וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי יצחק יוסף על שופטי בג"ץ: "לא מגיעים לקרסולי הרבנים שלנו"

עודכן לאחרונה: 29.6.2024 / 22:52

לאחר שתקף השבוע את החלטת בג"ץ בעניין גיוס תלמידי ישיבות, בשיעורו השבועי אמר הרב יוסף: "שופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא, מה הם יודעים מהחיים שלהם?". ביום חמישי אמר הרב: "בזכות מה שרדנו, בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה ולומדי התורה"

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף ממשיך הערב (שבת) במתקפה נגד שופטי בג"ץ. יוסף אמר: "שופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא. מה הם יודעים מהחיים שלהם? הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו". את הדברים אמר הערב בשיעורו השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים.

הרב תהה האם "יש לשופטים האלה רגש לדת? כשמר"ן (הרב עובדיה יוסף ז"ל) היה מדבר על השופטים היה כל כולו רועד, מדבר בכעס בחיל ורעדה. איזה קללות היה מדבר עליהם".

השבוע תקף הרב את החלטת בג"ץ בעניין גיוס תלמידי ישיבות ואמר: "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל. בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה ולומדי התורה".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

הרב הראשי צפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים, והוא נערך לתפוס את מקומו בהנהגת ש"ס, בדומה לאביו הרב עובדיה יוסף. לאחרונה הרבה להתבטא בנושאים ציבוריים ופוליטיים אף שהוא בתפקיד ממלכתי שאינו מאפשר זאת. בביטאון המפלגה "הדרך" פורסמו הבוקר דבריו נגד ההחלטה של בג"ץ לגייס את כל תלמידי הישיבות ולשלול את התקציבים מהישיבות והכוללים.

בחודש מרץ עורר הרב יוסף סערה כאשר התייחס בשיעורו השבועי בירושלים לגיוס חרדים לצה"ל, ואמר: "מה היינו עושים בלי עולם הישיבות והכוללים? הם מחזיקים את העולם. כשהלכתי לחיל האוויר, חיל הים - לא פחדתי. אמרתי את הדברים בצורה ברורה - בלי לימוד התורה, אתם לא תצליחו. והם שותקים. אף אחד לא אמר לי בזכות הטייסים, הפצצות או המטוסים".

לדבריו של הרב יוסף, "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל. נקנה כרטיסים, אין דבר כזה. על זה עומדת המדינה. החילונים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully