וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איננו שווים רק בקרב": "מחאת הקיפוח הדרוזי" מעלה הילוך

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 7:55

ראשי הרשויות הדרוזיות וההנהגה הרוחנית התכנסו לישיבת חרום והכריזו על יציאה למאבק נגד מדיניות הממשלה: "עד להשגת זכויותינו המלאות". הדוברים גינו את התנהלות הממשלה ואת מדיניותה כלפי העדה הדרוזית והצ'רקסית. הם אמרו כי יפתחו בהפגנות, שביתות וחסימת צירים ראשיים

מחאת הסטודנטים מפגינים לצד דרוזים נגד הרפורמה במערכת המשפט בתל אביב/מעריב

הדרוזים מעלים הילוך במחאה על קיפוח ואי-יישום מדיניות הממשלה לתקן את העוול. ממחר, מתחילים צעדי "מחאת הקיפוח הדרוזי". ראשי הרשויות הדרוזיות יעלו לירושלים ויתייצבו למשמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה. הם צפויים להקים אוהל מחאה במקום. במהלך השבוע הם יפגינו בצורות שונות, ובכלל זה בשיירות איטיות בדרך לבירה.

ראשי הרשויות הדרוזיות וההנהגה הרוחנית, בראשות שיח' מואפק טריף, שהתכנסו בערב שבת לישיבת חרום הכריזו על יציאה למאבק נגד מדיניות הממשלה: "עד להשגת זכויותינו המלאות". הדוברים גינו את התנהלות הממשלה ואת מדיניותה כלפי העדה הדרוזית והצ'רקסית. הם אמרו כי יפתחו בהפגנות, שביתות, חסימת צירים ראשיים ופעילות מול משרדי הממשלה". לדבריהם, "הבלגנו מספיק והגיע זמן מאבק". למאבקם שותפים גם בני העדה הצ'רקסית.

שלט שנתלה מחוץ לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024. יואב איתיאל
שלט שנתלה מחוץ לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, בית העלמין עוספיא, 13 במאי 2024/יואב איתיאל

"איננו שווים רק בקרב. ברית הדמים וברית החיים הפכו סיסמאות נבובות ושקריות", מסרו, "אנחנו המגזר היחיד במדינה שאינו מתוקצב". הם דורשים לאשר תקציב הולם לשנת 2024 כפי שסוכם עמם וכן תכנית חומש - באופן מידי. כמו כן הם דורשים "לעצור מיד את הרדיפה של יחידות האכיפה ולבטל את הקנסות. לפעול להסדרת הבנייה במגזר הדרוזי להיאבק לביטול חוק קמיניץ, אישור חוק החשמל והתייחסות למצוקת הצעירים הדרוזים שמשלמים מחיר כבד להגנת המדינה".

"הממשלה שהפקירה את הצפון, מפקירה את היישובים הדרוזים", מסר לוואלה שיח' מואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, "הממשלה מפרה ברגל גסה החלטות שהיא קיבלה בעצמה בעניין חיזוק ופיתוח יישובי העדה הדרוזית. מזה למעלה משנה מסרבת הממשלה ליישם החלטותיה שלה". הוא הוסיף, "אלפים מבני העדה עזבו את הכל ב-7 לאוקטובר, והתגייסו בצו 8 על אף צווי ההריסה והקנסות. נראה כי בכל הקשור לעדה הדרוזית, הממשלה עדיין ב-6 לאוקטובר, ולא השכילה להבין את המובן מאליו. משכלו כל הקיצין, בני העדה יוצאים להילחם על הזכויות שלהם במדינה, אנחנו יודעים להילחם בחזית, נדע לעשות זאת למען הבית. אנו יוצאים למחאה שתהדהד בכל המדינה ותורגש היטב בירושלים, בתקווה כי יתעוררו שם בקריית הממשלה, לפני נקודת אל חזור".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שלט שנתלה על בית העלמין הצבאי במהלך טקס יום הזיכרון בעוספיא, 13 במאי 2024. שלומי גבאי
שלט שנתלה על בית העלמין הצבאי במהלך טקס יום הזיכרון בעוספיא, 13 במאי 2024/שלומי גבאי

רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל, דובר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות וממובילי המאבק, אמר לוואלה: "עמדתי חד משמעית, בממשלה אין שום רגישות לבעיות שלנו. אין שום דיאלוג איתנו, שום שיח ושום ניסיון לפתור את הבעיות האלה. אנחנו במצב בלתי אפשרי של ממש קריסה טוטאלית. ככה אנחנו לא יכולים להמשיך ואין לנו ברירה אלא לצאת למאבק חסר פשרות כדי לקבל את מה שמגיע לנו. הוא ביקש להדגיש, "ממשלת ישראל מתעתעת בנו והיא על גבול הבגידה בציבור הישראלי הדרוזי. האהבה שלנו למדינה ממש מדממת".

135 ראשי רשויות מקומיות חברות מרכז השלטון המקומי, בהם חברי פורום ה-15, שיגרו במוצ"ש מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו בתמיכה "במאבקם הצודק של הדרוזים והצ'רקסים לקבלת זכויותיהם". הם קראו לנתניהו וממשלתו כי הגיע הזמן שממשלת ישראל תכיר בחשיבות השותפות המוחלטת עמם, "תפסיק את האפליה, תכיר בזכויות המגיעות להם ותקצה את התקציבים והמשאבים הנדרשים עבורם". הבטיחו: "אנחנו לא ניתן לספינה לשקוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully