וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מזהירים: "אם לא יוארך גיל הפטור, צה"ל יתקשה להשלים את משימות המלחמה"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 15:00

עם פקיעת חוק הארכת גיל הפטור היום, 5,000 חיילי מילואים יוכלו למעשה להשתחרר משירותם בצבא. על אף שגורמים מעריכים שלא תהיה עזיבה פתאומית של כולם, הם טוענים שהדבר ישפיע בחודשים הקרובים. על גיוס חרדים אמרו: "מדובר בפתרון ארוך טווח - צה"ל זקוק לפתרון מידי"

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

המשמעות של אי הארכת גיל הפטור בשנה נוספת, משמעותה, שכ-5,000 חיילי מילואים המשרתים ביחידות במסגרת צו 8, יוכלו להשתחרר באופן מידי, אם יבחרו שלא להמשיך כמתנדבים. במערכת הביטחון מזהירים כי אם לא יוארך גיל הפטור ולא יוחלט להאריך את השירות הסדיר ל-36 חודשים, בצה"ל יתקשו להשלים משימות ביטחון שוטף ובמלחמה.

5,000 חיילי מילואים נמצאים כעת בקטגוריה של "מעבר להתנדבות", מהסיבה שלא האריכו את גיל הפטור. החל מהיום, עם פקיעת חוק הארכת גיל המילואים, החיילים האלה יוכלו לומר שהם מעוניינים להשתחרר ממגוון סיבות - ולא תהיה מניעה משפטית לעצור את הגל הזה.

חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
"אם לא יוארך גיל הפטור, צה"ל יתקשה לעמוד במשימותיו". חיילי מילואים ברמת הגולן/פלאש 90, איל מרגולין

גורמים במשרד הביטחון מעריכים כי לא תהיה עזיבה פתאומית של אלפים בו זמנית, אך התהליך הזה ישפיע על המשרתים לאורך החודשים הקרובים. ההשלכות, לדבריהם, יבואו לידי ביטוי ביכולת של צה"ל למלא משימות ביטחון שוטף ומשימות במסגרת המלחמה ברצועת עזה ובכוננות בגבול הצפון.

מסיבה זו קיים לחץ במשרד הביטחון ובצה"ל להסדיר את התהליך כמה שיותר מהר, כדי למנוע השפעה שלילית בזמן מלחמה. ברקע, במערכת הביטחון רוצים להחזיר לשירות אנשי מילואים שקיבלו בעבר שחרור מסיבות שונות, לגייס חרדים, להאריך שירות סדיר ל-36 חודשים ולהאריך שירות למתנדבים לחיילי מילואים שמשרתים בצו 8.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה, החודש/דובר צה"ל

לכן, במשרד הביטחון ובצה"ל מבקש להאריך את גיל הפטור בעוד שנה, עד שבצבא יסיימו להיערך למילוי השורות באופן שלא יפגע במשימות צה"ל באוויר, בים וביבשה. הערכה במערכת הביטחון כי הארכת השירות הסדיר ל-36 חודשים יפטור בעיות רבות ויצמצם פערים קיימים. עוד העריכו גורמי ביטחון, כי גיוס חרדים הוא פתרון ארוך טווח בזמן שצה"ל צריך פתרון מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully