדת חוץ וביטחון, 26 ביוני 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אין להם כל כוונה לעצור בטרם יוודאו שמערכת הביטחון, כולה, נתונה למרותם". איזנקוט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ שמחה רוטמן מסר כי "מדובר בדרישה בסיסית ודמוקרטית. לצערי, ישנם גורמים המנסים לצייר זאת כאילו מדובר בהצעה העוסקת ביהודים או בערבים כאשר למעשה ההצעה איננה מבדילה בין אזרחי מדינת ישראל היהודים וערבים כאחד וקובעת כי השימוש בכלי הזה יוגבל כאשר מדובר באזרחי מדינת ישראל ללא הבדלי דת, גזע ומין. המחויבות הראשונה במעלה של מדינה היא לחייהם ולחירותם של אזרחיה, ולכן, השימוש בכלי המעצר המנהלי כנגד אזרחי המדינה להיעשות חייב להיעשות בצורה המצומצמת ביותר האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully