וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבלגרד: נעצר פעיל טרור בחשד ששיתף פעולה עם תוקף השגרירות הישראלית

עודכן לאחרונה: 29.6.2024 / 23:00

המחבל שנורה למוות על ידי המאבטח זוהה בשמו מילוש ז'ויוביץ', איסלמיסט שנודע בשם סלאחאדין. החשוד בשיתוף פעולה עמו הוא איגור דספוטוביץ', תושב בלגרד, שכבר נעצר בעבר על הסתה פומבית לטרור. שר הפנים הסרבי: "הוא המשיך לקיים מגעים שוטפים עם קיצוניים, בהם עם המחבל"

ביקור שר-הפנים הסרבי וסגן-רה"מ, רה"מ-לשעבר איוויצה דאצ'יץ'; בבית-החולים אליו פונה השוטר שנפצע בפיגוע מול שגרירות ישראל בבלגרד./27 א'

הרשויות בסרביה עצרו היום (שבת) פעיל טרור, שלפי החשד שיתף פעולה עם המחבל שתקף את מאבטח השגרירות הישראלית בבלגרד. המחבל עצמו זוהה בשם מילוש ז'ויוביץ', בן 25. לפי הרשויות, הוא נודע בשמו סלאחאדין, והיה איסלמיסט חוזר בתשובה מהעיר מלאנובאץ'.

ז'ויוביץ' מת מפצעיו לאחר שנורה על ידי איש הז'נדרמריה, שניטרל אותו בתגובה מהירה בפתח השגרירות. איש הז'נדרמריה, מילוש יברמוביץ', בן 34, הובהל לבית חולים והוכנס לניתוח מורכב לשליפת החץ מצווארו.

התוקף בפיגוע החץ וקשת בסרביה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התוקף בפיגוע בבלגרד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פעיל הטרור שנעצר חשוד שהיה שותף לפיגוע. שר הפנים שהסרבי, המשמש גם כשר המשטרה, איביצה דאצ'יץ', אמר כי האיש הוא איגור דספוטוביץ', תושב בלגרד בן 25, שכבר נעצר לפני שנתיים בגין ניהול קבוצות אינטרנט מיליטנטיות, שקראו לג'יהאד. דספוטוביץ' נידון ב-24 באפריל השנה בפני בית המשפט המיוחד בבלגרד לשלוש שנות מאסר בגין הסתה פומבית לטרור, אבל שוחרר עד ריצוי העונש.

עוד אמר עליו השר דאצ'יץ', כי "דספוטוביץ' המשיך לקיים מגעים יומיומיים עם קיצונים בהם המחבל שנרצח, זויוביץ', ולכן קיים חשד כי הוא השתתף ישירות בתמיכה הלוגיסטית ובארגון פעולת הטרור היום מול שגרירות ישראל". השר ציין כי פעולת המשטרה נמשכת במספר מקומות בסרביה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת התקיפה מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה. 29 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסרביה מדווחים כי על פי כתב האישום שהוגש נגדו, דספוטוביץ' ניהל ופרסם ברשתות החברתיות תכנים שהאדירו את ארגון דאעש. בין היתר, הוא שיתף פוסטים המפיצים אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית, תמונות עם סמלי דאעש וקריאות לג'יהאד ו"לחימה בדרכו של אללה", וכן הנחיות בשפה הסרבית לביצוע פיגועים והרג לא-מוסלמים, ותמונות של אנשי דאע"ש לצד רובה אוטומטי. בתקשורת הסרבית נמסר כי בין פרסומיו ישנן הנחיות להרעלת האוכלוסייה בגז "סארין" וכיתוב "כמו שהם הורגים את הנשים והילדים שלנו, אנחנו נהרוג את הנשים והילדים שלהם".

עוד לפי התקשורת בסרביה, הרשויות מתחקות אחריו מאז 2016, והוא נעצר כבר ב-2017, כשהחזיק בתוכניות מפורטות לפיגוע שאמור היה להיראות דומה לזה שהיה בברצלונה. נמצאו אצלו טלפונים ניידים, כרטיסי סים, מצלמות, מחשב נייד וכן שרטוטים בשם "פינוי", "מפה" ו"מלכודות". כמו כן, נמצאה תוכנית שכותרתה "רק טקטיקות טרור - מתקפת משאיות", בה תוארה בפירוט תוכנית התקיפה.

משרד החוץ של סרביה שיבח את פעולתו הנחושה של הז'נדרם הפצוע: "עשה בגבורה את החובה". ממשרד החוץ הסרבי נמסר כי "המתקפה על הז'נדרמים היא התקפה על הנציגות הדיפלומטית של ישראל, עמה אנחנו מקיימים קשרי ידידות, אבל גם על סרביה". עוד מסרו כי "משרד החוץ של סרביה נמצא בקשר עם משרד החוץ של ישראל והדיפלומטים שלה בבלגרד, ויעניקו להם את כל העזרה והתמיכה הנדרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully