וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכן הסמוי, עד המדינה והאקדח ה"מלוכלך": כך פוענחה פרשיית רצח בפוריידיס

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 13:59

כמו בעלילה של סרט מתח: כתב אישום נגד שלושה מתושבי הכפר, בעקבות חקירת ימ"ר חוף שכללה רכישה של כלי הרצח על ידי סוכן סמוי, שההקליט את המוכר מודה במעשה. אחד מהחשודים גויס בצעד נדיר בחברה הערבית כסוכן סמוי, שוחרר ויעבור רילוקיישן הרחק מהכפר שאליו לא יוכל לחזור

תיעוד החיסול במצלמות האבטחה בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פרשה יוצאת דופן, שהתנהלה כמו עלילה של סרט מתח, הובילה אתמול (שישי) להגשת כתב אישום נגד תושבי הכפר פוריידיס בגין רצח בנסיבות מחמירות של תושב הכפר. במסגרת הפרשה הופעל סוכן סמוי שרכש אקדח ששימש לרצח, וגויס עד מדינה שהפליל את הרוצחים - מקרה נדיר מאוד בקרב החברה הערבית.

כתב אישום הוגש נגד עזיז מחסן בן ה-27 ומוחמד מוחסן בן ה-22, בגין הרצח בנסיבות מחמירות של תושב פוריידיס אחמד מרעי בן ה-20 ב-31 באוגוסט אשתקד. בנוסף הוגשו שני אישומים בגין ניסיון רצח של חבריו של מרעי שהיו איתו ונורו, עבירות תקיפה נוספות ועבירות בנשק. כמו כן הוגש כתב אישום נגד סאמי מוחסן בן ה-20 בגין הסיוע שנתן להם. השלושה הם קרובי משפחה. במקביל מבקשת פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעת עו"ד מאיה הרטמן והתובע עו"ד חאלד חכרוש, שינהלו את התיק, את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מעצרם הוארך עד להחלטה אחרת. עד המדינה - שוחרר.

היחידה המרכזית של מחוז חוף היא שפענחה את הרצח, שלמרבה האירוניה אירע באותו ערב שבו התקיימה בחיפה "צעדת המתים" כנגד האלימות הרצחנית בחברה הערבית.

המכונית שנפגעה בירי בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
המכונית שנפגעה בירי בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023/יואב איתיאל

אחמד מרעי, צעיר בן 26, ישב באותו ערב עם חבריו ברחוב שומאלי בכפרו, זה המקביל לכביש 4, סמוך למינימרקט, כשלפתע הגיחו בריצה מהעלטה אלמונים רעולי פנים וחמושים באקדחים, וירו לעברם ללא אבחנה. המתנקשים הסתלקו אח"כ במהירות. על פי כתב האישום אחמד נרצח בטעות. הרוצחים התכוונו לרצוח את בן דודו, אבל היה להם מודיעין שגוי, הם לא אימתו את המידע ולא דקדקו בפרטים, ירו כשלושים כדורים לעבר החבורה, וכאמור הרגו את אחמד ופצעו את חבריו.

מכתב האישום עולה שעזיז ומוחמד מוחסן הם שהגיעו רגלית לזירת הרצח כשהם רעולי פנים, לבושים בחרמוניות כדי להסוות את צורת גופם, ומצוידים בשני אקדחים, שאחד מהם חצי אוטומטי. הם המתינו מאחורי משאית. על פי הנטען, כאשר הבחינו באחמד ובארבעה אחרים עומדים בסמוך למיני מרקט, הם חשדו שאיתם נמצא בן הדוד שלו, שבו הם רצו לפגוע. הם ירו לעברם כ-30 יריות מהאקדחים מטווח קצר, בכוונה לגרום למותם. כתוצאה מהירי נפצע אחמד מרעי באורח אנוש, ופונה ע"י נט"ן מד"א לבית החולים הלל יפה, שם בתוך כשעה נקבע מותו. עוד שניים נפצעו ופונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה ורמב"ם בחיפה.

מכתב האישום עולה שלאחר הירי ברחו שני הנאשמים עזיז ומוחמד מהמקום וסאמי והצעיר הרביעי אספו אותם במקום שבו הורידו אותם מוקדם יותר. השניים עלו למושב האחורי ברכב וביחד יצאו כולם צפונה לכיוון עתלית, ואחר כך שבו לכפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סגן ניצב יוני חג׳ג׳, סגן מפקד ימ״ר חוף. יואב איתיאל
סגן ניצב יוני חג׳ג׳, סגן מפקד ימ״ר חוף/יואב איתיאל
קורבן הרצח בפוריידיס אחמד מרעי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
קורבן הרצח בפוריידיס אחמד מרעי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירת האירוע הקשה, אספה ראיות מהזירה, ובמקביל ניסתה לאתר את הרוצחים תוך סיוע ממסוק משטרה שחג באוויר והתמקד בסריקת השטחים החקלאים מערבית לכפר, אך ללא הצלחה. הרצח הזה היה אחד מארבעה מעשי רצח שאירעו בפוריידיס בתוך תקופה קצרה וטלטלו אותו. מהחקירה עלה כי הרקע הוא סכסוך דמים מתמשך בין שתי כנופיות עבריינים בכפר, הנאבקות על אזורי שליטה.

מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, לקח על עצמו אתגר לא מבוטל, כשבמפגש מתוקשר באותו לילה עם ראש המועצה דאז איימן מרעי, הבטיח לו להביא את הרוצחים לדין. מכיוון שבכפר הזה בו כולם קשורים לכולם בקשרי משפחה או חברות - מעולם לא ממש פוענח רצח. ארבעה חשודים נעצרו גם בתיק הזה, שתחילתו בחקירה של תחנת זכרון יעקב, כולל מי שעכשיו עומדים לדין, אבל בתוך זמן קצר הם שוחררו, מחוסר ראיות.

ראש המועצה המקומית פוריידיס אימן מרעי עם מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בזירת הרצח, 31 באוגוסט 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
ראש המועצה המקומית פוריידיס אימן מרעי עם מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בזירת הרצח, 31 באוגוסט 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

ואז חלה תפנית בחקירה, מהסוג שרואים רק בסרטי מתח. סוכן משטרתי סמוי המכונה "נתח קצבים", אשר ימ"ר חוף הפעילה ביישובים ערביים באזור ושהפליל עשרות סוחרי נשק ואמל"ח, רכש את האקדח "המלוכלך" ששימש לרצח, ואף קיבל הנחה משמעותית, תוך שהמוכר, שהיה במעצר, הוקלט כשהוא מאשר בקולו את העובדה שהאקדח שימש לרצח, ומתוודה שבעקבות כך ירד ערכו בשוק השחור.

האקדח הועבר למעבדה בליסטית כשאפילו ותיקי הימ"ר היו ספקניים באשר לסיפור ששמעו בהקלטת החשוד, שברוב תעוזה קיים משא ומתן על מכירת כלי הרצח, בעת שהוא מצוי במעצר בית בתיק הזה ממש. אלא שהתוצאה הייתה "בינגו", כפי שתיאר זאת סגן מפקד ימ"ר חוף, סגן ניצב יוני חג'ג'. חקירת הרצח עברה לימ"ר, ששילבה אמצעים טכנולוגיים, וליחידות משטרה נוספות. המעורבים נעצרו שוב בחשד לרצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר לפשע ונשיאת נשק שלא כדין ומעצרם הוארך יותר מ-10 פעמים, באישור היועצת המשפטית לממשלה.

חיזוק משמעותי לתיק התווסף על רקע הנחיית הפרקליטות לבסס את התיק עוד. וכך, בהמשך במהלך החקירה, היחידה המרכזית גייסה את אחד מהחשודים כעד מדינה כנגד קרוביו-חבריו, הישג יוצא דופן שלא זכור בעת האחרונה בחברה הערבית. הוא שפך אור על תפקידם של כל המעורבים בפרשה, והפליל את שותפיו לרצח. ההליכים המשפטיים נגדו יופסקו והוא צפוי לקבל חבילת רילוקיישן, שתאפשר לו לבנות את חייו מחדש, הרחק מהכפר שאליו לא יוכל יותר לחזור בתקופה הנראית לעין. מדובר בהישג יוצא דופן של ימ"ר חוף. גיוס עד מדינה בחברה הערבית הוא משימה כמעט בלתי אפשרית, ובשנים האחרונות כמעט לא זכורים כאלה.

היום הוגש כתב האישום החמור נגד החשודים באשמת מעשי הרצח ושני נסיונות הרצח של הצעירים האחרים שהיו במקום, ושחייהם ניצלו. במקביל מבקשת פרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מעצרם הוארך עד להחלטה אחרת. עד המדינה - שוחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully