וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הרכבת בבית שאן תיקרא על שמו של השר לשעבר דוד לוי: "קירב בין ערים ושכונות"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 13:24

ברכבת ישראל הודיעו שההחלטה התקבלה "בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עמה היה מזוהה לחלוטין". שרת התחבורה בירכה: "החלטה חשובה ומתבקשת, מעשיו ותרומתו ילוו אותנו עוד שנים רבות"

אורלי לוי אבקסיס בהספד לזכר אביה - השר לשעבר דוד לוי/מערכת וואלה

תחנת הרכבת של בית שאן תקרא על שמו של חבר הכנסת והשר לשעבר דוד לוי, שמת בתחילת החודש - כך הודיעה היום (ראשון) ועדת ארגון ואסטרטגיה של דירקטוריון הרכבת וועדת השמות של רכבת ישראל.

ברכבת ישראל אמרו על ההחלטה, כי היא "התקבלה, בין היתר, בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עימה היה מזוהה לחלוטין". עוד נמסר, כי "לאורך כל שנות עשייתו הציבורית, כתושב בית שאן, חבר מועצת העיר, ולאחר מכן בתפקידיו כחבר כנסת וכשר, טבע דוד לוי ז"ל חותם בתחומים רבים בישראל, במישור החברתי ובמישור המדיני כאחד, תוך הובלת מאבק בלתי מתפשר לקידום ערכי הצדק והשיויון, ושילוב כל חלקי האוכלוסייה ונציגיה בשערי הממלכתיות".

דוד לוי. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"טבע חותם בתחומים רבים בישראל". דוד לוי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד נכתב בהחלטה, כי "כשר השיכון היה דוד לוי ז"ל גורם מרכזי בפיתוח רשתות תעבורה מקיפות שחיברו בין ערים ובין שכונות וכן בין חבלי ארץ שונים. בזכות שיתוף הפעולה של דוד לוי ז"ל עם שרי תחבורה שכיהנו במשמרתו, הצליח להניב פרויקטים החשובים בתחום התחבורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תחנת רכבת בין שאן, שתקרא על שמו של דוד לוי, 30 ביוני 2024. רכבת ישראל, אתר רשמי
"דאג לחיבור בין ערים ובין שכונות". תחנת הרכבת בבית שאן/אתר רשמי, רכבת ישראל

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שם התחנה החדשה 'בית שאן - דוד לוי ז"ל' משלב בין ההיסטוריה המפוארת של העיר בית שאן, לפועלו הלאומי והמודרני של חבר הכנסת והשר לשעבר, דוד לוי ז"ל, שהיה לאחד מבניה המוכרים והאהובים של העיר. מורשתו לחיבור וקידום כל חלקי החברה בישראל, קידום הפריפריה וחיבורה לכל חלקי הארץ, היא גם הציווי והמשימה שלנו ברכבת ישראל, ששמה לעצמה למטרה לחבר בין אנשים ומקומות, מרכז ופריפריה כאחד, ולשפר את מרקם החיים של כל תושבי ישראל".

יו"ר הרכבת, עו"ד משה שמעוני: "ישראל כולה נפרדה בצער מאחד מבניה ומנהיגיה ההיסטוריים, חתן פרס ישראל שהוענק לו על מסכת הישגים נדירה. אני שמח וגאה על ההחלטה לקרוא לתחנת הרכבת בבית שאן על שם דוד לוי ז"ל, כך שתהיה מפעל הנצחה אחד מיני רבים, לציון מורשתו המפוארת" .

שרת התחבורה מירי רגב: "מברכת על החלטת יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני, מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה, וחברי הדירקטוריון על ההחלטה. זו החלטה חשובה ומתבקשת, מעשיו ותרומתו למדינה ילוו אותנו עוד שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully