וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של המלחמה: הממשלה תאשר פרויקט חדש למעון ולמשרד ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 22:13

בהמשך לפארסה בזבזנית שנמשכת כבר יותר מעשור, הממשלה תדון ביום ראשון בתוכנית חדשה של משרד רה"מ להקמת מבנה משותף למשרד ומעון ראש הממשלה בשטח חדש בכניסה לירושלים. לפי ההצעה, משרד רה"מ והאוצר יגישו תוך שנה וחצי את התוכנית לאישור הקבינט המדיני ביטחוני

מעון ראש הממשלה בזמן השיפוצים. ללא קרדיט/מעריב

עשר שנים אחרי שהממשלה החליטה לקדם את "תוכנית אלמוג" להקמת מבנה חדש ומשותף למשרד ומעון ראש הממשלה, ובעוד מעון ראש הממשלה הישן בבלפור נמצא עדיין בשיפוצים, הממשלה צפויה להתחיל לקדם ביום ראשון תוכנית חדשה להקמת מעון ומשרד לראש הממשלה - בשטח אחר בכניסה לירושלים.

השרים ידונו בהצעת מחליטים של משרד ראש הממשלה שמקצה קרקע חדשה לפרויקט, ומנחה את משרדי הממשלה וגורמי התכנון לגבש תוכנית מעודכנת, שתובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני תוך שנה וחצי. מדובר בשלב נוסף בפארסה שמתגלגלת עוד משנת 2013, שעלתה למדינה כבר מאות מיליוני שקלים, בין השאר בשל עבודות השיפוץ המתמשכות במעון בבלפור, שגררו עלויות כבדות של הסבה והשבחה של מעונותיהם הפרטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

הכנות מול מעון ראש הממשלה לקראת ההפנגה המתוכננת במקום לציון חצי שנה מהשביעי באוקטובר 07 באפריל 2024. ינון שלום יתח
הכנות מול מעון ראש הממשלה לקראת ההפנגה המתוכננת במקום לציון חצי שנה מהשביעי באוקטובר 07 באפריל 2024/ינון שלום יתח

שני דוחות של מבקר המדינה מתחו ביקורת חריפה על ההתנהלות הממשלתית בפרויקט בשנים האחרונות. לפי הצעת המחליטים החדשה שהופצה לשרים, בשנתיים הקרובות משרד רה"מ יקצה עוד 37.5 מיליון שקלים - רק לשם מימון התכנון של התוכנית החדשה במגרש החדש.

קורות המיזם להקמת מבנה חדש למשרד ומעון ראש הממשלה, מה שכונה "פרויקט אלמוג" התחילו בשנת 1995, והליכי התכנון בפועל החלו בשנת 2000, אבל הם הוקפאו והופשרו במרוצת השנים, בהתנהלות רוויית ליקויים חמורים, של משרד ראש הממשלה וגורמים ממשלתיים וביטחוניים, שעלו בשני דוחות של מבקר המדינה. "הבינוי והמיגון של מעונות ראשי הממשלה מבטאים חוסר יעילות ובזבוז כספי ציבור. מדובר בהתנהלות שערורייתית", כתב המבקר בדוח שפורסם באפריל האחרון. "אין דרך להסביר כיצד אומת הסטרטאפ לא מצליחה להקים מעון לראש ממשלת ישראל במשך עשור שלם, ואף שיפוץ המעון בבלפור נגרר שנים ארוכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מעון ראש הממשלה בבלפור, 18 ביוני 2021. נתי שוחט, פלאש 90
מעון ראש הממשלה בבלפור/פלאש 90, נתי שוחט

ב-2014, הממשלה - בראשות נתניהו - החליטה לחדש את פרויקט אלמוג להקמת מעון ומשרד לראש הממשלה בקריית הלאום, אבל ב-2018 הוא הוקפא, לאחר שהתגלו בעיות ביטחוניות במיקומו. רק עכשיו, עשור לאחר מכן, הממשלה צפויה לקבל החלטה רשמית על פרויקט "שירה" במיקום החדש, גם הוא בקרית הלאום בכניסה לירושלים. לפי ההחלטה, משרד ראש הממשלה, החשב הכללי במשרד האוצר צריכים לגבש תוכנית מעודכנת לפרויקט תוך שנה, בתיאום עם משרד הביטחון, ולהגיש אותה לאישור הקבינט המדיני ביטחוני תוך שנה וחצי.

עוד על סדר היום של הממשלה ביום ראשון: מינויו של ח"כ דני דנון לשגריר ישראל באו"ם ומינוי שני מנכ"לים חדשים במשרדי הממשלה - במשרד להגנת הסביבה ובמשרד הנגב והגליל. בנוסף, הממשלה תאשר הליך לקידום מזורז של המינויים שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לפרויקטור הצפון והדרום - האלופים במיל אליעזר צ'ייני מרום ויפתח רון טל - וצפויה לאשר שתי החלטות שמגדירות את התפקידים כפטורים ממכרז לתקופה של ארבע שנים. שני המינויים יהיו כפופים לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully