וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שולחת לעיראק 30 אלף חיילים נוספים

רויטרס

27.3.2003 / 0:01

יוטסו למפרץ בימים הקרובים; קצין בכיר: הושגה הצלחה חשובה במערב עיראק; הפנטגון: שבויים אמריקאים נרצחו; כוחות המשמר הרפובליקני יצאו מבגדד לכיוון כוחות הקואליציה בנג'אף

צבא ארה"ב הודיע אמש כי הוא שולח למפרץ כ-30 אלף חיילים נוספים, בהם הדיביזיה הרביעית של חיל הרגלים ויחידות נוספות.

חיילי הדיביזיה הרביעית, שנחשבת לאחת מהיחידות המתוחכמות ביותר בצבא, יוטסו למפרץ בימים הקרובים. הציוד והתחמושת כבר עושים דרכם לכוויית על ספינות מלחמה. החיילים חיכו להצבתם במשך יותר מחודשיים. הם תוכננו להישלח לטורקיה ומשם לפתוח חזית צפונית נגד עיראק, אולם לבסוף הפרלמנט הטורקי לא אישר את הצבתם.

כוחות גדולים של המשמר הרפובליקני יצאו אתמול בערב מבגדד לכיוון הכוחות האמריקאים שמרוכזים ליד העיר נג'אף - כך דווח בסי.אן.אן. קצין אמריקאי אמר אתמול, כי כוחות הקואליציה הרגו בשלושת הימים האחרונים כאלף חיילים עיראקים באזור נג'אף. מוקדם יותר תקפו חיילי הקואליציה כוחות שריון עיראקיים שיצאו מהעיר בצרה. ככל הנראה, הכוחות היו בדרכם לחצי האי פאו.

אחד ממפקדי הכוחות האמריקאיים במפרץ אמר אמש כי הכוחות ממשיכים להתקדם בפעילות במערב עיראק. בגלי צה"ל דווח כי בתדרוך היומי בקטאר אמר הקצין שישנה "הצלחה חשובה" במערב המדינה, במאמץ למנוע אפשרות של פגיעה בשכנותיה של עיראק.

הפנטגון מסר כי העיראקים רצחו כמה מהאמריקאים ששבו לפני כמה ימים ליד נאסירייה. לא מדובר בארבעת החיילים ובחיילת שצולמו בסרט שהפיצה עיראק, אלא בכמה מחבריהם ליחידה.

רשת אל ג'זירה שידרה אמש תמונות של גופות שני חיילים הרוגים, ככל הנראה שבויים בריטים שהוחזקו על ידי הכוחות העיראקים. שר ההסברה העיראקי, מוחמד סעיד א-סחאף, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שערך, כי עיראק הצליחה להפיל מטוס אמריקאי ותמונותיו יוצגו בטלוויזיה מאוחר יותר.

בהפצצות שאירעו אתמול בצהריים בבגדד נפגעו אזרחים רבים ונגרם נזק רב לשוק הממוקם בצפון העיר, כך טוענים מקורות עיראקיים. מהדיווחים עולה כי שני טילים פגעו בשכונת מגורים בצפון העיר, וגרמו למותם של לפחות 15 אזרחים עיראקים ופצועים רבים. הפנטגון הכחיש אמש כי כוחות הקואליציה אחראים לירי. בסקאי ניוז דווח כי בארה"ב טוענים שייתכן שטיל עיראקי התפוצץ במקום.

התקדמות הנחתים האמריקאים מנאסיריה לבגדד נבלמה אחרי כ-40 קילומטרים. במקום מתנהלים קרבות קשים בין כוחות הקואליציה לבין צבא עיראק. שר ההסברה העיראקי מסר כי 500 אזרחים נפצעו וכ-200 בתים נהרסו בהפצצות בעיר.

כוחות הקואליציה ניהלו אתמול בלילה קרבות קרקעיים באזור הערים נג'אף וכרבלא, שבדרום עיראק. רשת סקאי דיווחה על כ-750 הרוגים עיראקים בקרבות באזור נג`אף, הנמצאת כ-160 ק"מ דרומית לבגדד. מדובר בקרב הקרקעי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה. ההרוגים היו חלק מכוח רגלי שניסה לתקוף את חיילי הקואליציה בחסות סופות החול. עדיין לא ברור לאיזה יחידה השתייכו. עוד נמסר כי לפחות 300 עיראקים נפגעו בלחימה באזור כרבלא. לפי הדיווחים, בקרבות לא היו נפגעים בקרב כוחות הקואליציה.

נעצר בכיר במפלגת הבעת'

הצבא האמריקאי הודיע שלשום כי שני מסוקים נוספים מוגדרים נעדרים, לאחר שהקשר עימם נותק. סופות החול שהיקשו אתמול על הראות והפעילות המבצעית, שככו מעט. ואולם, הראות עדיין מוגבלת לחמישה קילומטרים. בבצרה נהרגו אתמול שני חיילים בריטיים לאחר שטנק ירה על טנק מכוח אחר. הפנטגון הודיע אמש כי מתחילת המלחמה נהרגו 22 חיילים מצבא ארה"ב.

שלשום הגיעו דיווחים לפיהם תושבים בעיר בצרה שבדרום עיראק החלו בהתקוממות נגד משטרו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין. ברשת סקאי דווח כי מתנגדי המשטר, ברובם שיעים, יצאו לרחובות העיר והתעמתו עם תומכי סדאם. לפי הדיווח, חיילי צבא עיראק פתחו בירי מרגמות לעברם. דוברים בריטים אישרו את הידיעה, אך ממשלת עיראק הכחישה את הדיווחים.

צבא בריטניה מסר כי הוא מסייע למתקוממים. ברשת סקאי דווח, כי כחלק מסיוע זה, כוחות בריטיים הפגיזו את כוחות המשטר בעיר. לפי הדיווחים, ההתקוממות החלה כאשר ההמון ניסה לפרוץ לבניין סניף מפלגת הבעת' - מפלגת השלטון בעיראק - שנפגע בהפצצת חיל האוויר הבריטי. מאוחר יותר דווח כי הכוחות הבריטים הרסו לגמרי את משרדי המפלגה.

שלשום אמרו קצינים בצבא בריטניה, כי יעשו כל שביכולתם על מנת לעודד את האוכלוסיה העיראקית להתקומם נגד סדאם וחייליו. "נעזור להם בכל דרך שנוכל", אמר דובר הכוחות באזור בצרה. שר ההגנה האמריקאי אמר אתמול כי הוא מקווה שההתקוממות העממית נגד משטר סדאם תצליח, ותתפשט לכל רחבי עיראק. הצבא הבריטי הודיע אמש כי לקח בשבי בבצרה בכיר במפלגת הבעת'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully