וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכנס את ראשי הקואליציה לישיבה משותפת ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 18:28

אחרי חודשים רבים שבהם פורום ראשי המפלגות לא התכנס, נתניהו זימן את המפגש שיתקיים אחרי ישיבת הממשלה, לקראת החודש האחרון של כנס הקיץ, ועל רקע שורה של עימותים, משברים ומתיחויות שמשבשים את עבודת הקואליציה לאחרונה. זאת בניסיון לייצב את הקואליציה

מליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה זימן היום (שישי) את ראשי הקואליציה לישיבה משותפת שתתקיים ביום ראשון, אחרי ישיבת הממשלה. זאת, אחרי חודשים רבים שפורום ראשי המפלגות לא התכנס ולא נועד יחדיו, ועל רקע שורה של עימותים, משברים ומתיחויות שמשבשים את עבודת הקואליציה באחרונה.

לקראת החודש האחרון של כנס הקיץ של הכנסת, והמשבר המתגלגל סביב חוק הגיוס, הזימון לראשי המפלגות נשלח על ידי ראש הממשלה בניסיון לייצב את הקואליציה.

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
דחה את ההצבעה על הארכת שירות מילואים. יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין עם נתניהו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בשבועות האחרונים הקואליציה מתקשה לקדם את סדר היום שלה בכנסת. בשבוע שעבר, נתניהו נאלץ לסגת מחוק הרבנים שקודם לדרישת ש"ס, כי לא היה לו רוב - לא בוועדת חוקה ולא במליאה, לאור התקוממות של ח"כים מהליכוד ומרד של עוצמה יהודית.

השבוע, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין דחה את ההצבעה על הוראת השעה להארכת שירות המילואים, ובוועדת הכספים דחו הצבעות על העברות תקציביות של מאות מיליוני שקלים, בעקבות פיליבסטר של האופוזיציה. לקואליציה אין כרגע גם רוב להעברת חוק הפטור מגיוס, שנדון בוועדת חוץ וביטחון, ואחרי פסיקת בג"צ, שהורתה למדינה לגייס מיידית בני ישיבות ולהפסיק את התמיכות והקצבאות - הלחץ של הסיעות החרדיות על נתניהו צפוי לגבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully