וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי המפונים החלו את חופשת הקיץ הרחק מהבית - ושוב יאלצו להסתגל: "החברים חסרים להם"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 11:31

במהלך המלחמה נאלצו ילדי המפונים להתרחק מהמסגרות המוכרות, ולהתאים עצמם לסביבה חדשה. עם תחילת החופש הגדול, עליהם ללמוד לעשות זאת שוב, כשחלקם יעבירו אותה בקייטנה במקום חדש. ההורים, להם טרדות רבות גם כך, משתפים בקושי הגדול: "אין קהילה ובזה מתחילה הבעיה"

בווידאו: תלמידים מקריית שמונה בבית ספר שנפתח עבורם באוניברסיטת תל אביב, 8 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

לאריאלה וגלעד אבילאה, אחות במרכז הרפואי לגליל ומנהל מתקני שירותי בנק הדם של מד"א, שניהם בני 50, תושבי שכונת שלומית הצפונית של היישוב שלומי בצפון - יש כל מיני אתגרים על הראש. האחד מהם הוא שבערב שבת הבית שלהם שוב נפגע מרקטה ששיגר חיזבאללה. ובמקביל - הם הורים לשלושה, בהם שגיא בן ה-12, שנמצא רחוק מביתו וחבריו, ועתה נמצא ללא מסגרת בחופשת הקיץ.

שגיא העביר את שנת הלימודים האחרונה בארבע יישובים שונים: בשלומי; בנהריה לשם פונתה משפחתו; בעכו, שם למד בבית הספר החדש; והחל מהיום הוא נוסע מדי יום לקייטנה שסודרה לילדי שלומי בחיפה.

"המועצה המופלאה שלנו סידרה הסעה מנהריה לחיפה, כדי שיעשה את הקייטנה עם החברים שלו, אבל האתגר נותר להביא אותו אל נקודת האיסוף", מספרת אריאלה. "חוץ מזה, שמה הוא יעשה אחרי שלושת השבועות האלה, לא ידוע עדיין. ברור שגם מתגעגעים לבית עם הגינה שנהרסה, עם הפרגולה שקרסה, ועם הבריכה שחטפה, ומייחלים לקיץ בחצר כמו שהילדים והחברים שלהם רגילים. אבל זה קטן עלינו, באמת לא בעיה או משהו. אנחנו יודעים להתגבר על הכל".

אריאלה וגלעד אבילאה עם בנם שגיא, שפונו משלומי במהלך מלחמת חרבות ברזל. באדיבות המצולמים
"מה נעשה בסוף יולי - לא ידוע עדיין". אריאלה וגלעד אבילאה עם בנם שגיא, שפונו משלומי/באדיבות המצולמים

מסגרות הקיץ של הילדים הינה בעיה ששבה ועולה בקרב רבים מההורים המפונים. "זו חופשה בעייתית מאד וזה מאד קשה", אומר רן גפן בן ה-49 מקיבוץ מצובה. גפן הוא בעליה של חנות האופניים "רן אופן" בשבי ציון, לשם גם התפנו הוא ואשתו קרין בת ה-47 עם שלושת ילדיהם: עומר שסיים שנת שירות, רותם שעולה לי"ב, ושקד שהיום בת מצווה. "משפחות ילדי מצובה שרגילים לפעילויות חברתיות קבוצתיות של טיולים, מועדונים וכו' בחגים ובחופשות, מפונות עכשיו ל-6-5 ישובים מטבריה ועד זיכרון יעקב. הילדים לא רגילים לשבת בבית, ולוגיסטית לפגוש את החברים זה אתגר. אין קהילה ובזה מתחילה הבעיה. גם כאן בשבי ציון הם בודדים כרגע, וכדי לראות חברים זה דורש רכבת ואוטובוסים".

הוא הדגיש, "אנחנו לא מודאגים, אנחנו יודעים להתמודד גם עם סיטואציה זו, אנחנו עושים את המיטב להיות עם הילדים למצוא להם תעסוקה, אבל אידיאלי זה לא, כי הרבה פעמים לא מעניין אותם איפה ומה, העיקר שזה יהיה עם חברים ובזה כאמור הקושי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
משפחת גפן שפונתה מיישוב מצובה בצפון במהלך מלחמת חרבות ברזל. באדיבות המצולמים
"אין קהילה ובזה מתחילה הבעיה". משפחת גפן שפונתה ממצובה/באדיבות המצולמים

במחוז חיפה של משרד החינוך, שקלט מפונים רבים, נערכים לאתגר המיוחד. "החל מהיום, נפעיל מסגרות לתלמידים שפונו מבתיהם ללא עלות להורים, לאורך החודשים יולי-אוגוסט", נמסר לגבי תלמידי ד'-י"ב. "המסגרות יעניקו לתלמידים ותלמידות המפונים, שמתמודדים עם קשיים רגשיים ולימודיים בשל הניתוק מהבית, רציפות חינוכית ותחושת מוגנות".

בנוסף, כמו בכל הארץ, על פי החלטת הממשלה, החל מהיום נפתחים מסגרות בתי הספר וגני הילדים של החופש הגדול לתלמידי גני הילדים וכיתות א'-ג' (כולל כיתות חינוך מיוחד), בעלות סמלית להורים. הורים לתלמידים שפונו מבתיהם, בהתאם להחלטת ממשלה, לא ישלמו כל תשלום עבור המסגרות. המסגרות יפעלו לאורך חמישה ימים בשבוע, החל מ-1 ביולי ועד ה-21 ביולי 2024. בבתי הספר התוכנית תפעל בין השעות 08:00 בבוקר ל-13:00 בצהריים, ובגני הילדים בין השעות 07:30 בבוקר לשעה 13:00 בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully