וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בקבינט: אמרתי לאמריקנים שהסדר עם נסיגת חיזבאללה, יהיה מקובל

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 17:30

בישיבה סיפר גלנט שאמר לבכירים בארה"ב: "לא אנחנו אלה שרוצים מלחמה בצפון". השר בן גביר התקומם: "איך אפשר בלי מלחמה? נעשה הסדר ותוך שנה-שנתיים ירצחו את ילדינו". עימות חריף גם בין הרמטכ"ל לסמוטריץ' שהטיח בהלוי: "אנחנו לא אלה שהלכו לישון ב-6 באוקטובר"

קויק: הרמטכ"ל ברפיח/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט התייחס אמש (חמישי) בדיון בקבינט להסלמה בצפון: "אמרתי לאמריקאים שאנחנו לא אלה שרוצים מלחמה בצפון ואם נגיע להסדר שיסיג אותם מהגבול זה מקובל", אמר גלנט.

הדברים לא עברו ללא עימות. השר בן גביר התקומם: "איך אפשר בלי מלחמה? איך נסיים האירוע בסדר? לא למדנו לקח מ-20 שנים של הסדרים? נעשה הסדר ואז תוך שנה שנתיים יאנסו את נשותנו, ירצחו את ילדינו".

השר רון דרמר ענה: "אבל גם אם ננצח במלחמה נעשה הסדר. אתה לא חושב ככה השר בן גביר"? והשר לביטחון לאומי השיב: "ננצח אז לא יהיה עם מי לעשות הסדר וטוב שכך".

ראש הממשלה נתניהו התייחס אף הוא: "אם נשיג הסדר שיאפשר את החזרת התושבים לצפון, אז אפשר להגיע להסדר, אבל זה הכלל - החזרת התושבים לצפון. רק עם כל התנאים שיאפשרו זאת". על זאת אמר בן גביר: "הסדר עם חיזבאללה יחזיר את 7.10. עם הנאצים לא עושים הסדר".

איתמר בן גביר נכנס לדיון על חוק לתיקון פקודת המשטרה  ,בג"ץ,בית המשפט העליון.18 ביוני 2024. רוני כנפו
בן גביר בקבינט: "איך אפשר בלי מלחמה"?/רוני כנפו

במהלך הדיון תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואמר לו: "אל תטיף לנו על אחריות, אנחנו לא אלה שהלכו לישון ב-6 באוקטובר". הרמטכ"ל זעם על האמירה ותקף חזרה: "חזור בך מהאמירה הזאת", ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להימנע מאמירות כאלה משני הצדדים, וסמוטריץ' התנצל בסוף הדיון על עצם האמירה אך הדגיש כי הרמטכ"ל או כל אחד אחר שאינו בדרג המדיני "אינו יכול לתקוף שרים כך".

שר הביטחון יואב גלנט התייצב לצד הלוי ואמר במהלך הדיון לרה"מ נתניהו: "אתה לא יכול לאפשר לשרי הקבינט להשתלח בצה"ל ובשב"כ באופן קבוע. זו תופעה חמורה שלא הייתה מעולם ומסכנת את ישראל במלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בצלאל סמוטריץ 
הרמטכ"ל הרצי הלוי. לע"מ, דובר צהל, עיבוד תמונה
בצלאל סמוטריץ הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, לע"מ, דובר צהל
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
ביקש להימנע מאמירות כאלה. רה"מ נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג
שר הביטחון גלנט  ״נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון״.29 במאי 2024. משרד הביטחון
התייצב לצד הרמטכ"ל. שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון

הדיון בקבינט התנהל על סמכויות אכיפה בשטחי B והשר יריב לוין עקץ את צה"ל על אכיפה בררנית בין יהודים לערבים. הרמטכ"ל זעם על כך ואמר כי צה"ל עושה את עבודתו: "יש שם חיילים שמסכנים חיים". אחרי דבריו של הרמטכ"ל, סמוטריץ' התערב בשיחה ומחה על מה שכינה "זלזול" של הלוי בשר בממשלה ותקף: "תוריד את הטון, אנחנו מחויבים לביטחון לא פחות ממך".

בהמשך הוסיף את האמירה המתריסה של "אנחנו לא אלה שהלכו לישון ב-6/10". נתניהו ביקש כאמור לעצור את השיח בין הצדדים ולשמור על כבוד הדדי. כאמור יו"ר הציונות הדתית התנצל על דבריו אך התעקש שהרמטכ"ל יכבד את שרי הממשלה.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
עקץ את צה"ל. שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

מטעם השר סמוטריץ' נמסר בתגובה: "הדלפות מגמתיות וחלקיות מהקבינט הן רעה חולה שפוגעת בביטחון ישראל. ‏בתגובה להשתלחות לא מכובדת של הרמטכ"ל באחד משרי הקבינט, שר האוצר אכן מתח ביקורת על יחסו המזלזל של הרמטכ"ל כלפי הדרג המדיני, בדגש על אמירתו הפוגענית, המקוממת והלא ראויה של הרמטכ"ל בדיון הקבינט הקודם נגד הדרג המדיני, אמירה שבעיקר אינה אמת אך גם אין לה מקום ביחסי רמטכ"ל ודרג מדיני במדינה דמוקרטית מתוקנת.

‏"למרבה הצער, במקום לקחת אחריות ולהתנצל על הדברים, הרמטכ"ל התבצר בעמדתו ותקף את השר סמוטריץ', מה שגרר חילופי דברים קשים. השר סמוטריץ' עומד מאחורי הביקורת על דברי הרמטכ"ל, כמו גם על המשך המינויים המקוממים שהוא מבצע תוך התעלמות מוחלטת מביקורת שרים רבים, ואולם התנצל על הסגנון שיכול היה לפגוע ברמטכ"ל באופן אישי, מה שכמובן לא הייתה כוונת הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully