וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדלת חזה רק במקום השני: זה הניתוח הפלסטי הנפוץ בעולם

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 10:24

סקר חדש שערך האיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מצביע על עלייה כוללת של 5.5% בהליכים ברחבי העולם במהלך 2023. הסקר מצביע על המשך מגמה הולכת וגוברת של ניתוחים וטיפולים בקרב גברים. בישראל בוצעו כ-700 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית מסוגים שונים

האם ניתן לעצב את האף בבית בלי ניתוח פלסטי?/tiktok

האיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ה-ISAPS ערך סקר גלובלי חדש, המצביע על עלייה כוללת של 5.5% בהליכים אסתטיים ברחבי העולם במהלך שנת 2023. סיכום הנתונים כלל יותר מ-15.8 מיליון ניתוחים פלסטיים ו-19.1 מיליון טיפולים אסתטיים.

על פי נתוני ארגון המנתחים הפלסטיים-אסתטיים בישראל, במהלך 2023 בוצעו בארץ כ-700 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית מסוגים שונים וכ-90 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הבריאות הציבורית והפרטית. במקביל נרשמה עליה של כ-30% בביקוש לניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית, הכוללים לרוב מתיחת פנים והרמת עפעפיים בשיטה המאפשרת החלמה קצרה והתאוששות מהירה.

על פי תוצאות הסקר העולמי, שאיבת שומן היה הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בעולם ב-2023 ואחריו הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, מתיחת בטן ועיצוב האף. מבין הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר היו במקום הראשון, הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס) עם 8.8 מיליון הליכים שבוצעו על ידי רופאים מומחים ברחבי העולם.

במקום השני היה מילוי חומצה היאלורונית עם כ-5.5 מיליון הליכים בעולם שבוצעו על ידי רופאים. אחריהם, על פי מידת הביקוש, טיפולי הסרת שיער והליכים למיצוק העור באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

מנתח בחדר ניתוח. ShutterStock
מנתח בחדר ניתוח/ShutterStock

כמו כן, נצפה גידול משמעותי בניתוחים וטיפולים באזור הפנים, שעלו ב-19.6% לעומת השנה הקודמת. הפרוצדורות המובילות היו עפעפיים עם יותר מ-1.7 מיליון ו-24% עלייה, ניתוח אף עם 1.1 מיליון פרוצדורות ועלייה של 21.6%, ופרוצדורות לשיפור שפתיים עם כ-900 אלף ו-29%.

הסקר מצביע גם על המשך מגמה הולכת וגוברת של ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים, במיוחד באזור הפנים, אשר רשמו עלייה דרמטית של 18% במהלך שנת 2023. מרבית ניתוחי הגדלת חזה ועיצוב האף ברחבי העולם בוצעו בקרב צעירות וצעירים בגילאי 34-18, המהווים כ-65.8% מכלל המטופלים.

בתגובה לסקר החדש הסביר ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים-אסתטיים בישראל כי "תוצאות הסקר הגלובלי מצביעות על מגמה שאנחנו רואים גם כאן בארץ, במיוחד עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים. באשר להזרקות בוטוקס, גם בארץ המגמה מובילה בין ההליכים הלא ניתוחיים".

ד"ר רון עזריה, מזכ"ל ארגון המנתחים הפלסטים-אסתטיים בישראל, הוסיף כי "גם בארץ אנחנו רואים גידול בהליכים ניתוחיים וטיפולים אסתטיים באזור הפנים. אלו עברו בשנים האחרונות שינוי מהותי ועקרוני. אם בעבר עיקר הניתוח היה מבוסס על 'למתוח', היום המצב שונה והעיקרון המנחה הוא מראה טבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully