וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום הלחימה העצימה ברפיח: מה הושג ולאן ממשיכים מכאן? | תמונת מצב

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 5:54

לפי ההערכות, תוך שבוע תסתיים הלחימה בעיר הדרומית ביותר ברצועת עזה - חודש וחצי מאז נכנסה אליה אוגדה 162. אילו משימות נותרו עד סיום הלחימה העצימה בעיר? מה נותר מגדודי רפיח? וכיצד יוודאו שצינור החמצן של חמאס נהרס סופית? | כל התשובות

איתור פיר בבית ממולכד במרחב רפיח/דובר צה"ל

לפני כחודש וחצי, תמרנה אוגדה 162 לעבר רפיח במטרה להכריע את חטיבת רפיח, לאתר אמצעי לחימה, מנהרות ולהשתלט על ציר פילדלפי ומעבר רפיח - שדרכו הוברחו אמצעי לחימה, תחמושת וציוד צבאי.

צוותי הקרב החטיבתיים 401 וגבעתי, השתלטו בשבועות הללו על מעבר רפיח, ציר פילדלפי, שכונת npk (במקביל לציר פילדלפי), שכונת ברזיל בדרום העיר, וחלקים משכונות תל סולטאן במערב העיר. כוחות אוגדה 162, הרגו מתחילת התמרון ברפיח למעלה מ-1000 מחבלים שצה"ל יודע את שמותיהם לא כולל אלו שנקברו תחת הריסות הבניינים או התת קרקע.

כמוכן, אותרו מערכות התת קרקע בהן נעו גדודי רפיח ומרביתם הושמדו.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בפעילות במרחב רפיח תחת אוגדה 162

28 ביוני 2024. דובר צה"ל
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בפעילות במרחב רפיח תחת אוגדה 162 28 ביוני 2024/דובר צה"ל
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול מרחב רפיח. דובר צה"ל
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול מרחב רפיח/דובר צה"ל

ומה המשימות שנותרו ברפיח?

צה"ל נדרש להשלים את הכרעת גדודי רפיח - שמרבית הפעילים בהם ברחו לחאן יונס. אלו שנותרו בשטח נעים במערכי התת-קרקע שנותרו או בין בניינים אולם ממעטים לנהל קרבות עם כוחות צה"ל ומעדיפים ירי מנגד או להמתין שהכוחות יעברו למקום אחר במטרה לשרוד.

ומה לגבי ציר פילדלפי?
לאחר הפעילות של צה"ל בציר, כדי לוודא שצינור החמצן של חמאס נהרס סופית, יכנסו בשלב מאוחר יותר, בסיוע מאסיבי של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), בפיקוד האלוף מישל ינקו שקיים הערכת מצב בשטח - כלי הנדסה, שיבצעו סריקות לאורך כל הציר.

בנוסף לכך, יידרשו כוחות האוגדה לאבטח ציר לוגיסטי לאורך הציר ולעבר העיר רפיח. הדרג המדיני טרם החליט על המשך הלחימה בעיר הדרומית ביותר ברצועת עזה, אך בשלב הזה יש הערכות כי תוך שבוע תסתיים הלחימה העצימה בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully