וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה למדינה להשיב תוך חודש לעתירה בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 13:21

העותרים הם הורים של חטופות וחטופים, וכן הורים שילדיהם נרצחו במתקפת הפתע של חמאס על יישובי הדרום ומסיבת הטבע ברעים. השופטת כנפי שטייניץ לא פסלה את עצמה למרות שייתכן שוועדת חקירה תעסוק גם בהחלטות שבעלה השר לשעבר יובל שטייניץ עסק בהם

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

בג"ץ הורה היום (שישי) למדינה להשיב תוך חודש ימים לעתירה בנושא אי הקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל טבח 7 באוקטובר. העותרים הם הורים של חטופות וחטופים, וכן הורים שילדיהם נרצחו במתקפת הפתע של חמאס על יישובי הדרום ומסיבת הטבע ברעים, וגם עמותת "דרכנו".

השופטת כנפי שטייניץ לא פסלה את עצמה למרות שייתכן שוועדת חקירה תעסוק גם בהחלטות שבעלה השר לשעבר יובל שטייניץ עסק בהם.

רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
המדינה צריכה להשיב תוך חודש. רה"מ נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג
דיון בעתירות  גיוס תלמידי הישיבות ,בית המשפט העליון.2 ביוני 2024. אוליבייה פיטוסי / הארץ, אתר רשמי
דיון בבג"ץ (ארכיון)/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי / הארץ

לפני כחודש פורסמה בוואלה עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לפיה יש להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי מלחמת חרבות ברזל, בין השאר כדי להיאבק בהליכים נגד ישראל בבתי הדין הבינלאומיים בהאג ובאיום צווי המעצר על ראש הממשלה ושר הביטחון. בחוות הדעת של היועמ"שית נכתב בין היתר כי "נוכח הדחיפות שבהתמודדות עם הסיכונים במישור הבינלאומי. עמדתנו המקצועית היא שאין לעכב את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה ויש להקימה בהקדם".

חוות הדעת של היועמ"שית הגיעה בהמשך לישיבה שהתקיימה קודם לכן אצל נתניהו לקראת הוצאת צווי המעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לפי מקורות שעודכנו בפרטי הדיון, נתניהו ביקש במהלכו מהיועמ"שית למצוא מנגנון חקירה אחר - שאינו ועדת חקירה ממלכתית - כדי להשיב לטענות בהאג ולהציג חקירה ישראלית עצמאית. לפי המקורות, היועמ"שית השיבה לנתניהו בדיון שרק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה בראשות שופט עליון תתן מענה מספק להוצאת הצווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully